Zacznijmy proszę od tego, jaki problem rozwiązujecie?
Krzysztof Modrzewski: Podstawowym problemem przy osiąganiu sukcesów przez firmy działające w Internecie jest rozbieżność danych dostępnych na platformach reklamowych oraz analitycznych, a faktycznymi danymi biznesowymi.
Co masz na myśli?
Trzeba sobie uświadomić, że wiele podmiotów decyduje się na działania reklamowe, żeby w zwiększyć zyski. W praktyce jednak bardzo trudno osiągnąć ten cel, ponieważ w systemach reklamowych i analitycznych brakuje wielu informacji (np. na temat zwróconych produktów, nieopłaconych zamówień lub marżowości). Inwestycje nieoparte na rzetelnych danych mogą przynieść więcej strat niż korzyści.
Z drugiej strony, jeżeli firmy zdecydują się na samodzielne rozwiązanie powyższego problemu, to muszą liczyć się z zaangażowaniem specjalistów, którzy znają się na technologiach chmurowych, bazach danych, analityce i statystyce. Sami możemy sobie wyobrazić, jak duża może to być inwestycja. Brak odpowiednich fachowców i duże koszty zniechęcają firmy przed podjęciem takich działań. Nasze narzędzie, WitCloud, rozwiązuje oba te problemy.
Na czym polega Wasze rozwiązanie?
Udało się nam stworzyć platformę analityczną do gromadzenia, przetwarzania i analizowania wszystkich ważnych danych marketingowych i biznesowych w jednym miejscu. WitCloud, dzięki integracji rozwiązań BigQuery oraz Google Data Studio – dostarcza automatyczne raporty. To one pozwalają podejmować decyzje biznesowe bazujące na przefiltrowanych i prawdziwych danych. Warto podkreślić, że raporty są błyskawicznie budowane w BigQuery, a tym samym zespoły eksperckie podmiotów współpracujących z nami mogą podejmować działania w niemal natychmiast. W normalnych warunkach programowanie podobnych rozwiązań trwa miesiącami.
Jaki macie model biznesowy i jaki widzicie potencjał w Waszej branży?
Nasz model biznesowy opiera się na comiesięcznej subskrypcji. Użytkownik, co miesiąc, płaci konkretną kwotę za wykorzystanie platformy WitCloud. Jeżeli chodzi o potencjał, to jest on według nas bardzo duży. Dlaczego? Z WitClouda mogą i powinny korzystać wszystkie firmy, które działają w Internecie i zaczynają inwestować w działania marketingowe. Bazując na jakościowych danych można oszczędzić budżet lub inwestować efektywnej. Jest to szczególnie ważne na początku, przy starcie projektu. Ogromny potencjał widzimy również w branży e-commerce, gdzie nawet ministerstwo rekomenduje założenie sklepu internetowego, w sytuacji Covid-19.
Działacie na bardzo konkurencyjnym rynku. Co jest Waszą przewagą?
Narzędzie WitCloud działa na tych samych zasadach co zespół następujących specjalistów: inżynier danych (Data Engineer), specjalista danych (Data Scientist) oraz analityk danych (Data Analyst). Platforma buduje tzw. Data Warehouse (magazyn danych), w którym umieszcza dane zebrane ze wszystkich źródeł marketingowych, analitycznych oraz biznesowych klienta wykorzystując do tego narzędzie Google BigQuery. Po zebraniu dane są analizowane i przetwarzane w taki sposób, aby użytkownicy otrzymywali przefiltrowany, wiarygodny i zbiorczy raport ze swoich działań marketingowych.
System posiada dostęp m.in do narzędzi tj. BigQuery Machine Learning dzięki czemu, na podstawie danych może przeprowadzać analizy RFM, wykonywać predykcje dotyczące LTV oraz tworzyć zaawansowane modele atrybucji.Na końcu dane są automatycznie wizualizowane w m.in. w Google Data Studio, dzięki czemu całą firma, niezależnie od wiedzy analitycznej, może korzystać z gotowych raportów. Ważny jest również aspekt technologiczny.
To znaczy?
Cała platforma jest zbudowana w 100% w środowisku Google Cloud Platform, co zapewnia nam stabilność, skalowalność oraz możliwość rozwoju i integracji w oparciu o najnowsze rozwiązania na rynku. Naszą przewagą na konkurencyjnym rynku jest to, że nie oferujemy po prostu narzędzia, ale działamy jak zespół specjalistów, który ma wnieść do firmy gotowe rozwiązania. System nie tylko dostarcza zaawansowane raportowanie i integracje, lecz także akcje, w postaci wykorzystania danych bezpośrednio w zakupie, np. w systemie reklamowym Google Ads.
Skąd pomysł na stworzenie WitCloud?
Platforma WitCloud to narzędzie będące efektem pracy bardzo doświadczonych programistów, specjalistów od marketingu i analityki Witbee. Potrzeba stworzenia WitClouda powstała z powtarzających się problemów, które ciągle musieliśmy rozwiązywać u klientów. Budowanie skomplikowanych i dedykowanych rozwiązań analityczno-marketingowych wiązało się za każdym razem z poświeceniem czasu jak i nakładami finansowymi na zasoby IT, analityków, które są niezwykle kosztowne. Elastyczna platforma, przygotowana do wdrożenia u każdego, kto jej potrzebuje, umożliwia osiągnięcie tych samych rezultatów zdecydowanie szybciej i bez większych kosztów.
Jakie było Wasze wcześniejsze doświadczenie zawodowe?
Nasze wcześniejsze doświadczenie biznesowe opierało się na obsłudze analityki i działań marketingowych klientów, podobnie jak działają agencje. Jednak wiedza technologiczna z zakresu programowania i technologii chmurowych pozwoliła nam na rozpoczęcie tak dużego projektu, jakim jest WitCloud.
W jaki sposób pozyskaliście finansowanie na start?
PlatformęWitCloud zaczęliśmy tworzyć własnym zespołem, na własne potrzeby, utrzymującym się z innych działań firmy. Nie otrzymaliśmy żadnego dodatkowego finansowania na start. Wierzyliśmy, że robimy coś ważnego, co jest potrzebne, zarówno nam, do lepszej obsługi naszych klientów, ale również naszym klientom. W pewnym momencie uznaliśmy, że warto połączyć te dwa światy.
Na jakim etapie jest obecnie Wasz projekt?
Obecnie platforma WitCloud jest stabilnym i działającym narzędziem, posiadającym wszystkie funkcje, które na początku założyliśmy, jako niezbędne. Obecnie skupiamy się na pozyskiwaniu klientów i badaniu jak WitCloud pomaga im w biznesie oraz tworzeniu nowych, dodatkowych funkcjonalności, które jeszcze bardziej zwiększą użyteczność platformy.
Czego oczekujecie po tegorocznej edycji Infoshare?
Na tegorocznej edycji InfoShare chcielibyśmy pokazać się szerszej publiczności i zaprezentować naszą platformę. Chcemy, żeby więcej osób się o nas dowiedziało i zobaczyło, że istnieje rozwiązanie, które może pomóc im rozwiązać wiele problemów analitycznych i marketingowych.
Startupy, które wezmą udział w Infoshare Startup Contest będą walczyć o główną nagrodę w postaci 30 tys. euro, ufundowaną przez Prezydenta Miasta Gdańska. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 30 czerwca 2020 roku na stronie internetowej organizatora. Tegoroczna edycja Infoshare odbędzie się online i potrwa aż 6 dni: 23-25 i 28-30 września 2020 roku.
Nowością są ćwierćfinały online dla 100 najlepszych projektów, które zgłosiły swój udział w konkursie. Finał Startup Contest odbędzie się 30 września. Weźmie w nim udział 7 najlepszych projektów. Jury złożone z inwestorów oraz ekspertów biznesowych wybierze 3 zwycięzców, z których każdy otrzyma wirtualny czek o wartości 20 tys. euro za 1 miejsce, 7 tys. euro za 2 miejsce i 3 tys. euro za 3 miejsce.
Mam Startup jest Patronem Medialnym InfoShare.