Polska spółka pracująca nad miejskim pojazdem elektrycznym pozyskała 2,5 mln zł z prywatnej emisji akcji

polska spolka pracujaca nad miejskim pojazdem elektrycznym pozyskala 25 mln zl z prywatnej emisji akcji
Udostępnij:
Polska spółka Triggo S.A. pozyskała w drodze prywatnej emisji akcji środki w wysokości 2,5 mln zł. W najbliższych miesiącach planuje ona ukończyć serię ośmiu egzemplarzy pojazdu i oczekuje na koniec postępowania patentowanego w Indiach.

W ramach czwartej rundy finansowania spółka osiągając redukcję zapisów, zamknęła niepubliczną emisję akcji. Pozyskane pieniądze w wys. 2,5 mln zł zabezpieczą kontynuacje prac projektowych oraz ukończenie serii kolejnych 8 pojazdów testowych i będą uzupełniać się z pozyskanymi środkami z Funduszy Europejskich.

– Pomyślnie zakończyliśmy kolejną rundę finansowania. Cieszy nas zaufanie i entuzjazm dla projektu ze strony obecnych, a przede wszystkich nowych inwestorów. W intensywnym 2019 roku rozpoczniemy działania zmierzające do wdrożenia produkcji o większej skali. Liczymy na to, że uda się ją uruchomić w kraju. Wcześniej, tj. w II kwartale dzięki środkom z niedawnej emisji, zakończymy realizację łącznie 9 pojazdów dedykowanych testom prowadzonym w ruchu drogowym. Będzie to także rok prac nad uzyskaniem homologacji i rozmów z partnerami branżowymi – mówi Rafał Budweil, prezes zarządu i założyciel Triggo S.A.

Firma utrzymuje plan przeprowadzenia emisji publicznej na GPW w Warszawie, co pomoże finansować produkcję pierwszej serii komercyjnej 100 szt. Triggo. Produkcja rozpocznie się na przełomie 2019 i 2020 roku.

– Jednocześnie prowadzimy prace nad rozszerzeniem ochrony patentowej naszego projektu. Obecnie Triggo jest już chronione w Chinach, USA, Korei, Japonii i krajach UE. Spodziewamy się przyznania patentu w Indiach, co rozszerzy obszar naszej wyłączności na terytoria zamieszkałe przez blisko 4 miliardy ludzi – i to te najatrakcyjniejsze z punktu widzenia potencjału rynkowego – uzupełnia Budweil.

Na rosnącą popularność pojazdów napędzanych napędami niekonwencjonalnymi wpływa rozwój technologii i infrastruktury (m.in. sieci ładowania), wsparcie publiczne oraz niska szkodliwość dla środowiska naturalnego.

– Polski rynek elektryków jest nadal na wczesnym etapie rozwoju, Pewnie zmiany jednak następują. Cieszą nas krajowe działania ustawodawcze, wspierające rozwój rynku. Opublikowany w połowie lutego projekt rozporządzenia na temat Funduszu Niskoemisyjnego Transportu może się być krokiem w dobrą stronę. Triggo celuje w bycie polskim produktem globalnym, stąd z naszego punktu widzenia istotna jest nie tylko podniesiona tam kwestia dopłat do elektryków, ale przede wszystkim przewidziane wsparcie dla polskich producentów – podsumowuje Rafał Budweil.

 

Warto doczytać:

Adaptive Vehicle – student z Polski stworzył innowacyjny samochód przyszłości
Przewodnik PFR i PSPA po elektromobilności w miastach