Polski hyperloop zebrał pierwszy milion

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Polski hyperloop zebrał pierwszy milion

Udostępnij:

Już ponad milion złotych znajduje się na koncie międzynarodowej kampanii equity crowdfunding prowadzonej przez Hyper Poland. Polska firma zajmująca się rozwojem projektu kolei magnetycznej od marca prowadzi zbiórkę udziałową na budowę demonstratora nowej technologii. Do tej pory pieniądze na ten cel wpłaciło 325 inwestorów z 28 krajów.

Zbiórka udziałowa prowadzona przez Hyper Poland od początku wywołała duże zainteresowanie wśród inwestorów. Cel minimum, czyli 200 000 euro firma zdobyła zaledwie w 7 dni. Do tej pory pieniądze wpłaciło ponad 325 inwestorów z 28 krajów, obejmując w zamian udziały w Hyper Poland.

Kolejnym celem jest zebranie dodatkowych 400 000 zł. To pozwoli, oprócz budowy modelu testowego pojazdu w skali 1:5 oraz toru testowego o długości 48 metrów, na budowę pełnowymiarowego stanowiska lewitacyjnego. Dzięki temu firma będzie mogła przyspieszyć badania laboratoryjne i testy magnesów, które znajdą zastosowanie w pełnoskalowym prototypie, który spółka planuje zbudować w 2020 roku.

Partnerem Hyper Poland w zbieraniu funduszy na budowę demonstratora lewitującego pojazdu jest brytyjska platforma Seedrs. To tutaj zaczynał Revolut, jeden z najbardziej znanych startupów branży fintech. Hyper Poland stara się powtórzyć ten sukces zbierając pieniądze na budowę demonstratora technologii – modelu lewitującego pojazdu, który w połowie 2019 roku ma zostać zaprezentowany publicznie.

– Wybraliśmy platformę Seedrs bo chcieliśmy sami się sprawdzić nie tylko w Polsce, ale też w środowisku międzynarodowym. Dodatkowo, crowdfunding udziałowy jako forma finansowania innowacyjnych projektów jest bardzo popularny na Zachodzie, u nas ta forma finansowania startupów dopiero zdobywa popularność – mówi Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland.