PKO Bank Polski, BNP Paribas Bank Polska i Alior Bank inwestują w Autenti

Udostępnij:
PKO Bank Polski, BNP Paribas i Alior Bank zainwestowali w Autenti. To pierwsza tego typu wspólna i przeprowadzona na równych zasadach transakcja banków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Zamknięta właśnie runda finansowania wyniosła 17 mln zł. Prezesi banków powiedzieli, że każdy dofinansował startup kwotą tej samej wielkości.

Klienci trzech dużych banków już za chwilę będą mogli podpisywać dokumenty w sposób elektroniczny. Prezesi BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank oraz PKO Bank Polski, tj. kolejno: Przemysław Gdański, Krzysztof Bachta oraz Zbigniew Jagiełło, wystąpili dziś na wspólnej konferencji, by poinformować o inwestycji.

Inwestorzy Autenti są otwarci na współpracę ze środowiskiem bankowym. Grzegorz Wójcik, prezes Autenti uważa, że potencjał tej usługi jest bardzo duży. Bezpieczny system podpisu elektronicznego jest kierowany do firm, które mogą 'depapieryzować' swoje funkcjonowanie.

Banki, cyfryzacja i ekologia

Według prognoz w 2023 r. globalny rynek podpisów elektronicznych będzie wart 5,5 mld dolarów. Oznacza to, że w ciągu zaledwie 5 lat wartość ta wzrośnie o ponad 1/3 (36,7 proc.)

Analizy rynku podpisów elektronicznych wskazują, że sektor bankowy ma największy potencjał do wykorzystania rozwiązań związanych z cyfrowym obiegiem dokumentów.

Nadal jednak wiele bankowych procesów wymaga złożenia podpisu na papierze. Wprowadzenie elektronicznego to zarówno oszczędność czasu, jak i pieniędzy wydawanych dotychczas na druk i przesyłanie papierowych dokumentów. Mniejsze zużycie papieru korzystnie wpłynie także na środowisko, na czym zależy wszystkim inwestorom uczestniczącym w transakcji.

Vienna Life także korzysta z podpisów elektronicznych

W ubiegłym roku Vienna Life zostało pierwszym towarzystwem ubezpieczeń życiowych w Polsce, które wprowadziło podpisywanie dokumentów online przy pomocy platformy Autenti.

Cały proces podpisu online można przejść w 3 prostych krokach. Najpierw badane są potrzeby i oczekiwania klienta, co do charakteru umowy ubezpieczenia i jej warunków. Po wybraniu odpowiedniego produktu, klient wypełnienia i rejestruje wniosek.

Potem użytkownik otrzymuje elektronicznie komplet dokumentów niezbędnych do zawarcia wybranej umowy. Ostatnim krokiem jest podpisanie dokumentów za pomocą zaawansowanego podpisu elektronicznego. Aby skorzystać z e-podpisu nie trzeba posiadać konta na platformie Autenti, wystarczy do tego jedynie komputer, tablet lub smartfon.

Medicover również współpracuje z Autenti

Także w ubiegłym roku Medicover, jako pierwszy na rynku medycznym w Polsce, zdecydował się na wdrożenie usługi podpisywania dokumentów online. Wybrał do tego celu platformę Autenti. Początkowo narzędzie będzie wykorzystywane do podpisywania umów z dostawcami usług medycznych.

Po pierwszych tygodniach współpracy z Autenti, ponad połowę umów z nowymi dostawcami Medicover podpisał na platformie Autenti. Dzięki podpisowi elektronicznemu obieg wewnętrzny dokumentów został skrócony aż o 2 tygodnie.