Pharma Quest usprawni komunikację między firmami farmaceutycznymi a aptekami. Udostępnia im platformę

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzÄ…cyRedaktor prowadzÄ…cy MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Czteroosobowy zespół Pharma Quest połączyło zamiłowanie do technologii, Kraków i doświadczenie w przemyśle farmaceutycznym. Wspólnie zamierza usprawnić współpracę między aptekarzami a firmami farmaceutycznymi.

Na zdjęciu (od lewej): Monika Ciślak, Paweł Data, Radek Karolczyk, Paulina Budek

Równe szanse

– Do tej pory firmy farmaceutyczne nawiązywały współpracę z aptekami i szerzyły wiedzę na temat produktów poprzez swoich przedstawicieli. Natomiast najlepsze oferty kierowały jedynie do dużych sieci aptecznych i pomijały apteki indywidualne, przez co lokalne punkty miały problem z utrzymaniem się na rynku. Chcemy to zmienić – mówi Monika Ciślak.

Razem z zespołem czterech startupowców z Krakowa współtworzy Pharma Quest. Jest to mobilna i webowa platforma, która łączy ze sobą aptekarzy i firmy farmaceutyczne, ułatwiając im współpracę. Ciślak tłumaczy, że jej narzędzie rozwiązuje przede wszystkim trzy problemy: usprawnia komunikację między obiema stronami, wyrównuje szanse między sieciami a indywidualnymi aptekami oraz podnosi poziom opieki farmaceutycznej w Polsce.

Te same zasady

Po zarejestrowaniu się na stronie, wystarczy wybrać jedno z dwóch kont, aby znaleźć w jednym miejscu między innymi zadania od producentów, akcje odsprzedażowe i ankiety. – Nie jesteśmy związani z żadną firmą farmaceutyczną czy hurtownią, co sprawia, że wszystkim naszym klientom możemy zaproponować jasne i uczciwe zasady współpracy. Natomiast wszystkim użytkownikom dostarczyć profesjonalną usługę na tych samych zasadach – mówi Radosław Karolczyk, pomysłodawca i CEO Pharma Quest.

Monika Ciślak wyjaśnia, że Pharma Quest działa w modelu SaaS. Oznacza to tyle, że klientem jest producent, z kolei użytkownikiem, farmaceuta. – Producent dostarcza praktyczną wiedzę w jakich wskazaniach jego preparat uzyskuje najlepsze efekty, natomiast farmaceuta ma za zadanie dopasować kurację do określonej grupy pacjentów – tłumaczy. Ma to wyeliminować agresywną sprzedaż preparatów przy kasie, czego nie lubią ani pacjenci, ani aptekarze.

Pierwszy klient

Ciślak dodaje, że projekt jest na razie na wczesnym etapie rozwoju i w związku z tym liczby nie są zbyt imponujące. Do tej pory Pharma Quest przetestowało swoje rozwiązanie na grupie 50 aptek na terenie Małopolski i Podkarpacia oraz pozyskało pierwszego płacącego klienta. Generuje miesięczny przychód na poziomie 20 tysięcy złotych i zakwalifikowało się do kilku konkursów startupowych.

– Jesteśmy przekonani, że w najbliższym czasie technologie zmienią zasady gry na rynku farmaceutycznym – mówi Ciślak. Dlatego zamierza poszerzyć listę zadań na platformie o grupę leków bez recepty oraz rozwinąć narzędzie. Wspomina o wprowadzeniu panelu administracyjnego dla producentów i zdobyciu kolejnych użytkowników.