Niespełna pół roku po zakończeniu pierwszej edycji programu akceleracyjnego, Orange uruchomiło rekrutację do kolejnego wydania wydarzenia. Do udziału zaprasza przedsiębiorców, którzy mają już gotowy projekt i działają na polskim rynku. Chce im dać do 40 tysięcy złotych na rozwój.
Adresatami zaproszenia do współpracy od Orange Fab są przedsiębiorcy, którzy już zbudowali produkt lub usługę, ale poszukują międzynarodowego partnera do rozwijania swojego przedsięwzięcia. Nie liczy się jednak sam pomysł na produkt, ale jego dotychczasowa realizacja. Zgłoszone projekty powinny mieć potencjał biznesowy do szybkiego uruchomienia i dystrybucji w dużej skali. Jeżeli Twój pomysł spełnia te warunki, nie czekaj, aplikuj do programu.
Aby wziąć udział w programie należy mieć działający, zaawansowany technologicznie, ale jeszcze niewystarczająco dojrzały rynkowo produkt. Co to oznacza? O akcelerację mogą walczyć tylko małe i średnie firmy, które działają na terenie Polski. Dodatkowo projekt musi należeć do jednego z określonych przez Orange Fab obszarów:
-
Connected Home (usługi dla domu, cloud),
-
Mobility (4G, NFC, cloud),
-
New media (digital content),
-
E-commerce,
-
Application design and development,
-
High bandwidth disruption (LTE, Fiber),
-
Seamless wireless access & data consumption optimization,
-
Rich communication & unified communication, RCS, Web RTC,
-
M-payments & money transfer,
-
Cloud services & cloud technologies,
-
Cloud gaming & game content aggregation,
-
Video content aggregation & new video entertainment experience,
-
Personal data & big data management,
-
User interfaces.
Dwanaście tygodni pod skrzydłami globalnej marki
Podczas udziału w programie akceleracyjnym uczestnicy otrzymają wsparcie finansowe, dostęp do mentorów i ekspertów, a także przestrzeni biurowych, zasobów technicznych i marketingowych Orange Polska. Dwanaście tygodni akceleracji projektów to nie wszystko, co proponuje Orange Fab. Finałem programu jest Demo Day, podczas którego startupy mają szansę zaprezentować się przed gronem przedsiębiorców.
Zakończenie akceleracji nie oznacza jednak końca kooperacji z Orange. Firma nie wyklucza podjęcia dalszej współpracy z najlepszymi projektami. Wśród potencjalnych ścieżek zaznacza możliwość realizowania wspólnej oferty produktowej, udział kapitałowy lub inwestycję w startup. Świadczą o tym osiągnięcia finalistów pierwszej edycji Wizyta.pl, SESAME+ oraz Publishsosimply, które po finale projektu wypracowują zasady współpracy z Orange. Wkrótce możesz do nich dołączyć.
Zegar tyka
Rekrutacja do drugiej edycji została uruchomiona 21 listopada 2014 roku. Koniec przyjmowania zgłoszeń nastąpi 16 stycznia 2015 roku. Wypełnienie formularza aplikacyjnego nie gwarantuje udziału w programie. Zgłoszone projekty zostaną zaproszone na przesłuchania, które odbędą się 20 lutego. Wybór startupów do akceleracji nastąpi 6 marca 2015 roku, a program wystartuje dwa tygodnie później.