Choroba może prowadzić do problemów związanych z jakością życia, jeśli nie jest leczona. Obecne możliwości leczenia opierają się na stosowaniu plastrów lub atropiny, jednak te metody są mało skuteczne.
Trening oczu w okularach 3D
Amblyotech wykorzystuje technologię wideo z okularami 3D, trenując oczy do oglądania pełnego obrazu. Oprogramowanie wykorzystuje prezentację wizualną, zwaną wyświetlaczem dichoptycznym, gdzie każde oko ogląda różne obrazy. We wczesnych badaniach klinicznych oprogramowanie Amblyotech wykazało poprawę widzenia zarówno u dzieci, jak i u dorosłych.
– Oferując nieinwazyjne rozwiązanie, które potencjalnie może być znacznie skuteczniejsze niż obecne standardy leczenia, Amblyotech jest doskonałym przykładem tego, jak możemy tworzyć medycynę przy użyciu technologii cyfrowej. Z niecierpliwością czekamy na wykorzystanie naszego rozwiązania w dziedzinie okulistyki – mówi Nikos Tripodis, Global Business Franchise Head w Ophthalmology.
Jak podaje Med-Tech, Novartis planuje współpracę z twórcą gier wideo, firmą Ubisoft, w celu opracowania oprogramowania Amblyotech jako urządzenia medycznego (SaMD), stworzenia serii gier dla tego urządzenia oraz przeprowadzenia badania konceptowego (PoC), planowanego na pod koniec roku 2020.
VR pomaga pacjentom z zaburzeniami psychicznymi
Nie tylko okulary 3D mają szansę być skutecznie wykorzystywane w medycynie. Niedawno Brytyjska firma Oxford VR zajmująca się terapią z użyciem wirtualnej rzeczywistości zebrała 10 mln funtów (13,05 mln dolarów) na prace nad rozwojem leczenia zaburzeń psychicznych z zastosowaniem VR.
Startup prowadzi badania kliniczne i testuje możliwości VR w leczeniu strachu przed wysokością. Koncentruje się również na badaniach z zakresu radzenia sobie z takimi problemami jak OCD (zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne) i lęk społeczny.
Platforma oferuje leczenie zgodne ze standardami i protokołami klinicznymi. Do terapii włącza symulowane zdarzenia, które mogą wyzwolić konkretne problemy i pomóc chorym stawić im czoła w bezpiecznym, kontrolowanym środowisku.