PGNiG Superliga digitalizuje kanały komunikacji z kibicami

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

PGNiG Superliga

Udostępnij:

PGNiG Superliga właśnie wdrożyła platformę, która da klubom piłki ręcznej ujednolicania swoich stron internetowych. To przedpole dla wdrożenia pełni funkcji cyfrowego kombajnu – platformy Stellis One, integrującej w sobie ticketing, sklep internetowy, marketing automation i CRM. Wspólny system pozwoli na budowę wartościowej bazy kibiców, a im z kolei ułatwi poruszanie się po przestrzeni klubowej: sprawnego zakupu biletów, śledzeniu tabel.

Stellis One została na razie wdrożona w dwóch klubach występujących na co dzień w rozgrywkach PGNiG Superligi: Piotrkowianin Piotrków Trybunalski oraz Torus Wybrzeże Gdańsk. Strony internetowe dla kolejnych klubów pojawią się w ciągu kilku miesięcy. Superliga zdecydowała się na zakup narzędzia od polskiej firmy technologicznej Stellis, która specjalizuje się w transformacji cyfrowej branży sport-tech. Zespół Stellis ma na koncie długoletnią współpracę m. in. UEFA, UEFA Euro 2020, SHF (Svenska Handbollsförbundet) czy Widzew Łódź.

Cyfrowa platforma

Sama platforma jest rozwiązaniem abonamentowym, a jej funkcjonalność rośnie wraz zaangażowaniem użytkowników. Stellis One skupia się na dwóch aspektach: łatwej nawigacji dla kibiców i kibicek oraz integracji systemów IT funkcjonujących w klubach, co do tej pory było zmorą dla osób zarządzających tym obszarem. Platforma daje użytkownikom i użytkowniczkom dostęp do różnego rodzaju usług w obrębie indywidualnego konta, które z czasem będzie rozrastało się do angażującego programu lojalnościowego w ramach Ligi i poszczególnych klubów. Kluby z kolei zyskają dostęp do przejrzystego narzędzia analitycznego, marketingowego i sprzedażowego. Pierwsze wdrożenie miało miejsce w siatkarskiej PGE Skrze Bełchatów jesienią 2021 roku i dzisiaj już może się pochwalić mocnymi referencjami.

– Na działania marketingowo-komunikacyjne w klubach sportowych zawsze jest za mało czasu – dopiero się tego uczymy jako branża. Projektując Stellis one, postawiliśmy kibica w centrum zainteresowania platformy. Kibice i kibicki potrzebują responsywnej, szybko ładującej się strony, która uprości relację pomiędzy klubem a odbiorcą i zmieści w sobie wszystko: od podstawowych informacji, przez materiały multimedialne, po wpisy w social mediach. Wiedzieliśmy, że potrzebujemy sprawnego, niezbyt złożonego, ale wielofunkcyjnego narzędzia, które pozwoli managmentowi klubów wejść na nowy poziom komunikacji z kibicami i kibickami. Strona internetowa to pierwszy krok dotarcia do nich, niedługo pojawią się kolejne moduły, program lojalnościowy, mechanizmy marketing automation. To Superliga Sp. z o.o. jako pierwsza w Polsce postanowiła wdrożyć ujednolicony dla całych rozgrywek system, co jest prawdziwą transformacją cyfrową – mówi Łukasz Gąsiorowski, CEO STELLIS.

10 miesięcy współpracy

– Inwestycje w nowe technologie są niezwykle istotne w podnoszeniu poziomu komunikacji z kibicami, przeżywania przez nich widowiska sportowego i efektywnej realizacji umów sponsorskich. W ostatnich latach przeprowadziliśmy kilka udanych projektów digitalowych, a teraz przyszedł czas na wprowadzenie ujednoliconego standardu klubowych platform internetowych przy pomocy platformy Stellis One. To innowacja, która pozwoli nam na jeszcze większą profesjonalizację ligi oraz poszczególnych klubów pod względem marketingowym i organizacyjnym, bo inspirujemy się największymi podmiotami sportowymi na świecie. Co niezwykle ważne, to dopiero pierwszy krok w budowie kolejnych modułów platformy, dzięki którym kluby będą dysponować rozbudowanym, ujednoliconym narzędziem do komunikacji z fanami i sponsorami – podkreśla Piotr Należyty, prezes Superligi.

Stellis i PGNiG Superliga planują system wdrożeń na minimum 10 miesięcy. Po tym okresie platforma będzie rozbudowywana o kolejne moduły.