PizzaPortal rezygnuje z polskiego rynku

pizzaportal rezygnuje z polskiego rynku
Udostępnij:
PizzaPortal opuszcza polski rynek. Wycofanie się marki to element szerszej strategii hiszpańskiego jednorożca Glovo, który w zeszłym roku przejął PizzaPortal. Przedstawiciele firmy uspokajają, że cały proces odbędzie się stopniowo.

PizzaPortal to jeden z największych konkurentów popularnej nad Wisłą marki Pyszne.pl. Platforma w sierpniu 2019 roku została w 100 proc. przejęta przez hiszpański startup Glovo. Nowe władze firmy planują przenieść aktywa PizzaPortal do Glovo. Ponieważ marka jest popularna w Polsce, jej ostateczne zamknięcie będzie rozłożone w czasie i jak na ten moment nie podano konkretnej daty, kiedy PizzaPortal ostatecznie zniknie.

– Glovo rozwija się bardzo szybko i po sukcesie naszych poprzednich inwestycji kontynuujemy ekspansję na nowe rynki. Cieszymy się z umocnienia naszego strategicznego partnerstwa z AmRest wynikającego z zakupu PizzaPortal i jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie nam to stwarza. Mamy ambicję, by być liderem rynku i zapewniać naszym użytkownikom usługę najlepszej jakości. Chcemy również stworzyć dobre środowisko pracy dla naszych kurierów i zapewnić możliwości zysku partnerom – mówił Oscar Pierre, CEO Glovo.

Użytkownicy korzystający z PizzaPortal otrzymali maile informujące ich o zmianach, jakie nadchodzą. – PizzaPortal to rozpoznawalna marka i jeden z liderów na rynku, więc proces zniknięcia z rynku będzie rozłożony w czasie, więc nie podajemy konkretnej daty — poinformował dział prasowy Glovo.

Wygląda na to, że już niebawem na naszym rynku pojawi się kolejny silny konkurent Pyszne.pl. Glovo dostarcza nie tylko jedzenie ale również zakupy ze sklepów spożywczych i aptek. Na ten moment startup obecny jest w Europie, Ameryce Łacińskiej i Afryce (łącznie 288 miast w 26 krajach), a z platformy każdego miesiąca korzysta ponad 1,8 mln użytkowników.

Glovo kupuje PizzaPortal

O przejęciu PizzaPortal przez Glovo pisaliśmy w sierpniu zeszłego roku. Hiszpański startup przejął wtedy 100 proc. udziałów za 30 mln euro. Do tej inwestycji doszło dzięki rundzie finansowania serii D, którą otrzymało Glovo, a której wartość wynosiła 150 mln euro.

Założone przez Oscara Pierre’a i Sachę Michauda w 2015 roku Glovo bardzo dobrze sobie radzi. Firma cały czas z sukcesem realizuje plany o silnej ekspansji. Natomiast na początku stycznia informowaliśmy, że startup otrzymał kolejne 150 mln euro w serii D, tym samym stając się kolejnym hiszpańskim jednorożcem.

Pyszne.pl powinno bacznie obserwować poczynania Glovo, bo taki konkurent to nie lada wyzwanie.