Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.
Płacenie rachunków jest piętą achillesową wielu z nas. Ciągłe ponaglenia, każda faktura z innym terminem płatności, część z nich papierowa, część elektroniczna…
Dlaczego wciąż musimy pamiętać o tak błahych rzeczach jak opłacanie rachunków?
Budując rozwiązania BillTech chcemy sprawić, aby ludzie mieli więcej czasu dla najbliższych oraz na rzeczy, które naprawdę kochają robić. Dlatego stworzyliśmy BillTech – technologię, która pozwala na maksymalne uproszczenie zarządzania opłatami cyklicznymi.
BillTech API umożliwia pobieranie informacji o opłatach od ponad 300 masowych wystawców faktur, takich jak: firmy telekomunikacyjne, dostawcy energii elektrycznej, gazu, wody, internetu, TV, a także spółdzielni mieszkaniowych, uczelni, firm ochroniarskich i wielu innych.
Nasz system może być wykorzystywany zarówno wewnątrz bankowości internetowej (aplikacje banków), w pocztach mailowych jak i innych aplikacjach pozabankowych (np. fintechy).
Wdrożeniem, z którego jesteśmy najbardziej dumni, jest platforma Moje Usługi (mojeuslugi.pl), którą rozwijamy wraz z ING Bankiem Śląskim.
Wyszliśmy z fazy pilotażu
Po miesiącach ciężkiej pracy nad rozpoczęciem współpracy z bankiem, udało nam się wyjść z fazy pilotażu i oficjalnie uruchomić platformę Moje Usługi pod skrzydłami ING Banku Śląskiego. Jest to dla nas szczególna sprawa, ponieważ ta współpraca udowodniła, że jesteśmy w stanie działać na dużą skalę, z największymi partnerami.
Dzięki współpracy z bankiem, jesteśmy w stanie ułatwiać opłacanie rachunków jeszcze większej grupie odbiorców. Wierzymy, że dzięki temu przykładowi, kolejne banki także poważnie przyjrzą się tematowi płatności cyklicznych.
Dwukrotnie powiększyliśmy zespół
Rok 2019 upłynął pod znakiem współpracy z bankiem ING nad przełomowym dla nas projektem. Pracując w środowisku o najwyższych wymaganiach technicznych i biznesowych, wprowadziliśmy naszą firmę i technologię na nowy poziom, przygotowując się jednocześnie do kolejnych wdrożeń.
Nasz zespół w tym czasie powiększył się ponad dwukrotnie, a technologia dojrzała do współpracy z największymi partnerami. To nie znaczy jednak, że udało nam się zrealizować wszystkie plany. Ciągle mamy mnóstwo rzeczy, które chcielibyśmy zrealizować, aby było nam łatwiej dbać o domowe budżety.
Mamy poczucie, że 2019 przerósł nasze oczekiwania i uważamy go za czas ekspresowego rozwoju BillTecha. Dla nas personalnie był to bardzo ekscytujący rok i mamy nadzieję, że nadchodzący 2020 będzie równie pełen wrażeń. Będziemy dalej budować nowe nawyki Polaków i pokazywać, jak w lepszy sposób można zarządzać domowym budżetem.
Dyrektywa PSD2 wymusiła na sektorze finansowym wiele zmian
Rok 2019 był bardzo dynamiczny, a wejście w życie dyrektywy PSD2 wymusiło na całym sektorze finansowym wiele zmian – otwierając furtkę dla nowych rozwiązań, które wcześniej byłyby niemożliwe.
Mimo że nie jesteśmy bezpośrednimi beneficjentami dyrektywy PSD2, to widzimy, że ta zmiana regulacyjna przyczyniła się do zmiany nastawienia banków w znacznie szerszym kontekście.
Rok 2020 może pokazać, ile projektów rzeczywiście mogło rozwinąć się dzięki tym zmianom.
Z pewnością w bieżącym roku będziemy chcieli dalej pokazywać, że opłaty cykliczne wymagają innowacyjnego podejścia, a lepsze zagospodarowanie tego tematu ułatwi ludziom życie. W związku z tym kładziemy nacisk na rozwój Moich Usług, a także na udostępnianie naszej technologii w jak największej ilości miejsc (banki, aplikacje fintechowe, aplikacje niefinansowe) – tak, żeby każdy mógł w jak najwygodniejszy sposób sprawdzić, jak wiele czasu jest w stanie zaoszczędzić w każdym miesiącu na opłacaniu rachunków.
Zdobyliśmy bezcenne doświadczenia obszarze funkcjonowania banków oraz procesu implementacji naszej technologii u największych odbiorców. W planach mamy już następne wdrożenia, które z całą pewnością również odbiją się echem w polskim środowisku fintechowym.
Z roku na rok ekosystem startupowy robi ogromne postępy
Klienci indywidualni są coraz bardziej otwarci na nowe rozwiązania w różnych dziedzinach życia (jak w naszym przypadku – w płaceniu rachunków).
Z drugiej strony korporacje, banki i inne przedsiębiorstwa szukają przewag nad konkurencją właśnie w innowacyjności. Środki, które są na nią przeznaczane oraz uwaga, jaka jest do niej przywiązywana szybko rosną, co daje duże pole do manewru nowym firmom wprowadzającym kolejne ciekawe produkty na nasz rodzimy rynek.
–
Autor: Bartosz Petryński, współzałożyciel BillTech