Pierwsza polska spółka modowa założyła cel neutralności emisyjnej

Dodane:

Hanna Baster Hanna Baster

Pierwsza polska spółka modowa założyła cel neutralności emisyjnej

Udostępnij:

CCC jest pierwszą polską firmą, która podpisała Kartę Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu. Podpisało ją już większość światowych gigantów modowych.

Branża modowa coraz szerzej oskarżana jest o napędzanie rozbuchanego konsumpcjonizmu, tj. kupowania ponad potrzeby, a w konsekwencji współodpowiedzialności za zmiany klimatyczne i zaśmiecanie planety.

Fast fashion – osłabienie wizerunku branży modowej

Młodzi ludzie coraz mocniej dostrzegają, że coroczna wymiana garderoby nie dość, że nie przynosi korzyści środowisku, to również staje się dla nich powoli zbędna. Jednym z przejawów zmiany podejścia, szczególnie młodych ludzi, jest popularność portali wymiany i sprzedaży używanej odzieży, ale również organizacja happeningów przed sklepami, takie, jak np. ta w Warszawie z 12 maja:

źródło: Extinction Rebellion Polska

Szczyt klimatyczny COP 24 w Katowicach przyniósł ze sobą m.in. inicjatywę obniżania emisji z branży modowej. Jej przejawem jest Karta Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu. Firmy, które podpiszą Kartę, zobowiązują się do obniżenia emisji gazów cieplarnianych ze swojej działalności w całym łańcuchu wartości, również tych wytwarzanych przez poddostawców.

CCC będzie niskoemisyjne

Jak donosi portal 300gospodarka.pl, CCC jest pierwszą polską marką modową, która zdecydowała się na podpisanie Karty. CCC to jedna z największych polskich sieciówek z branży modowej, na terenie kraju posiada ponad tysiąc salonów sprzedaży.

Konkretne zobowiązania

Firmy, które podpiszą Kartę, mają przed sobą nie-wydmuszkowe, ale mający realny wpływ cele. Spółki zobowiązują się m.in. do:

  • obniżenia emisji do 2030 roku o 30% (w stosunku do roku 2015) oraz upubliczniania wyników działań, które mają doprowadzić do tego wyniku firmę,
  • opracowania strategii ww. redukcji emisji wspólnie z ekspertami ds. ochrony środowiska i zgodnie z ogólnie przyjętymi metodologiami działania,
  • postawić na produkcję ubrań z materiałów o jak najmniejszym wpływie na zmiany klimatu,
  • wybierać niskoemisyjne rozwiązania logistyczne,
  • wdrażać OZE i stale podnosić efektywność energetyczną w całym łańcuchu wartości, a do 2025 zaprzestać nowych instalacji ciepła i energii opartej na węglu.

Wielu modowych gigantów zdecydowało się podpisać Kartę, m.in. Adidas, AGI Denim, Decathlon, Esprit, H&M czy Mango. Łącznie deklarację podpisało już ponad 100 spółek.