Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.
Versum to system do zarządzania salonami z branży hair&beauty, który wspiera codzienną pracę właścicieli, menedżerów i pracowników salonów urody. Z jego pomocą salon może zarządzać terminarzem, budować bazę klientów, prowadzić program lojalnościowy, zarządzać magazynem produktów, korzystać z marketingu automatycznego oraz umożliwiać klientom umawianie i opłacanie wizyt online.
Równolegle z Versum rozwijamy Moment – marketplace dla branży hair&beauty dostępny z poziomu aplikacji mobilnej i portalu. Moment jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którzy poszukują najlepszych fryzjerów i kosmetyczek, chcą poznać wiarygodne opinie na ich temat, aby finalnie umówić się na wizytę do wybranego specjalisty.
Pełni też funkcję informacyjną i dzięki współpracy z najlepszymi ekspertami z branży. Moment jest też wiarygodnym źródłem wiedzy na temat zabiegów i sposobów dbania o urodę. Z kolei dla salonów wizytówka w Moment to idealny sposób na pozyskanie nowych klientów, którzy bardziej niż niskiej ceny, szukają wysokiej jakości usług.
Weszliśmy na kolejne, duże rynki
Udało nam się rozbudować zespół, od początku roku zwiększając zatrudnienie o 60% do poziomu 170 specjalistów, a także cyfryzować kolejne, duże rynki, m.in.: Meksyk i Brazylię. To wszystko przełożyło się na wyniki firmy. Zwiększyliśmy liczbę klientów globalnie.
Zanotowaliśmy także 90% wzrost pod względem liczby umawianych wizyt, w porównaniu do 2018 roku.
Uruchomiliśmy dla naszych klientów funkcjonalność Moment Pay, połączoną z systemem przedpłat. Dzięki temu salony w Polsce i na świecie przestaną tracić zyski przez klientów, którzy nie przychodzą na wizyty. To dla nich ważne.
Największym wyzwaniem było uruchomienie nowych rynków. Wiązało się to bowiem z przeskalowaniem organizacji, dostosowaniem procesów w firmie z uwzględnieniem m.in. różnic kulturowych i specyfiki prowadzenia biznesu hair & beauty w innej części świata.
Jak co roku postawiliśmy sobie ambitne plany i cele, które udało się zrealizować w ponad 80%.
Jest to dla nas zadowalający wynik, bo na realizację wpłynęły aspekty od nas nie do końca zależne. Gdy biznes rośnie jak szalony, najtrudniejsze okazuje się pozyskanie odpowiedniej liczby wykwalifikowanych członków zespołu i to właśnie ten element to nasze brakujące 20%.
W 2020 roku podbijemy Amerykę Łacińską
W nadchodzącym roku skupimy się przede wszystkim na dalszej ekspansji zagranicznej. Nasz cel to Ameryka Łacińska, która pod względem usług beauty charakteryzuje się olbrzymim potencjałem i rozwija się dużo szybciej niż USA. Już teraz mamy wielu klientów w Meksyku i Brazylii. W ciągu najbliższego roku zamierzamy zostać liderem w tamtym regionie.
Ponadto na rynkach, na których już jesteśmy liderem (np. Polska), będziemy rozszrzerzać naszą ofertę o zupełnie nowe usługi dostarczając wartości zarówno salonom hair&beuty, jak i końcowym klientom. Naszym celem jest dalsze podnoszenie efektywności ekosystemu, w którym działamy oraz digitalizacja branży hair&beauty na świecie.
Światowa branża hair&beauty od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie
Przybywa salonów, które otwarte są na nowe technologie. Na całym świecie umawiamy rocznie ponad 36 milionów wizyt o zanualizowanej wartości ponad 1,2 miliarda euro.
Nasz kraj pod względem stopnia cyfryzacji branży hair&beauty zaczyna dorównywać Wielkiej Brytanii czy USA. Jeśli przewidywania ekspertów się potwierdzą, a wiele na to wskazuje, w 2024 roku światowy rynek hair&beauty będzie wart blisko 200 milionów dolarów. Dla firm działających w tej branży to wielka szansa, także dla startupów.
A skoro o startupach mowa, to wspomnę o rodzimym ekosystemie. Według mnie ma ogromny potencjał, ale wciąż jest na wczesnym etapie rozwoju. Z tego względu powinniśmy czerpać wiedzę i dobre praktyki od najbardziej rozwiniętych środowisk startupowych, jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Izrael czy Skandynawia.
Zmiany i postęp są jednak widoczne już teraz, w Polsce, możemy być dumni zarówno z ciekawych projektów, jak i przestrzeni, która wspiera ich rozwój oraz promocję startupów wśród inwestorów czy przedstawicieli korporacji. Mam tu na myśli zarówno akceleratory, jak i konferencje czy konkursy startupowe, dzięki którym nasze projekty idą szeroko w świat.
–