Nowe rozwiązanie OpenApp. Koniec z loginami, hasłami i wpisywaniem danych w sklepach internetowych.

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Nowe rozwiązanie OpenApp. Koniec z loginami, hasłami i wpisywaniem danych w sklepach internetowych.

Udostępnij:

OpenApp to system płatności e-commerce, który wprowadza nowe reguły kupowania. Płatność może teraz składać zamówienia, pokazywać produkty, umożliwiać zwroty oraz ponowny zakup.

Karty i inne metody płatności, które tylko płacą są jak stare telefony, które tylko dzwoniły. OpenApp wprowadza pierwszą w Europie superapp, która łączy płatności online, offline, biometryczne logowanie razem z portfelami społecznościowymi. Założycielem fintechu jest Witold Ferenc, twórca Frisco.pl.

Generacyjna zmiana w płatnościach

Inteligentne płatności mogą składać zamówienia, pokazywać kupione produkty, umożliwiać zwroty oraz ponowny zakup.

Z aplikacją OpenApp zakup w Internecie możliwy jest bez wpisywania danych, a logowanie odbywa się biometrycznie, z wykorzystaniem odcisku palca lub skanu twarzy, używanego do odblokowywania telefonów. Kupując w tradycyjnym sklepie, produkty ze zdjęciami pojawią się w aplikacji, jakby były kupione online.

Przechodzimy rewolucję technologiczną – smartphony i media społecznościowe zmieniły sposób komunikacji, samochody elektryczne rewolucjonizują transport. Ale płatności utknęły w epoce telefonów Nokia. OpenApp wprowadza nowy standard płatności, który przenosi użytkowników z ery telefonów Nokia do ery smartphonów  tłumaczy Witold Ferenc, prezes OpenApp.

OpenApp na początek wprowadza trzy rewolucyjne innowacje, które zmieniają doświadczenie kupujących, a jednocześnie adresują główne wyzwania sklepów.

  1. Płatność online staje się jednocześnie checkoutem (proces składania zamówienia), aplikacja sama wysyła niezbędne dane do sklepu, choć użytkownik zachowuje nad nimi pełną kontrolę
  2. Biometryczne logowanie zastępuje loginy i hasła w sklepach online, co nie tylko ułatwia życie klientom, ale jest przełomem dla sklepów
  3. Zakupy w tradycyjnym sklepie pojawiają się w aplikacji jak zamówienia online – ze zdjęciami produktów, możliwością zwrotu czy ponownego zakupu.

Checkout zintegrowany z płatnością oraz biometryczne logowanie to generacyjny skok dla e-commerce. OpenApp jest przełomową innowacją – eliminuje frustrację wpisywania danych, a jednocześnie, co bardzo ważne, pozostawia sklepom wolność decydowania o opcjach dostawy  deklaruje Michał Grom, prezes Smyk S.A.

Wszystko w połączeniu z rodzinnymi i społecznościowymi portfelami

OpenApp łączy płatność z bogatą informacją o zakupie. Często kupujemy rodzinnie, trzonem OpenApp są innowacyjne portfele, które można współdzielić z rodziną lub ze znajomymi. Portfele rodzinne tworzy się w kilka sekund, a rodzice mają funkcję kontroli rodzicielskiej nad zakupami swoich dzieci. Wspólne zakupy ze znajomymi są równie proste, bez konieczności przesyłania sobie pieniędzy z telefonu na telefon.

Korzystanie z OpenApp jest zawsze bezpłatne dla użytkowników.

Wertykalna integracja technologii

Płynne doświadczenie płacenia z OpenApp możliwe jest dzięki głębokiej integracji technologii e-commerce i płatności. Wprowadzenie inteligencji oraz funkcji społecznościowych do płatności wymagało nowego podejścia wolnego od ograniczeń starego systemu, połączenia e-commerce i płatności w jednym procesie. Efektem są zupełnie nowe możliwości dla klientów i sklepów oraz lepsze bezpieczeństwo transakcji.

Po miesiącach pracy mieliśmy moment eureka – zrozumieliśmy, że budowanie nowych funkcji na starym systemie płatności jest jak wkładanie silnika elektrycznego do samochodu spalinowego i oczekiwanie, że efektem będzie rewolucyjny elektryk. Zmiana filozofii płatności wymagała zbudowania od nowa całego systemu  wyjaśnia Witold Ferenc.

Co oznaczają nowe funkcje?

Trzy przełomowe innowacje OpenApp pozwolą sklepom na skokową poprawę konwersji oraz zwiększenie liczby kont użytkowników. A sieci sklepów multichannel będą mogły zaoferować kupującym połączenie zakupów offline i online. OpenApp nie ingeruje w żaden sposób w zarządzanie sklepem, w tym wybór opcji metod dostawy.

Koszt usługi OpenApp są dla sklepów niższe niż opłaty obecnie ponoszone przez sklepy za same płatności.

OpenApp to przykład disruptive innovation w płatnościach – produkt nowej generacji, znacznie lepszy jakościowo jest dodatkowo tańszy niż produkty starej generacji. Europa od dawna potrzebuje własnego systemu płatności i OpenApp jest bardzo poważną propozycją w tym obszarze. Dla e-commerce i sieci multichannel to rozwiązanie jest bezkonkurencyjne ocenia Andrzej Budzik, były prezes DotPay/Przelewy24.

Głównymi inwestorami spółki są: JRHolding, Aurelien Deleusiere oraz InnoVenture.

Zobacz także

DHL Express wkrótce zacznie realizować dostawy e-samolotami „Alice”

Z jakich form płatności dla sklepów internetowych możemy skorzystać?