– Mamy świadomość, że ograniczenie spożycia mięsa w codziennej diecie, to trend, który z miesiąca na miesiąc zyskuje na sile. MEATamorfoza to najlepszy dowód na to, że nawet tak popularne danie jak pizza może z powodzeniem odpowiadać na tendencje rynku gastronomicznego. Chcąc wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych gości, musimy wprowadzać do naszych restauracji innowacyjne produkty, a takim niewątpliwie jest Beyond Meat – powiedział cytowany przez serwis horecabc.pl Tomasz Kwieciński, digital communication manager Pizza Hut.
Pizza z Beyond Meat była testowana pod koniec zeszłego roku w warszawskich lokalach Pizzy Hut. Teraz marka postanowiła wprowadzić tę pozycję do punktów w całej Polsce. Wegetariańska pizza poza roślinnym mięsem zawiera mozzarellę, paprykę, pieczarki i czerwoną cebulę. Istnieje też możliwość wymiany składników w innych pizzach na Beyond Meat.
Wegetariańskie mięso
Roślinne zamienniki mięsa w ostatnim czasie bardzo mocno zyskują na popularności. Już nie chodzi tylko o to, by dać wegetarianom więcej kulinarnych propozycji, ale również o ekologię. W dobie kryzysu klimatycznego dużo mówi się o tym, że wielkie hodowle zwierząt są znaczącym obciążeniem dla naszego środowiska. Właśnie dlatego powinniśmy szukać alternatywnych źródeł białka.
Powstały już roślinne burgery, nuggetsy, kiełbasy czy krewetki, a przedstawiciele firm cały czas ścigają się w nowych pomysłach. – Innowacją, która teraz w mediach robi duży szum, jest mięso z powietrza. Amerykańskiej firmie udało się wyekstrahować za pomocą mikroorganizmów, które przetwarzają dwutlenek węgla obecny w powietrzu w produkt wysokoproteinowy w 80 proc., więc w zasadzie możemy powiedzieć, że mamy dzisiaj do czynienia z takim mięsem z powietrza, czy będziemy mogli mieć w przyszłości do czynienia z takim innowacyjnym produktem – powiedział ekspert z Centrum Prawa Żywnościowego.
Duże marki już dawno dostrzegły ten trend i wygląda na to, że teraz każda większa sieć restauracyjna by nie zostać w tyle, powinna mieć w swojej ofercie roślinne mięso. Na które postawił już Burger King, a w jego ślady poszedł Bobby Burger, który w listopadzie zeszłego roku wprowadził we wszystkich swoich lokalach burgera z wegetariańskim mięsem od firmy Linda McCartney.
Natomiast Kroger, największa sieć sklepów spożywczych w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła, ze wprowadzi do swojej oferty burgera wegetariańskiego, roślinne kiełbaski i wegetariański mielony produkt „wołowy”.
Sceptycy tej gastronomicznej rewolucji pytają z przekąsem: jak ktoś nie chce jeść mięsa, to po co mu coś co je przypomina? Jednak wiele osób, które postanawia przejść na dietę roślinną tęskni za smakiem i konsystencją mięsa. Dlatego takie produkty wydają się być doskonałym rozwiązaniem.