Fot. Jakub Domaszewicz (Aidlab), Paweł Wilski (Life Scienne Innovation), Łukasz Czekaj (Aidlab), Robert Kitłowski (Inven)
Jak mówi, Jakub Domaszewicz, współzałożyciel Aidlaba, spółka chce wykorzystać finanse na rozwój ich kolejnego produktu – noszonego na klatce piersiowej urządzenia, do zdalnego badania bezdechu sennego, serca oraz astmy. – Naszym celem jest spopularyzowanie badań domowych. To właśnie COVID-19 pokazał, jak istotne jest inwestowanie w telemedycynę. Podczas panującej pandemii, nie ściągniemy ludzi na diagnostykę okresową, dlatego to właśnie telemedycyna jest szansą na poprawę sytuacji – komentuje Domaszewicz.
Aidmed – bo tak nazywa się nowy produkt – jest już na zaawansowanym etapie i ma szansę ujrzeć światło dzienne w II kwartale przyszłego roku. – Jesteśmy w trakcie procesu związanego z certyfikacją medyczną. Przed nami stoi jeszcze wyzwanie związane z testami klinicznymi – dodaje Jakub.
Aidmed będzie przypominał wyglądem i funkcjonalnościami obecny produkt spółki. Różnica będzie polegała na wykorzystaniu sensorów klasy medycznej.
Świat telemedycyny dopiero przeżywa boom, a stało się tak z kilku powodów. Obecnie bardzo istotnym problemem z jakim musi się zmierzyć nasze społeczeństwo, to brak wykwalifikowanego personelu medycznego. Dodatkowo manualne wykrywanie symptomów przez lekarzy i skomplikowane narzędzia (co wiąże się z wysokimi kosztami diagnostyki w szpitalu) nie poprawiają i tak już trudnej sytuacji służby zdrowia. Spółka pragnie rozwiązać te problemy, zmniejszając czas hospitalizacji do minimum, wykorzystując sztuczną inteligencję do analizy pomiarów odciążając personel medyczny i poprawić wygodę użytkownia rezygnując z kabli.
Life Science Innovation obejmując udziały spółki, będzie wspierać ją finansowo, doświadczeniem biznesowym oraz wizerunkiem, biorąc udział w różnych kampaniach. – Wierzymy, że ich energia i zdecydowanie w połączeniu z naszym doświadczeniem w komercjalizacji oraz wsparciem finansowym tylko przyspieszą rozwój i pomogą stać się spółce liderem branży MedTech w Europie – dodaje Paweł Wilski, Prezes Life Science Innovation.
Aidlab w tym roku może pochwalić się również pozyskaniem 4 mln zł dofinansowania z NCBiR na realizację projektu związanego z badaniem emocji i zachowań graczy, umożliwiającego studiom gamedevowym na lepsze dopracowywanie swoich gier.