– Nasze rozwiązania znajdują uznanie wśród największych sklepów internetowych. Współpraca z Media Expert jest tego najlepszym przykładem. Odroczone płatności, tak popularnie w Europie Zachodniej, to w Polsce wciąż stosunkowo nieznana metoda płatności w internecie. Wierzę, że z każdym nowym partnerem nie tylko budujemy coraz większą grupę konsumentów mogących odroczyć w czasie płatność za zakupy, ale przede wszystkim przyczyniamy się do zwiększenia świadomości społecznej w zakresie stosowania wygodnych i bezpiecznych metod płatności online, a do takich bez wątpienia zaliczają się odroczone płatności PayPo – podkreśla Radosław Nawrocki, prezes i udziałowiec PayPo.
Sklep internetowy MediaExpert.pl cieszy się rosnącym zainteresowaniem konsumentów. Jego witryna zanotowała w grudniu 2019 r. 8,7 mln użytkowników, którzy wygenerowali blisko 105 mln odsłon. To najlepszy wynik wśród wszystkich sieci RTV/AGD działających w Polsce i silne miejsce w czołowej dwudziestce wszystkich serwisów internetowych w kraju. Dzięki zastosowaniu rozwiązania PayPo, które przyczynia się do wzrostu obrotów e-sklepów nawet o kilkadziesiąt procent, ten olbrzymi potencjał będzie mógł być w jeszcze większym stopniu zagospodarowany.
– Nasi klienci cenią sobie ponad wszystko dostęp do szerokiej i bardzo atrakcyjnej cenowo oferty, ale zaczynają również poszukiwać nowoczesnych form finansowania zakupów w internecie niezależnie od ich obecnych możliwości finansowych. Konsekwentnie wdrażamy rozwiązania, których celem jest zwiększenie komfortu zakupów i satysfakcji klienta. Współpraca z PayPo wpisuje się zatem w naszą strategię i wierzę, że ten model finansowania stanie się ciekawym sposobem na realizowanie technologicznych marzeń wielu Polaków – dodaje Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.
Ambitne cele na wzrostowym rynku
2019 był najlepszym rokiem w dotychczasowej działalności PayPo. Polski fintech przebił w nim swoje wewnętrzne założenia biznesowe – na koniec grudnia z rozwiązania „kup teraz, zapłać później z PayPo” korzystało już ponad 1 tys. e-sklepów i zdecydowanie ponad 100 tys. konsumentów. Plany na ten rok są nie mniej ambitne.
– Już teraz mamy 150 tys. klientów transakcyjnych, czyli faktycznie korzystających z naszej usługi, i ta liczba szybko przyrasta. W całym roku zamierzamy obsłużyć odroczone płatności warte co najmniej 500 mln zł. To realne założenie, bo już teraz prowadzimy bardzo zaawansowane rozmowy z kolejnymi dużymi e-commercami, a potencjał polskiego rynku wciąż jest wykorzystany w niewielkim stopniu. Docelowo chcemy też współpracować ze sklepami na poziomie offline, a takie umowy jak ta z Media Expert zwiększają możliwości dynamicznego rozwoju w tym obszarze – uzupełnił Radosław Nawrocki.
Wartość rynku e-commerce w Polsce przekracza 51 mld zł, a nasz rynek uchodzi dziś za najdynamiczniej rozwijający się w Europie. Ważnym czynnikiem determinującym jego wzrost jest rozwój form płatności. Wg raportu e-Commerce Polska wśród 27,5 mln internautów w naszym kraju aż 62% dokonało kiedyś zakupów online, ale tylko 7% skorzystało z płatności z odroczonym terminem. Oczekuje się wyraźnego wzrostu tej formy płatności w internecie, ponieważ polscy konsumenci sięgają po coraz nowsze wygodne metody płatności i dostawy towaru. Polski rynek będzie też naturalnie upodabniał się do Europy Zachodniej, gdzie udział odroczonych płatności w transakcjach internetowych wynosi 15-30 proc.