Zebraliśmy ponad milion złotych na Kickstarterze. Podsumowanie roku Mudita

zebralismy ponad milion zlotych na kickstarterze podsumowanie roku mudita
Udostępnij:
Rozbudowaliśmy zespół oraz stworzyliśmy nową, milimalistyczą i jednocześnie profesjonalną stronę internetową. Najbardziej jednak cieszy nas fakt zebrania ponad milion złotych na Kickstarterze. Mudita podsumowuje 2019 rok.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

Naszym pierwszym projektem jest stworzenie nowoczesnej wersji klasycznego telefonu komórkowego. W dobie smartfonów postanowiliśmy stworzyć produkt, który pozwoli użytkownikom na bardziej uważne korzystanie z technologii. Dzięki ograniczonym funkcjonalnościom, telefon Mudita Pure ma pozwolić na bycie w kontakcie, jednocześnie nie “krzycząc” o naszą uwagę.

Coraz więcej mówi się o nadużywaniu smartfonów, a czasem nawet o uzależnieniu od nich. Intencją firmy Mudita jest wyjście naprzeciw potrzebom wielu ludzi, którzy chcą zwolnić swoje życie i więcej czasu spędzać offline.

Taka intencja przyświeca twórcy Mudity, czyli Michałowi Kicińskiemu, współzałożycielowi firmy CD Projekt znanej ze stworzenia sagi gier o Wiedźminie. Po latach ciężkiej pracy, wypalenia i depresji, Michał postanowił zainicjować projekt, który będzie inspirował do bardziej świadomego korzystania z technologii.

Zebraliśmy ponad 262 000 dolarów na Kickstarterze

Jest kilka rzeczy, które udało nam się osiągnąć w minionym roku. Rozbudowaliśmy zespół oraz stworzyliśmy nową milimalistyczą i jednocześnie profesjonalną stronę internetową https://mudita.com.

Jednak najbardziej jesteśmy zadowoleni z przebiegu kampanii crowdfundingowej, którą przeprowadziliśmy na portalu Kickstarter. Nasz główny cel 100 000 dolarów udało się osiągnąć zaledwie w godzinę! Podczas całej kampanii projekt wsparło ponad 1000 osób z 44 krajów.

W sumie zebraliśmy ponad 262 000 dolarów, czyli ponad 1 000 000 zł. Jesteśmy bardzo zadowoleni, ponieważ widzimy, że jest zapotrzebowanie na taki rodzaj telefonu. Co ciekawe, informacja o projekcie pojawiła się w ponad 200 publikacjach w mediach m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Rosji, Francji, Włoszech oraz w Polsce.

Kampania na Kickstarterze była dla największym zeszłorocznym wyzwaniem. A to dlatego, że każdy projekt zanim zostanie zaakceptowany przez platformę jest bardzo uważnie sprawdzany.

Do tego wyzwaniem było przedstawić wizję telefonu, która mówi o ograniczaniu korzystania z ekranów na platformie crowdfundingowej, gdzie jest dużo projektów technologicznych. Sporo pracy zajęło nam również przygotowanie promocyjnego wideo.

Jedno z założeń udało się zrealizować, ale opóźniło się w czasie. W pierwszych planach kampanię na portalu Kickstarter chcieliśmy uruchomić w marcu 2019. Jednak zdecydowaliśmy, że potrzebujemy więcej czasu, aby rzetelnie się do tego przygotować i zbliżyć datę kampanii do daty wypuszczenia telefonu na rynek. Dziś widzimy, że przesunięcie zbiórki crowdfundingowej na wrzesień to był bardzo dobry pomysł.

Segment telefonów z ograniczonymi funkcjami dynamicznie się rozwija

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że za dużo czasu patrzy w ekran. Jesteśmy przeładowani informacjami co wpływa na jakość snu, stres czy obniżenie produktywności. Mamy nadzieję, że ten trend się zmieni. Rośnie też liczba osób, które są zainteresowane telefonami emitującymi jak najniższe promieniowanie elektromagnetyczne.

Coraz więcej informacji pojawia się na temat cyfrowego minimalizmu w mediach, dlatego wierzymy, że przyszły rok może okazać się przełomowy. I jeśli nawet trend na większe ekrany w smartfonach się nie zmieni, to przynajmniej więcej osób będzie z nich korzystało rozważniej.

Zapewne też część osób kupi sobie telefon taki, jak Mudita Pure jako drugie urządzenie.

Smartfona zostawią w pracy i dzięki temu będą wciąż w kontakcie z najbliższymi, ale będę mogli bardziej cieszyć się życiem poza internetem.

2020 rok zapowiada się bardzo owocnie

Przede wszystkim chcemy wypuścić na rynek telefon Mudita Pure. Jako główny rynek sprzedaży wybraliśmy Stany Zjednoczone. Drugim celem jest zaprezentowanie nowoczesnego budzika Mudita Bell, nad którym aktualnie pracujemy.

Polacy to bardzo kreatywni i przedsiębiorczy ludzie

Mamy utalentowanych przedstawicieli wielu branż. Możliwość tworzenia nowych projektów staje się coraz bardziej dostępne. Widać, że zwłaszcza wśród młodego pokolenia rośnie zainteresowanie własnym biznesem. Co przekłada się na to, że swoimi startupami wychodzą na coraz większe międzynarodowe rynki.

-

Autor: Bogusław Szedny, marketing expert Mudita