Polska technologia MarketLab ma wzmocnić spółkę Scandit: razem stworzą hybrydowe rozwiązanie dla retailu

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Polska technologia MarketLab ma wzmocnić spółkę Scandit: razem stworzą hybrydowe rozwiązanie dla retailu

Udostępnij:

Scandit, startup działający w obszarze inteligentnego przechwytywania danych, dokonał przejęcia technologii automatyzacji audytu półek od MarketLab, retailowej polskiej firmy zajmującej się rozpoznawaniem obrazu i oprogramowaniem AI.

Kosztowne braki

Doświadczenie MarketLab w zakresie stacjonarnych rozwiązań monitorujących uzupełnia dotychczasowe podejście Scandit do mobilnego przechwytywania funkcjonującego pod nazwą ShelfView. Ma to zapewnić hybrydowe rozwiązanie do przechwytywania danych na półkach dla sprzedawców detalicznych. Według badań przeprowadzonych przez IHL Group, globalny sektor handlu detalicznego traci około 634 miliardów dolarów rocznie z powodu problemów z dostępnością towarów na półkach sklepowych. Nowe hybrydowe rozwiązanie umożliwi sprzedawcom detalicznym m.in. wgląd w dostępność na półce, zgodność z planogramem, kwestie cenowe. Zapewni również powiadomienia z obsługą sztucznej inteligencji w celu poprawy kluczowych wskaźników wydajności sklepu i sygnalizowania problemów w czasie zbliżonym do rzeczywistego pracownikom sklepu i kierownictwu.

– Przejęcie oznacza nowy kamień milowy w ewolucji Scandit, ponieważ nadal poszerzamy nasze możliwości inteligentnego przechwytywania danych dla szerszej branży detalicznej – powiedział Samuel Mueller, dyrektor generalny i współzałożyciel Scandit.

Mobilne rozwiązania dla stacjonarnych sklepów

Wykorzystanie kamer mobilnych i stacjonarnych oferuje detalistom rozwiązanie dla wszystkich formatów sklepów, z płynną ścieżką do bardziej wydajnego i opłacalnego zarządzania półkami. Mobilne przechwytywanie, za pośrednictwem smartfonów lub komputerów przenośnych, można łatwo wdrożyć przy użyciu istniejących urządzeń, dostosować do różnych środowisk sklepowych i szybko skalować. Dodanie kamer stacjonarnych zapewnia ciągłe przechwytywanie danych o wysokiej częstotliwości w celu monitorowania półek w czasie zbliżonym do rzeczywistego, jednocześnie umożliwiając pracownikom sklepu zajęcie się bardziej priorytetowymi zadaniami, takimi jak budowanie zaangażowania klientów.

– Cieszymy się, że możemy połączyć siły ze Scandit. Łącząc nasze uzupełniające się technologie, z niecierpliwością czekamy na dostarczenie dodatkowej wartości, zwrotu z inwestycji i spostrzeżeń detalistom spożywczym na całym świecie, aby mogli skorzystać ze zwiększonej widoczności swoich półek, zapewnić dokładną dostępność zapasów i ostatecznie poprawić wrażenia klientów – komentuje Piotr Wardaszko, CEO MarketLab.

Przejęcie wzmacnia rozwiązanie do zarządzania półkami sklepowymi i analizy ShelfView firmy Scandit. Wykorzystuje ono rozpoznawanie obiektów, rzeczywistość rozszerzoną i inne zaawansowane technologie wizji komputerowej do przetwarzania obrazów w celu zapewnienia bardziej inteligentnych i wydajnych operacji sklepowych. Dzięki sztucznej inteligencji Scandit i możliwościom uczenia maszynowego, ShelfView zapewnia dokładność alertów na poziomie 99,7% – co ma kluczowe znaczenie dla szybkiego dostarczania wiarygodnych informacji w szybko zmieniających się sytuacjach na półkach.

Dla detalu, ale i dla logistyki

Dzięki dużej istniejącej bazie klientów detalicznych Scandit, w tym ośmiu z dziesięciu największych amerykańskich sklepów spożywczych, a także istniejącym klientom MarketLab, w tym Carrefour Polska, Scandit jest dobrze przygotowany do dalszego rozwoju i innowacji w handlu detalicznym. Przejęcie otwiera nowe drogi wejścia na rynek, dostarczając cennych informacji konsumentom towarów pakowanych (CPG) i agencjom merchandisingowym, aby zmaksymalizować przychody dzięki większej dostępności na półkach, dokładnym cenom, promocjom i zgodności z planogramami uzgodnionymi z partnerami detalicznymi. Poza sektorem detalicznym, Scandit widzi przyszły potencjał we wdrożeniach kamer stacjonarnych w innych środowiskach, takich jak magazynowanie, w celu automatyzacji procesów logistycznych.

Czytaj także:

Żółto-niebieskie roboty: IKEA rozbudowuje flotę dronów w swoich magazynach

Więcej AI w Żabce: sieć convenience store rozszerza współpracę z Microsoft w obszarze innowacji