Polski startup telemedyczny pozyskał inwestora na rozwój produktu

polski startup telemedyczny pozyskal inwestora na rozwoj produktu
Udostępnij:
Aidlab, polski startup z branży healthtech pozyskał swoją pierwszą rundę finansowania. Inwestorem jest Life Science Innovation Fund, polski fundusz VC, którego jednym z udziałowców jest Marcin Szumowski (spółka Medicalgorithmics). Do tej pory Aidlab współpracował z ponad 120 markami i instytutami jak Jeppesen czy MIT, dostarczając im rozwiązania z zakresu biomedycyny.
Fot. Jakub Domaszewicz (Aidlab), Paweł Wilski (Life Scienne Innovation), Łukasz Czekaj (Aidlab), Robert Kitłowski (Inven)

Jak mówi, Jakub Domaszewicz, współzałożyciel Aidlaba, spółka chce wykorzystać finanse na rozwój ich kolejnego produktu – noszonego na klatce piersiowej urządzenia, do zdalnego badania bezdechu sennego, serca oraz astmy. – Naszym celem jest spopularyzowanie badań domowych. To właśnie COVID-19 pokazał, jak istotne jest inwestowanie w telemedycynę. Podczas panującej pandemii, nie ściągniemy ludzi na diagnostykę okresową, dlatego to właśnie telemedycyna jest szansą na poprawę sytuacji – komentuje Domaszewicz.

Aidmed – bo tak nazywa się nowy produkt – jest już na zaawansowanym etapie i ma szansę ujrzeć światło dzienne w II kwartale przyszłego roku. – Jesteśmy w trakcie procesu związanego z certyfikacją medyczną. Przed nami stoi jeszcze wyzwanie związane z testami klinicznymi – dodaje Jakub.

Aidmed będzie przypominał wyglądem i funkcjonalnościami obecny produkt spółki. Różnica będzie polegała na wykorzystaniu sensorów klasy medycznej.

Świat telemedycyny dopiero przeżywa boom, a stało się tak z kilku powodów. Obecnie bardzo istotnym problemem z jakim musi się zmierzyć nasze społeczeństwo, to brak wykwalifikowanego personelu medycznego. Dodatkowo manualne wykrywanie symptomów przez lekarzy i skomplikowane narzędzia (co wiąże się z wysokimi kosztami diagnostyki w szpitalu) nie poprawiają i tak już trudnej sytuacji służby zdrowia. Spółka pragnie rozwiązać te problemy, zmniejszając czas hospitalizacji do minimum, wykorzystując sztuczną inteligencję do analizy pomiarów odciążając personel medyczny i poprawić wygodę użytkownia rezygnując z kabli.

Life Science Innovation obejmując udziały spółki, będzie wspierać ją finansowo, doświadczeniem biznesowym oraz wizerunkiem, biorąc udział w różnych kampaniach. – Wierzymy, że ich energia i zdecydowanie w połączeniu z naszym doświadczeniem w komercjalizacji oraz wsparciem finansowym tylko przyspieszą rozwój i pomogą stać się spółce liderem branży MedTech w Europie – dodaje Paweł Wilski, Prezes Life Science Innovation.

Aidlab w tym roku może pochwalić się również pozyskaniem 4 mln zł dofinansowania z NCBiR na realizację projektu związanego z badaniem emocji i zachowań graczy, umożliwiającego studiom gamedevowym na lepsze dopracowywanie swoich gier.