Ponad 2,5-krotnie zwiększyliśmy miesięczne przychody. Podsumowanie roku Tidio

Dodane:

Tytus Gołas Tytus Gołas

Ponad 2,5-krotnie zwiększyliśmy miesięczne przychody. Podsumowanie roku Tidio

Udostępnij:

Od kilku miesięcy jesteśmy rentowni. Poprawiliśmy wszystkie kluczowe wskaźniki i ponad 2,5-krotnie zwiększyliśmy miesięczne przychody. Staliśmy się także czwartym najpopularniejszym live chatem na świecie, choć jeszcze rok temu byliśmy poza pierwszą dziesiątką.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

Tidio to live chat wsparty chatbotami. Nasz produkt kierujemy do mikro i małych przedsiębiorców, na przykład sklepów internetowych. Rozwiązujemy problem komunikacji na linii klient-firma, sprawiając, że jest szybsza, efektywna i satysfakcjonująca dla obu stron.

Jaki był 2019? Dziesięć na dziesięć

2019 rok to nasz najlepszy rok. Od kilku miesięcy bowiem jesteśmy rentowni.

Poprawiliśmy wszystkie kluczowe wskaźniki i ponad 2,5-krotnie zwiększyliśmy miesięczne przychody. Staliśmy się także czwartym najpopularniejszym live chatem na świecie, choć jeszcze rok temu byliśmy poza pierwszą dziesiątką. Podwoiliśmy zespół do ponad 50 osób, utrzymując niezwykłą kulturę organizacyjną i zadowolenie pracowników, co było kluczowe w okresie intensywnego wzrostu.

Największymi wyzwaniami mijającego roku były poprawienie wskaźników związanych z użytkownikami, tzn. ich zadowolenie, churn i retencja oraz rozwój drugiego produktu, czyli chatbotów. Wszystko to udało się nam osiągnąć: poprawiliśmy wskaźniki, a chatboty generują obecnie 50 proc. przychodów firmy.

Dlatego 2019 rok oceniam na 10/10.

Mam nadzieję, że w przyszłym utrzymamy ten sam poziom.

W 2020 roku powiększymy zespół i podwoimy MRR

W 2020 roku zamierzamy osiągnąć głównie dwa cele: urosnąć przynajmniej dwukrotnie oraz utrzymać naszą kulturę organizacyjną. Wzrost chcemy osiągnąć zarówno w kwestii przychodów, jak i rozmiarów zespołu.

Nasz obecny wskaźnik MRR, czyli miesięcznych cyklicznych przychodów, to 230 tysięcy dolarów. Na koniec przyszłym roku chcemy osiągać przynajmniej 460 tysięcy dolarów miesięcznie.

Równocześnie planujemy zwiększyć liczbę pracowników z 50 do 100. Poszukujemy wsparcia we wszystkich zespołach. Nie tylko product managerów, ale też Head of finance oraz osoby na stanowisko Head of People & Culture. Będziemy też rozwijać zespoły obsługi klienta i sprzedaży.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że osiągnięcie 460 tysięcy dolarów MRR i podwojenie zespołu będzie dużo większym wyzwaniem niż dotychczas. Wiem, że nasza przyszłość zależy od ustawienia procesów w firmie i zachowania kultury organizacyjnej w czasie tego wzrostu.

Branża chatbotów i ekosystem startupowy w 2019 roku

2019 był dla branży chatbotów przełomowy.

Produkty z tej kategorii udowodniły swoją wartość i to w zupełnie innej formie niż każdy się spodziewał. Jeszcze rok temu wykorzystywane były głównie na Messengerze. Teraz wszystko idzie w kierunku stron internetowych i generowania leadów. Sukcesy takich firm jak Drift, czy Gorgias, który zebrał niedawno w 14 milionów dolarów, dowodzą, że branża rozwija się lepiej niż kiedykolwiek.

Jeśli chodzi o ekosystem startupowy, jest coraz lepiej. Nadal czuję różnicę między Polską a Europą Zachodnią, ale mamy już przykłady świetnych globalnych firm, które bardzo szybko się rozwijają. Sukcesy Booksy, Brainly, czy DocPlannera są inspirujące i mobilizujące. Jestem niesamowicie ciekaw, jak będzie wyglądać nasz rynek za kilka lat.

Autor: Tytus Gołas, CEO i współzałożyciel Tidio