Tego wszystkiego dowiecie się z 31. wydania „Obserwatora startupowego”.
Na zdjęciu (od lewej): Cliff Obrecht, Melanie Perkins oraz Cam Adams, współzałożyciele Canva
Polska
1. BeGlossy przejmuje konkurenta. Stworzy największą w Polsce platformę e-commerce beauty
BeGlossy.com przejmuje (tak samo nazywający się serwis) beglossy.pl, w którym można kupić kosmetyki w modelu subskrypcyjnym. Razem mają stworzyć największą w Polsce platformę e-commerce na rynku beauty. Obie strony transakcji nie ujawniają jej warunków, więc nie wiemy za ile BeGlossy.com kupiło swojego konkurenta.
2. Poczta Polska zakończyła drugą edycję akceleratora. Postawiła na startupy zajmujące się elektromobilnością
Pod koniec października Poczta Polska wybrała 11 startupów, które wzięły udział w jej programie akceleracyjnym. Właśnie pochwaliła się, że program dobiegł końca i że ma rozwiązania z obszaru elektromobilności.
3. Wprowadziliśmy na rynek trzy produkty. Podsumowanie roku Netizens
Netizens od kilku lat konsekwentnie buduje na rynku pozycję interaktywnego domu produkcyjnego. Jako partner agencji reklamowych i marketingowych specjalizujemy się w rozwiązaniach technologicznych: web development, aplikacje mobilne, interaktywne instalacje oraz dedykowane rozwiązania IT.
4. Z małego startupu staliśmy się prężnie działającą firmą. Podsumowanie roku Papukuriera
Ostatnie dwanaście miesięcy w Papukurierze to okres skalowania biznesu, który był ogromnym wyzwaniem dla całego zespołu. Nigdy wcześniej nikt z nas nie kierował tak dużym przedsiębiorstwem, a przede wszystkim nie zarządzał tak liczną grupą pracowników.
5. O 880% wzrosła liczba rezerwacji w stosunku do początku roku. Podsumowanie roku Bookero
Bookero to młody startup, który tak naprawdę dopiero w 2017 roku wszedł na rynek rezerwacji online. Na początku mieliśmy wiele obaw czy projekt przyciągnie użytkowników jednak wynik jaki osiągnęliśmy przerósł nasze oczekiwania.
6. Roboty pomagają rozpatrywać reklamacje w BZ WBK. Będą automatyzować kolejne procesy
Bank Zachodni WBK automatyzuje procesy w firmie i „zatrudnił” robota, który pomaga pracownikom rozpatrywać reklamacje. Dzięki temu udało się skrócić ten czas z dwóch dni do kilku godzin. Planuje kolejne wdrożenia.
7. Pierwszy Startup Weekend Kids w Krakowie już w lutym
Czwarta edycja popularnych warsztatów, które inspirują dzieci i młodzież do nauki cyfrowych i biznesowych kompetencji odbędzie się w Krakowie w dniach 2-4 lutego. Warsztaty skierowane są do dzieci i młodzieży w wieku 10-18 lat.
Świat
1. Sukces według CEO Y Combinatora: to nic złego jeśli na początku kierujesz się sławą i pieniędzmi
Na wsparciu Y Combinatora, którym zarządza Sam Altman, wyrosły takie startupy jak AirBnb, Dropbox i Reddit. Według jego prezesa, nie ma nic złego jeśli ruszając z biznesem motywują cię pieniądze i sława. Czego jeszcze potrzebujesz, żeby osiągnąć sukces? Oto 10 wskazówek.
2. Pivot przyniósł temu startupowi sukces. Po trzech latach Musical.ly jest warte 800 mln dolarów
Jeszcze trzy lata temu twórcy aplikacji Cicada myśleli, że wpadli na pomysł warty miliard dolarów. Dzień po premierze zmienili jednak zdanie i wyszło im to na dobre. Pivot z aplikacji edukacyjnej na rozrywkową okazał się niebywałym sukcesem. Dziś z Musical.ly korzysta 200 milionów użytkowników.
3. Canva pierwszym australijskim „unicornem”. Za projektem stoi ta była graficzka
Zespół Canva pozyskał właśnie 40 milionów dolarów inwestycji od Sequoia Capital. W ten sposób spółka dołączyła do grona unicornów, czyli biznesów internetowych wycenianych na ponad miliard dolarów.
4. Giganci motoryzacyjni zainwestują miliard dolarów w startupy. Właśnie utworzyli fundusz
Francusko-japońskie konsorcjum Renault-Nissan-Mitsubishi utworzyło fundusz Alliance Ventures, za pośrednictwem którego zainwestuje w ciagu 5 lat miliard dolarów w startupy z branży motoryzacyjnej. Liczy, że dzięki temu stworzy 12 modeli aut elektrycznych i wprowadzi na rynek pojazdy autonomiczne.
5. Y Combinator wesprze biotechnologiczne startupy. Zainwestuje do miliona dolarów w poszczególne projekty
Prestiżowy amerykański akcelerator Y Combinator uruchamia dedykowaną komórkę, która zajmie się startupami biotechnologicznymi. YC Bio, o której mowa, zainwestuje do miliona dolarów w poszczególne projekty i zaoferuje pomoc ekspertów.
6. Każdy może zostać rowerowym kurierem
oBike Flash to druga usługa serwisu oBike, który umożliwia wypożyczanie rowerów między użytkownikami. Dodatek ma pozwolić na zarobek. Podczas przejażdżki rowerowej, każdy może przy okazji dostarczyć paczkę. Usługa wystartowała dzień po tym, jak założyciele spółki ogłosili, że oBike wykorzystano już 10 milionów razy do wypożyczenia roweru.
7. ClosetBox pozyskał 7,3 miliona dolarów finansowania
Usługa do przechowywania rzeczy kolejny raz zainteresowała inwestorów, którzy tym razem postanowili wyłożyć 7,3 miliona dolarów na rozwój (do dziś zainwestowali łącznie 19,8 miliona dolarów). Pracownicy ClosetBox przyjadą do naszego domu i zabiorą do przechowania rzeczy, których na co dzień nie potrzebujemy.
8. Startup dla startupów z inwestorem. Pozyskał właśnie 23 miliony dolarów
Marzysz o ekspansji zagranicznej? Przeraża Cię pewnie stos rzeczy do zrobienia, a jedną z nich na pewno jest rekrutacja pracowników, którzy znają język obcy oraz tłumaczenie strony produktowej oraz całej komunikacji. Unbabel to narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które przetłumaczy wszystkie treści, które ma zobaczyć Twój klient.
9. Byli pracownicy Tindera stają w szranki z LinkedInem. Poznajcie nowy portal biznesowy: Ripple
Działali w branży randkowej, a teraz zajęli się stworzeniem wygodnego portalu biznesowego. Trzech byłych pracowników Tindera postanowiło stanąć w szranki z LinkedInem i stworzyć lepsze miejsce dla klientów biznesowych. Ripple ma być idealnym miejscem do nawiązywania relacji.
#WTF?
# Student wymyślił sposób na reklamę dla millenialsów. Od teraz każdy może zostać chodzącym banerem
Jonah Friedl na pomysł stworzenia NOMAD wpadł przechadzając się po kampusie swojej uczelni. „W jednym miejscu znajduje się ponad tysiąc millenialsów” pomyślał. Postanowił wykorzystać ten potencjał reklamowy i opracował pomysł na to, by każdy ze studentów stał się chodzącą reklamą.
–