Startup tworzony jest przez małżeństwo Aleksandrę i Michała Kaniów wspieranych przez wrocławskich programistów z firmy Frogriot. Zaczął swoje działanie kilka miesięcy temu jako platforma ogłoszeniowa – Portal stworzyliśmy z własnych oszczędności i na początku działał on jako prototyp. W czasie rzeczywistym chcieliśmy sprawdzić wszystkie funkcjonalności i na odpowiednio wczesnym etapie poznać opinie potencjalnych użytkowników. Na początku kwietnia 2020 r. uruchomiliśmy bezpieczne płatności i system współpracy finansowej ze szkoleniowcami – mówi Aleksandra Kania, właścicielka firmy Skillsy.
Współpraca ze szkoleniowcami, którzy chcą sprzedawać swoje kursy za pośrednictwem platformy skillsy.com.pl opiera się na prostej umowie dropshippingu usług i klarownych zasadach rozliczeń – Stworzenie konta, użytkowanie serwisu i dodawanie ogłoszeń jest całkowicie darmowe. Pobieramy prowizję wyłącznie od sprzedanych kursów – podkreśla Aleksandra Kania.
Aleksandra wraz z mężem na podstawie ogólnodostępnych raportów Eurostatu i GUS przeanalizowali rynek szkoleń w Polsce. Z danych wynika, że Polska wciąż „goni” kraje zachodniej Europy, jeśli chodzi o udział społeczeństwa w szkoleniach i kursach. Z prognozy wynika również, że właściwie od 2018 roku szybko nadrabiamy dystans i w ciągu następnych kilku lat rynek szkoleń w Polsce będzie szybko się rozwijał także za sprawą szkoleń internetowych. Z danych GUS wynika, że rynek kształcenia pozaformalnego w Polsce w 2016 roku wart był 2,08 mld zł. Natomiast wedle prognozy Skillsy w 2020 roku osiągnie wartość ok. 3 mld zł, by do 2022 sięgnąć 3,89 mld zł.
– „Czarny łabędź”, jakim stała się dla wielu gospodarek pandemia COVID-19, wymusza na firmach nowe sposoby działania i coraz wyraźniej dostrzegają one szansę w internecie – mówi właścicielka skillsy.com.pl. Aleksandra ocenia, że w kryzysie spowodowanym koronawirusem ludzie będą zmieniać swoje specjalizacje, by dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości – Chcemy być platformą, gdzie każdy znajdzie interesujące go szkolenie lub sprzeda swoją wiedzę w formie kursów lub szkoleń – dodaje.
Następnym etapem rozwoju startupu ma być stworzenie wszechstronnego narzędzia do prowadzenia szkoleń online, zarówno wcześniej nagranych kursów video, jak również live webinarów – Szukamy finansowania kolejnego etapu i zabieramy się do pracy – mówi Aleksandra Kania.