PKO Bank Polski we współpracy z Migam wprowadza udogodnienia w obsłudze osób głuchych we wszystkich oddziałach i agencjach banku

Udostępnij:
Rozmowę pomiędzy klientem PKO, a doradcą ułatwi usługa tłumacza migowego online. Do komunikacji potrzebny jest telefon z systemem Android i dostępem do Internetu, za pośrednictwem którego klient łączy się z tłumaczem języka migowego, zapewnionym przez bank.

Likwidacja barier związanych z obsługą osób głuchych pozwoli obsługiwać zarówno klientów słyszących jak i niesłyszących na jednakowym poziomie. W każdej placówce banku osoby głuche mogą już swobodnie komunikować się z pracownikami i załatwiać swoje bankowe sprawy. Pomoże im w tym tłumacz języka migowego Migam, który online będzie mógł uczestniczyć w rozmowie między doradcą a klientem. Taka forma pozwala znieść barierę językową i zwiększyć komfort kontaktu.

Obsługa klienta głuchego przebiega dzięki temu w ten sam sposób co klienta słyszącego. Na początku spotkania z doradcą nawiązywane jest video połączenie z tłumaczem języka migowego. Klient może zrobić to przy użyciu swojego telefonu. Wystarczy, że uruchomi w nim przeglądarkę, wejdzie na stronę banku i kliknie przycisk „Połącz z tłumaczem”.

Tłumaczenia odbywają się jako video rozmowy. Tłumacz pośredniczy w kontakcie klient – doradca i tłumaczy język migowy na polski mówiony i odwrotnie.

– Mamy nadzieję, że dzięki naszej usłudze osoby głuche będą mogły w wygodny sposób korzystać z takiej formy komunikacji z doradcą. Naszym celem jest zaoferowanie jakości obsługi na takim samym poziomie wszystkim klientom i postrzeganie banku jako instytucji przełamującej bariery, nastawionej na nowoczesne technologie – mówi Marcin Izdebski z Departamentu Usług Cyfrowych odpowiedzialny za wdrożenie projektu.

Usługa tłumacza online jest dostępna dla klientów w godzinach pracy oddziałów. Na spotkanie z udziałem tłumacza polskiego języka migowego online nie trzeba wcześniej się umawiać.

– PKO Bank Polski towarzyszy Polakom w kluczowych decyzjach finansowych już od 100 lat, obsługujemy najwięcej klientów wśród polskich banków. Zależy nam, aby być bankiem uniwersalnym, w którym każdy klient będzie czuł się bezpiecznie i komfortowo, będzie miał równy dostęp do usług finansowych i informacji o nich. Wierzymy, że jakość obsługi to również otwarcie na szczególne potrzeby naszych klientów w zakresie sposobu komunikacji. Dzięki wdrożonemu u nas rozwiązaniu - tłumaczowi języka migowego online dostępnemu przez smarfona – głusi klienci mogą skorzystać z produktów bankowych i wygodnie porozmawiać o możliwych rozwiązaniach z doradcą bankowym praktycznie w każdej gminie w Polsce – w jednej z naszych placówek – mówi Martyna Pakuła z Biura Jakości Sprzedaży w PKO Banku Polskim

Korzystanie z połączenia Migam wymaga dostępu do Internetu i może wiązać się z opłatą za wykorzystany pakiet transmisji danych. Połączenia video możliwe są na urządzeniach z Androidem od wersji 6.

Szacuje się, że kilkaset tysięcy osób w Polsce, to osoby z dysfunkcją słuchu. Ojczystym językiem głuchych Polaków jest Polski Język Migowy, który ma odrębną od fonicznego języka polskiego gramatykę i składnię.

Usługa tłumacza migowego online została wdrożona przez PKO Bank Polski we współpracy z MIGAM „RKPK” Sp. z o.o. s.k.a.