Polskie Tutlo zaczyna ekspansję na rynku hiszpańskim

Dodane: 23.09.2022

Informacja prasowa Informacja prasowa

Polskie Tutlo zaczyna ekspansję na rynku hiszpańskim

Udostępnij:

Tutlo, polska firma, oferująca autorską platformę do nauki języka angielskiego, rozpoczęła ekspansję na swoim pierwszym zagranicznym rynku – w Hiszpanii. Platforma jest już dostępna pod adresem: www.tutlo.es.

Tulto wkracza do Hiszpanii

Tutlo, polska firma technologiczna z listy FT 1000 Financial Times, oferuje indywidualne 20-minutowe lekcje języka angielskiego online na żądanie. Swoją ofertę kieruje zarówno do dorosłych, jak i dzieci. Aby odbyć zajęcia, wystarczy zalogować się na platformie w godz. 7:00–22:00 i wybrać jednego z aktualnie dostępnych nauczycieli – nie trzeba się wcześniej umawiać. Klienci mają do dyspozycji blisko tysiąc native speakerów i polskich lektorów. Od teraz z tej metody nauki mogą również korzystać Hiszpanie.

– Przeprowadzona na nasze zlecenie analiza rynku pokazała, że Hiszpania jest krajem o dużym potencjale biznesowym pod względem nauki języka angielskiego, zarówno w kontekście dorosłych, jak i dzieci. Z jednej strony panuje tam relatywnie wysokie bezrobocie, a w wymaganiach 1/3 ofert pracy jest zamieszczona informacja o znajomości co najmniej jednego języka obcego, z czego w 9/10 przypadkach jest to właśnie język angielski. Z drugiej strony – jedynie 45% rodziców pozytywnie ocenia poziom nauki tego języka w szkole, a blisko 40% posyła swoje dzieci na prywatne lekcje – mówi Yuliia Pysmenna, COO w Tutlo.

Oferta Tutlo w Hiszpanii jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Obecnie firma oferuje lekcje z native speakerami oraz ekspertami.

– Dane pokazują również, że kluczową, pożądaną cechą kursów językowych online dla Hiszpanów jest elastyczność, która pozwala łączyć codzienne obowiązki z nauką. W naszym modelu lekcje są krótkie i można je odbyć w dogodnym czasie z dowolnego miejsca, dlatego też wierzymy, że mieszkańcy Barcelony, Madrytu czy Malagi będą równie chętnie korzystać z naszych kursów, co Polacy. Zakładamy, że w ciągu roku pozyskamy ok. 1 tys. klientów, a Tutlo w kolejnych latach na nowym rynku będzie rozwijało się tak samo dynamicznie, jak na rodzimym – dodaje Yuliia Pysmenna.

Zachodnioeuropejskie plany Tutlo

Obecnie w Hiszpanii funkcjonuje kilkuosobowy zespół sprzedażowy spółki, który będzie systematycznie powiększany, a całość działań jest koordynowana z Polski. Jest to też dopiero początek planów startupu związanych z zagraniczną ekspansją.

– Zrekrutowaliśmy już osoby na kluczowe stanowiska do hiszpańskiego zespołu i będziemy go sukcesywnie rozbudowywali. Zakładamy, że w ciągu roku będzie on liczył ok. 10 osób. Na jego czele stanęła Yuliia Pysmenna, która jest związana z Tutlo od początku istnienia firmy. Jednocześnie rynek hiszpański jest naszym pierwszym krokiem w zachodnioeuropejskiej ekspansji. W najbliższych latach z oferty Tutlo będą mogli korzystać również mieszkańcy kolejnych dwóch krajów – mówi Damian Strzelczyk, cofounder i członek zarządu Tutlo, i dodaje – Również w Polsce dbamy o rozwój platformy. Niedługo w naszej ofercie pojawi się nowa usługa dedykowana dzieciom.

Yuliia Pysmenna z Tutlo jest związana od początku swojej kariery zawodowej – dołączyła do firmy jako pierwsza osoba spoza grona wspólników. Pozyskała wówczas pierwszych lektorów i stworzyła skuteczny model współpracy z nimi, zbudowała od podstaw zespół HR, który pozyskał większość pracowników Tutlo, a także opracowała i wprowadziła system benefitów pracowniczych.

Obecnie nadzoruje działalność operacyjną firmy i odpowiada za jej rozwój, w tym rozwój platformy i produktów, m.in. wdrażanie nowych kursów, wprowadzenie webinarów czy lekcji grupowych. Zarządza również projektami międzyzespołowymi, wszystkimi procesami związanymi z pozyskaniem lektorów oraz zajmuje się rekrutacją pracowników na najwyższe stanowiska.

10 mln przychodów w 3 lata

Tutlo powstało w 2015 r. z inicjatywy Damiana Strzelczyka i Tomasza Jabłońskiego, którzy rok wcześniej założyli Startup Academy. Przez 5 lat współtworzyli organizację – jako trenerzy oraz mentorzy wspierali rozwój startupów, oraz firmy i samorządy we wdrażaniu innowacji z wykorzystaniem startupowych metod. Jednocześnie pracowali na sukces biznesowy Tutlo. Firma już po trzech latach działalności osiągnęła przychody na poziomie blisko 10 mln zł.

Przełomowe dla jej rozwoju były lata 2020–2021, kiedy to w stosunku do 2019 r., zwiększyła liczbę klientów o 115% do ponad 20 tys. i tym samym zanotowała wzrost przychodów o 112%. W 2022 r. Tutlo znalazło się w prestiżowym rankingu Financial Times „FT 1000 — Europe’s Fastest Growing Companies 2022” plasując się na 50. pozycji jako 2. firma z segmentu edukacja w Europie, będąc tym samym 3. polską firmą w zestawieniu. Najnowsze prognozy Tutlo zakładają, że jej przychody na koniec 2022 r. wyniosą ok. 80 mln zł.

Jak pokazuje raport The Brainy Insights – globalny rynek nauki języka angielskiego do 2030 r. ma osiągnąć wartość blisko 36 mld dolarów, przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 13,6%. (CAGR) w latach 2022-2030. Autorzy prognozują również, że w tym okresie najszybciej będzie rósł właśnie segment nauki online – w średniorocznym tempie wynoszącym 16,3% (CAGR).