Rundę prowadziły Felicis i GV (Google Ventures), przy dalszym wsparciu od General Catalyst i OpenAI Startup Fund. Sukces ten jest poparty szybkim wzrostem bazy klientów do ponad 3000 firm oraz wydajnością, która, jak podaje Conrad Wadoski we wpisie na LinkedIn, dziesięciokrotnie przekracza standardy branżowe.
Jak wskazuje, że jeden księgowy w firmie Kick jest obecnie w stanie obsłużyć 311 firm, co stanowi dziesięciokrotność standardu rynkowego (który wynosi zazwyczaj 1:30). Wadowski podkreśla, że to, co wcześniej wymagało zaangażowania całego zespołu, teraz jest realizowane przez jedną osobę.
Kick podkreśla, że firmy, które wdrażają sztuczną inteligencję w swojej działalności, nie tylko przetrwają, ale będą prosperować. Tradycyjne firmy księgowe osiągają zazwyczaj marże na poziomie 20-30% i są wyceniane na 1x przychodów. Natomiast firmy wykorzystujące AI uzyskują marże rzędu 40-60% i osiągają mnożniki wyceny na poziomie 3x przychodów.
Wadowski dostrzega następujące trendy na rynku: wzrost wartości specjalistycznej wiedzy dziedzinowej, ponieważ rutynowe zadania są przejmowane przez AI, zmiana roli zespołu z osób przygotowujących dane na recenzentów, wzrost znaczenia marki w miarę przesuwania się w kierunku usług doradczych.
Aby pomóc większej liczbie firm w dostosowaniu się do zmian, Kick ogłasza pierwszą Launch Week, podczas której codziennie prezentowana będzie nowa funkcja, począwszy od Reconciliation.
Kluczową inicjatywą jest także uruchomienie Programu Accountant AI, stworzonego dla właścicieli firm księgowych, rachunkowych i doradczych. Kick będzie przyjmować 5 nowych firm tygodniowo z listy oczekujących liczącej 1000 podmiotów. Uczestnicy programu mogą liczyć na bezpłatne szkolenia i migracje, dostęp do Slacka, darmową obsługę księgową, niestandardowe ceny oraz polecanie klientów