Faza beta zakończona
InPost zakończył fazę beta projektu, ogłaszając nowe funkcje, które mają wejść w życie 14 października, czyli wraz z datą obowiązywania nowego regulaminu aplikacji. Ciekawą nowością będą odroczone płatności, które pozwolą użytkownikom przesunąć termin zapłaty za zakupy. Opcja ta ma być dostępna w najnowszej wersji aplikacji InPost 3.30, czyli tej samej, w której ma działać program lojalnościowy wraz z możliwością zbierania InCoinów.
Czytaj także: Dużo InFormacji od InPostu: startuje program lojalnościowy i pudełko z niespodziankami
Wcześniej firma poinformowała użytkowników o zmianach w regulaminie. Szczegółowe informacje dotyczące dostawcy rozwiązania nie zostały ujawnione. Spekuluje się, że InPost może współpracować z Aion Bankiem.
Inne nowości
Firma wprowadza też funkcję „Koszyk InPost Pay”, która ma pozwolić użytkownikom na lepsze zarządzanie tzw. porzuconymi koszykami zakupowymi.
Kup teraz, zapłać później
Jak podaje serwis fintek.pl, z usługi InPost Pay ma korzystać już 5 mln osób. Firma wprowadza pilotażowy program płatności, oferując użytkownikom opcję „Kup teraz, zapłać później” przy zakupach online. Nowa funkcjonalność jest dostępna w aplikacji mobilnej InPost i obecnie współpracuje z wybranymi sklepami internetowymi, w tym z eobuwie.pl, Modivo, CCC, Media Expert oraz Sephora.
Dzięki odroczonym płatnościom klienci mogą dokonać zakupu, a zapłacić za towar lub usługę po 30 dniach. Podczas pierwszych zakupów należy podać numer PESEL oraz potwierdzić dane osobowe.
InPost Pay pod lupą
Wkrótce po uruchomieniu usługi Komisja Nadzoru Finansowego (dalej: KNF) zgłosiła zastrzeżenia dotyczące modelu działania InPost Pay, jak informuje serwis cashless.pl. KNF stwierdziła, że firma, oferując płatności odroczone, może prowadzić działalność zbliżoną do udzielania kredytów konsumenckich, a to wymaga odpowiednich licencji i nadzoru. W regulaminie usługi widnieje zapis o tym, że w trakcie procesowania wniosku o płatność odroczoną, operator ma prawo do sprawdzenia klienta w różnych bazach danych, takich jak BIK.
InPost zobowiązał się do współpracy z KNF, aby dostosować swoje usługi do obowiązujących przepisów i wyjaśnić wszelkie wątpliwości regulatora. Mimo interwencji KNF, pilotaż usługi nadal jest prowadzony, a firma planuje rozwijać ofertę, zapewniając zgodność z regulacjami prawnymi.