Online Venture kupuje od Grupy Comperia serwis Telepolis.pl za blisko 10 mln złotych. W planach kolejne inwestycje w 2024

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Online Venture kupuje od Grupy Comperia serwis Telepolis.pl za blisko 10 mln złotych. W planach kolejne inwestycje w 2024

Udostępnij:

Comperia.pl SA zawarła warunkową umowę sprzedaży serwisu Telepolis.pl. Nabywcą jest należąca do Sebastiana Felknera spółka Online Venture, do której należą też serwisy Meczyki.pl i PPE.pl. Cena za czołowy polski portal technologiczny wyniosła 9,6 mln zł.

Serwis Telepolis.pl powstał w 2004 roku, a od 2014 należy do Grupy Comperia.pl SA, która przejęła go za 2,55 mln zł. Według najnowszych danych Mediapanelu, Telepolis.pl odwiedza miesięcznie ponad 5 milionów użytkowników.  O możliwości sprzedaży Telepolis.pl dotychczasowy właściciel informował pod koniec ubiegłego roku. W wyniku prowadzonych rozmów nabywcą została spółka Online Venture należąca do Sebastiana Felknera. W ten sposób Telepolis.pl stanie się trzecim, po Meczyki.pl i PPE.pl serwisem zarządzanym przez tę spółkę.

– Telepolis.pl postrzegamy jako idealne wzmocnienie naszego portfolio, w którym znajduje się już topowy portal gamingowy PPE.pl. Ta akwizycja sprawia, że stajemy się czołowym polskim wydawcą w kategorii tech. Wierzymy, że osiągniemy efekt synergii, dzięki któremu jako grupa rozwiniemy się na wielu płaszczyznach i będziemy w stanie wyjść z jeszcze ciekawszą ofertą zarówno do czytelników, jak i partnerów biznesowych – mówi Sebastian Felkner.

Rozwój poprzez akwizycję

– Zgrany i zmotywowany zespół Telepolis.pl przez ostatnie lata wykonał świetną pracą, osiągając pozycję lidera wśród polskich serwisów technologicznych. Jestem przekonany, że stając się częścią grupy medialnej Online Venture, przed Telepolis.pl szansa na jeszcze szybszy rozwój i kolejne sukcesy – mówi Szymon Fiecek, prezes zarządu Grupy Comperia.pl S.A.

Zawarta 22 lutego umowa warunkowa przewiduje sprzedaż Telepolis.pl za kwotę 9,6 mln zł, pod warunkiem podjęcia uchwały o zbyciu serwisu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy Comperia.pl SA, co powinno nastąpić 29 lutego.

Strategią Online Venture jest rozwój poprzez akwizycje i udoskonalanie przejętych portali dzięki know-how, które wypracowaliśmy na przestrzeni kilkunastu lat. Mimo że wydatek blisko 10 mln zł jest dla nas znaczący, planujemy dokonać jeszcze 1-2 dużych transakcji w tym roku. Jesteśmy zainteresowani głównie projektami mediowymi i marketplace’ami – zapowiada Sebastian Felkner.

Grupa Comperia.pl SA jest jednym z najstarszych podmiotów finansowych działających na polskim rynku i posiada licencję Małej Instytucji Płatniczej (MIP). Notowana od 2011 roku na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka jest laureatem licznych prestiżowych nagród, w tym Deloitte Technology Fast 50. W skład Grupy Comperia.pl S.A. wchodzi kilka serwisów i produktów, w tym Comperia.pl, ComperiaRaty, Comfino, Comperia Ubezpieczenia, Compero.pl. Prezesem spółki jest Szymon Fiecek, a członkiem zarządu Paweł Szukalski.

– Wierzymy, że zakup Telepolis.pl to dopiero początek naszej współpracy z nowym właścicielem. Strategicznym planem Grupy Comperia jest skupianie się na obszarach ecommerce, płatności oraz ubezpieczeniach, i w tych zakresach moglibyśmy wciąż wspierać Telepolis.pl i inne portale grupy – mówi Szymon Fiecek.

Zdjęcie: Szymon Fiecek, materiały Comperia.pl

Czytaj także: