Za biodegradowalne pudełka odpowiedzialna jest firma Zume. CEO Zume, Alex Garden, powiedział, że przez dwa tygodnie szukał firm, które tworzą opakowania na pizzę. Okazało się, że praktycznie wszystkie powielają te same schematy i oferują podobne rozwiązania. Dlatego wraz z załogą postanowili stworzyć od podstaw nowe pudełko rysując je na białej tablicy. Garden uznał, że skoro są startupem mogą sami inicjować pomysły.
Jak wygląda pudełko od Zume?
Okrągły kształt opakowania nie jest innowacyjny. Pudełka mają specjalne wyżłobienia, które umożliwiają dopasowywanie opakowań, kiedy ułoży się je kolejno na sobie. W ten sposób transport staje się wygodniejszy. Koncepcja ma też na celu utrzymanie pizzy w odpowiedniej, ciepłej temperaturze.
Podczas eksperymentu w Arizonie oprócz nowych opakowań będzie testowana bezmięsna włoska kiełbasa incogmeato od firmy Kellogg. Roślinna kiełbasa pojawi się na wegetariańskiej Garden Specialty Pizza. Premierę produktów zaplanowano na wczoraj, 23 października. Akcja potrwa przez jakiś czas. Obie nowości będą sprzedawane razem za 10 dolarów.
Nicolas Burquier, dyrektor operacyjny Pizza Hut, powiedział, że stworzenie okrągłego opakowania zajęło dwa lata. Nazwał pudełko „najbardziej innowacyjnym opakowaniem, jakie do tej pory wprowadziło Pizza Hut”.
Nowa pozycja w menu Pizza Hut i nowe opakowanie mogą przyciągnąć klientów, którzy troszczą się o środowisko. Białka pochodzenia roślinnego pochłaniają znacznie mniej wody i emitują mniej gazów cieplarnianych niż przetwarzanie białka zwierzęcego. Poza tym okrągłe pudełka do pizzy są bardziej ergonomiczne niż ich kwadratowe odpowiedniki.
Moda na wegetariańskie fast foody
Pizza Hut eksperymentuje w dziedzinie opakowań do pizzy i jednocześnie podąża za wiodącym trendem roślinnych wędlin i mięs. Okazuje się, że ten krok mógł być szybką reakcją na to, co dzieje się aktualnie na rynku.
Niedawno Dunkin ogłosił, że w listopadzie wprowadza na rynek wegetariańską kanapkę śniadaniową Beyond Meat, dwa miesiące przed terminem, ponieważ test produktu w Nowym Jorku wypadł nadzwyczaj pomyślnie. Burger King z kolei przekazał, że udostępni roślinnego Impossible Whoppera w całym kraju w miesiąc po zakończeniu testów.
Sprzedaż detaliczna żywności pochodzenia roślinnego w USA wzrosła w ubiegłym roku o 11%. Takie informacje można przeczytać w lipcowym raporcie grupy handlowej Plant Based Foods Association i Good Food Institute, organizacji non-profit wspierających firmy produkujące żywność opartą na roślinach. Kellogg, który po raz pierwszy zaprezentował Incogmeato na początku września, nie jest jedyną dużą firmą spożywczą z nową linią substytutów mięsa. Nestlé, Tyson, Smithfield i Kroger również wprowadzają na rynek własne produkty roślinne.
Kellogg nie występuje też jako pierwsza marka oferująca roślinny substytut mięsa dla restauracji. Impossible Foods zadebiutowało w maju kiełbasą z białka roślinnego w sieci pizzeri Little Caesars.
Kellogg i Pizza Hut niedawno nawiązali współpracę w zakresie innego limitowanego w czasie produktu, którym jest Stuffed Cheez-It Pizza. Przekąska ma wyglądać jak powiększony Cheez-It cracker. Ta współpraca sprowokowała obie firmy do dyskusji nad włączeniem Incogmeato do menu Pizza Hut.
Na rynku światowym okrągłe pudełka się nie przyjęły. Być może sytuację zmienią opakowania od Zume.