PKO Bank Polski – rekordowe zyski, gra edukacyjna VR i pomoc najmłodszym

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

PKO Bank Polski – rekordowe zyski, gra edukacyjna VR i pomoc najmłodszym

Udostępnij:

Zysk Grupy Kapitałowej Banku Polskiego po trzech kwartałach 2023 roku wyniósł 4 822 mln zł. Bank zwiększył dochody z działalności podstawowej o prawie 52% i systematycznie poszerzał skalę działania. Oprócz zysków czysto finansowych, PKO Bank Polski zaprezentował również grę edukacyjną o bankowości na gogle VR i zaoferował swoją pomoc najmłodszym.

Historyczny sukces Banku PKO

Zysk netto PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2023 r. wyniósł 4,82 mld zł, a zysk wypracowany tylko w trzecim kwartale osiągnął wartość 2,78 mld złotych. 

– Historyczny wynik – przekraczający 4,8 mld zł po trzech kwartałach roku – jest dowodem na to, że Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego potrafi właściwie wykorzystywać szanse rynkowe. Dwucyfrowy wzrost finansowania w segmencie klientów korporacyjnych, rosnące udziały w sprzedaży kredytów hipotecznych, czy też wzmocnienie wskaźników kapitałowych to dokonania, które budując wartość dla akcjonariuszy pozwalają nam na systematyczną realizację celów określonych w strategii banku na lata 2023-2025  – podkreślił Dariusz Szwed, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Gra o bankowości z technologią Virtual Reality

Bank może jednak pochwalić się nie tylko zyskiem czysto finansowym, ale też zaangażowaniem w sprawy szerzenia edukacji. 

Specjalnie stworzona gra na gogle VR uczy nie tylko praktycznego zastosowania wiedzy ekonomicznej, ale też właściwych postaw społecznych. Została zaprojektowana z myślą o uzupełnieniu programu edukacyjnego Kasa z klasą, za który również odpowiedzialny jest PKO Bank Polski. 

W grze może wziąć udział cała klasa, podzielona na zespoły 1-3 osobowe, które znajdują się w wirtualnym mieszkaniu cioci. Na wstępie gracze otrzymują informację, że ich zadaniem jest opłacenie rachunków – otrzymują na ten cel określoną kwotę, którą mogą przeznaczać również na własne wydatki. Wynik gry jest zależny od sposobu gospodarowania powierzonymi środkami.

W grze dodatkowe punkty zdobywa się nie tylko za znajomość pojęć ekonomicznych, ale, co najważniejsze, za praktyczną umiejętność zarządzania finansami oraz elementy społeczne, tj. opieka nad zwierzętami, sprzątanie po sobie, segregacja śmieci czy umiejętność pracy zespołowej. 

Wirtualna rozgrywka trwa 3 dni. Każdego dnia uczestnicy otrzymują szereg zadań do wykonania – od tego, czy i jak potrafią ze sobą współpracować, zależy końcowy wynik.

 Osoby, które nie mogą uczestniczyć w rozgrywce przez gogle, mają możliwość dołączenia się do rozgrywki poprzez telefon komórkowy. 

Gra od strony technicznej została przygotowana przez XR Wizards i obecnie pozostaje w fazie testów. Jest dostępna dla wybranych szkół, natomiast szersza dostępność będzie możliwa wraz z początkiem 2024 roku. 

Nagranie wideo z demo gry dostępne jest tutaj: 

#PKOdzieciom – na ratunek najmłodszym

#PKOdzieciom to kolejna akcja, tym razem ze strony Fundacji PKO Banku Polskiego, mająca na celu pomoc najmłodszym w sytuacji zadławienia lub zakrztuszenia. Fundacja wraz z Bankiem będzie wyposażać publiczne placówki w niezbędny sprzęt ratunkowy, ponieważ w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia najważniejsza jest jak najszybsza reakcja. 

Fundacja PKO Banku Polskiego zakupiła 1,5 tys. zestawów ratunkowych LifeVac, które z powodzeniem udrażniają drogi oddechowe w przypadku zakrztuszenia lub zadławienia. Zestawy trafią do wszystkich publicznych żłobków oraz klubów dziecięcych w całej Polsce.

– Wspomagamy ich edukację finansową, dostarczając dostosowane do nich produkty bankowe, takie jak aplikacja PKO Junior. Współpracujemy ze szkołami, zachęcając je do udziału w Szkolnych Kasach Oszczędności. A teraz uruchamiamy akcję #PKOdzieciom, która odpowiada za jeden z poważniejszych problemów, które mogą się zdarzyć w placówkach opiekuńczych i wychowawczych – podkreśla Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, Dariusz Szwed. 

#PKOdzieciom to projekt w ramach zainaugurowanej w ubiegłym roku inicjatywy Bank Dobrych Serc. Akcja jest skierowana do najmłodszych, bo to właśnie oni – jak zaznacza Szwed – ze względu na swój wiek są najbardziej narażeni na zadławienia i zakrztuszenia, a co za tym idzie – utratę zdrowia i życia. 

Sprzęt ratunkowy zostanie bezpłatnie przekazany do 1345 publicznych placówek – 1 180 żłobków i 165 klubów dziecięcych w całej Polsce. Pozostałe 155 zestawów trafi do wybranych placówek opiekuńczo-wychowawczych, w których przebywają dzieci poniżej 3. roku życia. 

– Chcemy działać prewencyjnie, dostarczając do placówek publicznych sprzęt, który jest w pełni bezpieczny dla najmłodszych i może być stosowany przez każdego. Chcemy również zwiększać świadomość rodziców i opiekunów. Uczyć ich, jak poradzić sobie w sytuacji zadławienia czy zakrztuszenia u dziecka. Wszystko po to, by jak najbardziej ograniczyć zagrożenie wśród najmłodszych i zminimalizować ryzyko tragedii, która może się wydarzyć w trakcie zabaw czy wspólnych posiłków – mówi Aleksandra Mazur, Prezes Fundacji PKO Banku Polskiego. 

Ambasadorem akcji jest zawodowy ratownik medyczny i instruktor Mateusz Mokrzycki. We współpracy z nim Fundacja PKO Banku Polskiego przygotowała także specjalne filmy instruktażowe na temat profilaktyki i pierwszej pomocy w zadławieniach, skierowane do rodziców, a także do opiekunów w żłobkach i przedszkolach. 

– Uczmy się tego i nie bójmy się pomagać. Zapobiegajmy zadławieniu, prawidłowo sadzając dziecko podczas posiłku, starając się, by nie biegało i było skupione na jedzeniu. Krójmy okrągłe warzywa i owoce na odpowiednie kawałki. Nie pozostawiajmy w zasięgu dzieci drobnych fragmentów zabawek – przekonuje ratownik medyczny i dodaje:

– W przypadku zakrztuszenia ważne jest natomiast prawidłowe ułożenie dziecka. Następnie należy wykonać do 5 uderzeń w plecki i do 5 uciśnięć nadbrzusza. To pomaga udrożnić drogi oddechowe i uratować życie.

Specjalne filmy instruktażowe pokazujące prawidłowy sposób reagowania w przypadku zakrztuszenia lub zadławienia są dostępne na stronie. 

 

PKO Bank Polski został partnerem Potentiala w zakresie europejskiej tożsamości cyfrowej

PKO Bank Polski otrzymał nagrodę Global Retail Banking Innovation Award 2023 za budowanie obecności marki w Metaverse