Dzieci tak szybko rosną… Często ubrania nawet nie zdążą się zużyć, zanim staną się za małe. Co zrobić ze zbędnymi ubraniami zalegającymi w szafie? Najlepiej dać im drugie i długie życie, a tym samym oszczędzać wodę i redukować emisję CO2! Wprowadzenie do drugiego obiegu 1 kilograma ubrań to oszczędność aż 6241 litrów wody i 13 kg CO2.
Edukacja i mobilizacja
Już od trzech lat marka Coccodrillo edukuje w temacie drugiego obiegu odzieży, realizując akcję „Ubierz Marzenia”. To inicjatywa opracowana w ramach współpracy z marką Ubrania Do Oddania. Od października br, niepotrzebne ubrania w dobrym stanie można przekazać za pośrednictwem bezpłatnej wysyłki kurierskiej, zamawianej bezpośrednio na stronie e-sklepu (oraz tak jak wcześniej w salonach stacjonarnych Coccodrillo, gdzie czekają specjalne pudła w postaci głodnych Ciuchozaurów). Każdy 1 kg przekazanych rzeczy to 1 zł na pomoc dla podopiecznych Fundacji Mam Marzenie.
– Chcemy nie tylko edukować, ale także mobilizować naszych Klientów do pomocy, zarówno naszej planecie, jak i podopiecznym Fundacji. Każdą nadaną paczkę, czy darowiznę przekazaną w salonie, premiujemy rabatem 10% na zakup nowej kurtki w salonach stacjonarnych Coccodrillo lub e-sklepie coccodrillo.eu – zachęca do udziału w akcji Paulina Wiertlewska, Kierownik Marketingu Coccodrillo.
Drugi obieg – korzyść dla dzieci i dla planety
– Współpraca z Coccodrillo wyróżnia się na tle naszych innych kooperacji, ponieważ zgodnie z ideą marki zbieramy wyłącznie odzież (obuwie, dodatki) dziecięcą. Naszym wspólnym celem jest zainspirowanie rodziców do aktywnego udziału w drugim obiegu, a tym samym aktywny wpływ na redukcję śladu węglowego i oszczędność wody. Istotnym elementem naszej akcji jest wsparcie podopiecznych Fundacji Mam Marzenie – ubrania zamieniamy na złotówki, które przekażemy organizacji – mówi Przemysław Kwiatkowski, Partnership Manager w Ubrania do Oddania.
Do tej pory, podczas akcji, zebrano ponad 10 000 kg ubrań, a Coccodrillo stale poszukuje rozwiązań ograniczających wpływ na środowisko.
Coccodrillo to znana rodzicom polska marka odzieży dla niemowląt i dzieci, działająca na rynku od 2003 roku i należąca do spółki CDRL S.A. Coccodrillo prowadzi sprzedaż poprzez sklep internetowy, a także za pośrednictwem salonów sprzedaży stacjonarnej. W Polsce są to 223 sklepy w większych i mniejszych miastach. Na świecie oferta marki dostępna jest w 212 punktach na 3 kontynentach: w Azji, Europie oraz Afryce. Coccodrillo ma w swojej ofercie szeroki wybór ubrań, akcesoriów, bielizny oraz obuwia dla dziewczynek i chłopców w wieku od 0 do 14 lat. W asortymencie sklepu można znaleźć zarówno propozycje na co dzień, jak i na specjalne okazje. Marka stawia w swoich projektach na różnorodność i charakterystyczne detale, wysoką jakość materiałów oraz kreatywność i ciekawy design. Wszystko po to, by dzieci mogły poprzez ubrania marki Coccodrillo wyrażać siebie i kreować swój własny styl.
Oddając ubranie, możesz spełnić marzenie
Działalność Ubrań do Oddania rozpoczęła się w 2018 roku. To właśnie wtedy powstała platforma fundraisingowa, która połączyła zbiórki odzieży używanej ze wsparciem finansowym na rzecz organizacji charytatywnych.
W lipcu 2022 roku marka nawiązała Partnerstwo z Komisją Europejską w zakresie wdrożenia w Polsce założeń Strategii Unii Europejskiej na rzecz zrównoważonych wyrobów włókienniczych o obiegu zamkniętym. W serwisie www.ubraniadooddania.pl zbiera odzież i akcesoria, przekazując organizacjom charytatywnym 1 zł za 1 kilogram przekazanych rzeczy. Działa na wielu polach: Marka Ubrania do Oddania i portal fundraisingowy (www.ubraniadooddania.pl), Butiki Cyrkularne i UDO second handy (autorski koncept wprowadzania ubrań do drugiego obiegu), Program Firma w porządku (wsparcie działań CSR owych dla firm), Let’s Circle Together (współpraca z markami modowymi), Program Partnerski (nowoczesny model współpracy na rynku odzieży używanej), Kalkulator impaktu ekologicznego (każdy użytkownik portalu dowiaduje się, ile wody oszczędza i o ile redukuje emisję CO2, wprowadzając swoje ubrania do drugiego obiegu).
Ubrania Do Oddania podjęły współpracę z Local Heroes