Za niedługo klienci PKO BP dostaną powiadomienia w iPKO, maile i smsy dotyczące uruchomienia nowych zabezpieczeń, które mają być kolejną ochroną przed zagrożeniami sieci. Wprowadzane rozwiązanie będzie sprawdzać parametry urządzenia, z którego klient loguje się do serwisu iPKO i wybranych cech zachowania użytkownika, jak np. tempo i sposób pisania na klawiaturze. Wszystko to będzie objęte RODO. Nie będą przechowywane żadne informacje typu hasło czy dane kontaktowe. Badane będą jedynie zachowania klienta w iPKO.
Dodatkowe zabezpieczenie zostanie uruchomione po wyrażeniu odpowiednich zgód, które wyświetlą się klientowi na ekranie. Następnie trzeba będzie zatwierdzić dokonywane zmiany np. kodem SMS lub potwierdzeniem w aplikacji mobilnej.
To kolejny bank, który wprowadza nowe rozwiązanie w zakresie ochrony kont swoich klientów. W ostatnich tygodniach dodatkowe zabezpieczenie podczas logowania do serwisu internetowego wprowadził Bank Pekao. Z kolei w połowie marca 2024 roku o zmianach poinformował Bank Millennium.
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe PKO BP, opracowanie: Maria Czekańska