Polski startup Sartolane odkupi skórzane torby, którym da drugie życie

polski startup sartolane odkupi skorzane torby ktorym da drugie zycie
Udostępnij:

Polska marka Sartolane wprowadza program odkupu toreb, który pozwoli dotychczasowym klientom w łatwy sposób wymienić torbę, a używanym egzemplarzom dać drugie życie.

Sartolane to polski startup, który szyje swoje produkty od podstaw w Polsce, rękami wyspecjalizowanych rzemieślników. Stawiają na jakość, a ważnym elementem ich filozofii jest dbanie o długowieczność produktów, w czym pomaga kompleksowa obsługa posprzedażowa. Do bezpłatnej renowacji, przysługującej każdemu posiadaczowi torby Sartolane w ramach 5-letniej gwarancji, firma dodała teraz kolejną usługę – program odkupu toreb.

Dzięki programowi każdy klient, który chciałby wymienić swoją torbę na nową (gdyby np. rozmiar obecnej torby przestał wystarczać, albo chciałby zmienić kolor), zyskuje taką możliwość. Sartolane odkupi od niego używany egzemplarz, zwracając pieniądze w formie vouchera na zakupy.

Jak podkreślają twórcy startupu, wprowadzenie programu jest częścią większej idei, stojącej za całym biznesem – zachęcenia do odpowiedzialnego, przemyślanego podejścia do zakupów, zamiast spotykanej często w innych markach zachęty do nieograniczonej konsumpcji. Wytrzymałe, używane przez marki luksusowe komponenty, podatne na renowację naturalne skóry i kompleksowa oferta usług, mających na celu utrzymanie produktu w jak najlepszym stanie, zachęcają klientów do długiej eksploatacji torby zamiast częstej wymiany i wyrzucania na śmietnik. To pożyteczne nie tylko dla środowiska, ale także dla portfela – klient ponosi dzięki temu dużo mniejszy koszt w długim okresie.

Każda torba, która zostanie odkupiona, dostanie nowe, drugie życie. Dzięki użytym do produkcji skórom z najlepszych włoskich garbarni, nawet egzemplarz po kilku latach ciężkiej eksploatacji może wyglądać jak nowy po czyszczeniu i kompleksowej renowacji. W przyszłości odnowione torby z tego programu będzie można kupić, wspierając w ten sposób odpowiedzialne podejście do konsumpcji i wydłużając cykl życia produktu.

Więcej informacji na temat projektu, znajduje się na stronie. Z kolei tutaj pokazane jest krok po kroku, jak wygląda proces renowacji skóry

Czytaj też: ZEROBAN – bilet do świata CSR. Od branży eventowej do przedsiębiorstwa społecznego