Zgromadziliśmy 6000 uczestników i ponad 200 prelegentów. Podsumowanie roku Infoshare

zgromadzilismy 6000 uczestnikow i ponad 200 prelegentow podsumowanie roku infoshare
Udostępnij:
Majowa konferencja technologiczna Infoshare 2019 zgromadziła ponad 6000 uczestników (w tym ponad 350 startupów i 150 inwestorów) czerpiąc inspirację od ponad 200 prelegentów. Infoshare podsumowuje miniony rok.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

W Infoshare tworzymy społeczność osób funkcjonujących na rynku nowych technologii – przedsiębiorców (założycieli startupów), programistów i menadżerów IT, digital marketerów oraz inwestorów i przedstawicieli korporacji, dostarczając im wiedzy i inspiracji – dzieląc się z nimi tym, co wartościowe („Share what’s worthy”).

W ubiegłym roku realizowaliśmy nasze działania w oparciu o kilka różnych aktywności

Naszym flagowym projektem była, największa w tej części Europy, majowa konferencja technologiczna Infoshare 2019, która zgromadziła ponad 6000 uczestników (w tym ponad 350 startupów i 150 inwestorów) czerpiąc inspirację od ponad 200 prelegentów.

Konferencji towarzyszył otwarty konkurs startupowy z pulą nagród 30 tys. Euro ufundowaną przez Miasto Gdańsk – do konkursu zgłosiło się 601 startupów reprezentujących ponad 50 krajów (80% zgłoszeń pochodziło z zagranicy).

Ale nasze działania to nie tylko Infoshare. W 2019 roku przeprowadziliśmy w Gdyni dwie edycje konferencji PipelineSummit dedykowanej tematyce digital sales.

Zorganizowaliśmy AI & Data Science Roadshow po głównych miastach Polski (Poznań, Wrocław, Kraków, Katowice) zakończony całodniową konferencją na PGE Narodowym w Warszawie. Przejęliśmy i przeprowadziliśmy w październiku największe w Polsce Północnej Targi Pracy IT – Future3.

Aktywnie wspieraliśmy także rozwój ekosystemu w Polsce, zapraszając startupy zagraniczne do udziału w programie akceleracyjnym Poland Prize (jako partner w konsorcjum jednego z operatorów programu Space3ac).

Nagromadzenie tych projektów było jednym z największych wyzwań

Jako zespół (liczący obecnie około 20 osób) musieliśmy nauczyć się równoległej pracy nad kilkoma projektami, wprowadzić podstawowe procesy i nauczyć się efektywnej komunikacji.

Jednocześnie finiszowaliśmy duży proces rebrandingu, który wymagał od nas sporego wysiłku związanego z odpowiednią komunikacją całości podczas Infoshare 2019.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z jego efektów - całość tego procesu można prześledzić na naszym case study.

Nie wszystko oczywiście poszło tak gładko, jak zamierzaliśmy

Intensywnie pracowaliśmy także nad kolejnym wydarzeniem dedykowanym technologii Blockchain, które miało się odbyć w czerwcu. Niestety nałożenie komunikacji tego wydarzenia z Infoshare spowodowało, że nie byliśmy w stanie zrealizować go z oczekiwanym wysokim poziomem jakości i mimo poniesionych na wczesnych etapach kosztów podjęliśmy decyzję o jego odwołaniu, z szacunku dla prelegentów, partnerów i uczestników.

Wykorzystaliśmy też ten rok w porządkowanie struktury właścicielskiej Infoshare, a także spółek powiązanych (w tym Infoshare Academy).

W Nowy Rok wchodzimy z dużymi nadziejami i aspiracjami

Przygotowujemy się do realizacji wszystkich wyżej wymienionych projektów, na czele z Infoshare 2020, które odbędzie się 13-14 maja w Gdańsku.

Dodatkowo przejęliśmy serię trójmiejskich meetupów odbywających się od ponad 10 lat pod szyldem 3camp i Tech.3camp. Planujemy przeprowadzić ok. 15-20 nowych spotkań, dostarczając naszemu community najlepszej jakości wiedzy nt. nowych technologii.

Angażujemy się także w kilka międzynarodowych projektów dotyczących efektywniejszego wykorzystania innowacyjnych technologii (jakżeby inaczej) realizowanych z partnerami z Niemiec, Szwecji i Litwy (obszar Morza Bałtyckiego).

Bierzemy także aktywny udział w integracji pomorskiego ekosystemu startupowego i IT, tak aby wspólnymi siłami wprowadzić go na kolejny poziom.

Rok 2019 był spektakularny jeśli chodzi o poziom inwestycji w polskie startupy

Przekroczył 1 mld złotych, z czego ponad połowa to zasługa trzech już bardzo poważnych rund inwestycyjnych w DocPlanner, Booksy i Brainly. Dzięki temu, ale także sukcesom innych spółek z naszego regionu, jak choćby rumuńskiego jednorożca UIPath, nasz region coraz częściej pojawia się na radarach poważnych funduszy europejskich.

A to oznacza kolejne możliwości konkretnego finansowania i ułatwienia w globalizacji projektu.

Z drugiej strony na rynku funkcjonuje bardzo dużo lokalnych funduszy finansowanych przez pieniądze publiczne płynące z PFR czy NCBR, działają także programy akceleracyjne finansowane przez PARP. Te pieniądze to konkretny zastrzyk energii wpompowywany w żyły ekosystemu, pomagający mu się rozwijać. Ale jednocześnie musimy pamiętać, że niosą one także ze sobą spory narzut związany z obsługą, co powoduje, że procesy inwestycyjne trwają czasami bardzo długo i wymagają sporej wiedzy, zarówno po stronie zarządzających funduszami, jak i założycieli startupów.

Rozmawiając z obiema stronami, śledząc także dyskusje na branżowych grupach, dochodzę do wniosku, że tej wiedzy i doświadczenia ciągle nam brakuje. I tego wszystkim uczestnikom rynku życzę na rok 2020 – efektywnych i sprawnych metod na pozyskiwanie kapitału (nie tylko tego pochodzącego od VC), ale także wiedzy i kompetencji w efektywnym skalowaniu sprawdzonych rynkowo projektów.

-

Autor: Grzegorz Borowski, Co-founder & CEO Infoshare