Czasy, w których za smartfon należało wydać prawie całą miesięczną wypłatę dawno minęły. Obecnie takie urządzenie z ośmiordzeniowym procesorem kosztuje kilkaset złotych i właściwie każdy może pozwolić sobie na jego zakup. Atrakcyjne ceny smartfonów zachęcają również przedsiębiorców do wykorzystywania ich jako standardowe wyposażenie pracowników.
Smartfon jako access point, czyli oszczędność w delegacji
Zagwarantowanie zatrudnionym osobom dostępu do urządzeń mobilnych jest inwestycją, która może zwrócić się już podczas pierwszej delegacji. W jaki sposób? Dzięki użyciu smartfona jako access point, czyli mobilnego routera. Korzystając z tej opcji, pracownicy mogą uzyskać połączenie z siecią również na laptopie. A to oznacza, że dzięki niemu będąc na wyjeździe służbowym nie trzeba szukać hotelowego Wi-Fi, tracić czas na konfigurację sieci i akceptowanie regulaminów. Ponadto używając własnego internetu zwiększamy bezpieczeństwo transmisji danych, oszczędzamy czas i pieniądze.
Dual SIM, czyli oszczędność w biurze i za granicą
Zagraniczne delegacje zazwyczaj są drogie. Wówczas właściciele biznesów powinni zapewnić swoim podwładnym zakwaterowanie i wyżywienie. Dodatkowo oferując pracownikom urządzenia mobilne, pracodawcy są narażeni na wysokie koszty ze strony operatorów sieci komórkowych, którzy naliczają m.in. opłaty roamingowe. Na szczęście istnieje tańsze rozwiązanie. Wystarczy, że zatrudnione w firmie osoby będą wyposażone w smartfony Dual SIM obsługujące dwie karty SIM jednocześnie. Oznacza to, że bez problemu można umieścić w telefonie kartę zagranicznego operatora i korzystać z tańszych, bo lokalnych taryf za połączenia. Natomiast będąc w Polsce można wykorzystać drugi slot na kartę SIM Aero2 i uzyskać bezpłatny dostęp do internetu.
Dual SIM to również doskonałe rozwiązanie dla tych pracowników, którzy na delegacje wyjeżdżają rzadko. Ponadto na co dzień smartfon z podwójnym wejściem na kartę SIM sprawdzi się również, gdy używamy numeru prywatnego i służbowego jednocześnie. Dzięki temu możemy mieć przy sobie jeden telefon zamiast dwóch. To dodatkowa korzyść dla obu stron gwarantująca możliwość kontaktu również w sytuacjach niespodziewanych.
Pracownik z GPSem
Smartfon to także odbiornik GPS – niezbędny w takich branżach jak handel, czy logistyka. Pracownicy wykonujący zadania w terenie, mogą m.in. na bieżąco aktualizować trasy przejazdu i informować o godzinie dostarczenia przesyłki. Z kolei przedsiębiorca może wysłać podwładnego tam, gdzie w danej chwili jest najbardziej potrzebny. Tak zoptymalizowana praca to gwarancja sprawnie działającej, nowoczesnej firmy.
CRM i ERP, czyli handlowiec na piÄ…tkÄ™ z plusem
W biznesie ważna jest doskonała organizacja zadań i stały kontakt z klientami. Wyposażając pracowników w smartfony łatwiej jest mieć kontrolę nad powyższymi zagadnieniami. A to dzięki temu, że Customer Relationship Management (CRM) może przechowywać informacje o wszystkich kontaktach z konsumentami i współdzielić je między różnymi działami firmy: handlowym, marketingowym czy obsługi. Połączenie takiego systemu z telefonami powinno być standardem, szczególnie w biznesie. Tymczasem wykorzystanie rozmów w budowaniu scoringu pozwala wyprzedzić konkurencję pod względem skuteczności pozyskiwania kontrahentów.
Dla każdego przedstawiciela handlowego przydatny jest dostęp do systemu Enterprise Resource Planning (ERP). Pozwala on na bieżąco sprawdzać stan magazynowy lub promować produkt, którego sprzedaż jest w danym momencie priorytetem firmy. Stałe aktualizowanie dostępności oferty jest niezbędne szczególnie, jeśli firma posiada kilkudziesięciu czy kilkuset odbiorców.
Smartfon nie tylko do biura
Branże związane z przemysłem, logistyką, czy produkcją nie muszą ograniczać się do urządzeń mobilnych tylko dla menadżerów. Modele klasy rugged są niesamowicie odporne na wstrząsy, wodę, zabrudzenia i upadki. Mają bardzo wytrzymałą obudowę i jednocześnie dobre parametry techniczne. Oprócz wysokiej odporności na uszkodzenia, posiadają również typowe dodatki jak aparat fotograficzny. Pracownik może więc np. zrobić zdjęcie wykonanej pracy i przesłać je e-mailem lub przez firmowy system. Co ważne, cena nie musi odstraszać. Smartfony z serii Hammer Iron z certyfikacją IP67/IP68 od myPhone bywają tańsze niż inne modele, a ich cena zaczyna się już od 179 złotych.
Zdecydowanie można powiedzieć, że smartfon to narzędzie dla biznesu, które umożliwia efektywne gospodarowanie czasem pracownika bez względu na to, gdzie aktualnie przebywa, w biurze, czy na delegacji. Każdy pracodawca powinien pamiętać o wykorzystywaniu potencjału urządzeń mobilnych, bo to właśnie one ułatwiają pracę i obniżają koszty prowadzenia przedsiębiorstwa.
Mateusz PospiesznyÂ
Dyrektor Marketingu w myPhoneÂ
Przedsiębiorca, innowator, pasjonat nowych technologii. Wcześniej w Funmedia budował podstawy marketingu dla polskiego startupu w modelu SaaS. Wraz z zespołem, wprowadził Kursy123 na ponad 20 rynków na świecie, zdobył akceptację MEN dla FunEnglish.pl, współtworzył Lingly, aplikację do nauki języków obcych.