PKO Bank Polski: dodatkowe zabezpieczenie logowania do iPKO chroni przed cyberprzestępcami 

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

PKO BP baner

Udostępnij:

Klienci PKO Banku Polskiego będą mogli korzystać z dodatkowego zabezpieczenia logowania do iPKO. Ma to na celu zapewnienie większej ochrony konta klienta przed cyberprzestępcami.

Za niedługo klienci PKO BP dostaną powiadomienia w iPKO, maile i smsy dotyczące uruchomienia nowych zabezpieczeń, które mają być kolejną ochroną przed zagrożeniami sieci. Wprowadzane rozwiązanie będzie sprawdzać parametry urządzenia, z którego klient loguje się do serwisu iPKO i wybranych cech zachowania użytkownika, jak np. tempo i sposób pisania na klawiaturze. Wszystko to będzie objęte RODO. Nie będą przechowywane żadne informacje typu hasło czy dane kontaktowe. Badane będą jedynie zachowania klienta w iPKO. 

Dodatkowe zabezpieczenie zostanie uruchomione po wyrażeniu odpowiednich zgód, które wyświetlą się klientowi na ekranie. Następnie trzeba będzie zatwierdzić dokonywane zmiany np. kodem SMS lub potwierdzeniem w aplikacji mobilnej.

To kolejny bank, który wprowadza nowe rozwiązanie w zakresie ochrony kont swoich klientów. W ostatnich tygodniach dodatkowe zabezpieczenie podczas logowania do serwisu internetowego wprowadził Bank Pekao. Z kolei w połowie marca  2024 roku o zmianach poinformował Bank Millennium.

Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe PKO BP, opracowanie: Maria Czekańska

Czytaj także: