W maju uruchomiono nową wersją Edustation, portalu w którym można uczyć się, rozmawiać i bawić nauką języków obcych. Co się wydarzyło w ciągu 2 lat od założenia serwisu?
Prace nad nową wersją trwały 6 miesięcy (i wciąż trwają ku ulepszeniu i wdrożeniu nowych funkcjonalności, o które proszą użytkownicy). – Dotychczas sam miałem okazję nauczyć się 6 różnych języków. Wiem, jakie trzeba pokonać bariery, zanim zaczniemy swobodnie komunikować się w języku obcym – nawet na podstawowym poziomie – mówi Dmitrij Żatuchin, założyciel Edustation.pl.
W serwisie przygotowano sekcje: Edu.LEARN (specjalnie wyselekcjonowane materiały do efektywnej i ciekawej nauki języka obcego), Edu.TALK (gdzie, można znaleźć partnera do rozmowy na czacie i śledzić wszystkie komunikaty, otrzymywane od innych użytkowników Edustation z całego świata), Edu.ENJOY (ćwiczenia i gry, które łączą naukę, rozrywkę i komunikację z innymi użytkownikami) i Edu.BLOG.
Statystyki portalu przedstawia Dmitrij Żatuchin:
- ostatnio odwiedziliśmy największą europejską konferencję wokół Internetu – TheNextWeb – i byliśmy tam jedynym edukacyjnym ‘startupem’,
- zostaliśmy nominowani do nagrody Aulery 2013 (znowuż jako jedyny projekt edukacyjny),
- razem z MZA Warszawa od 1 maja w autobusach są slajdy uczące języka z logo edustation,
- mamy 33 788 użytkowników, z czego 75% to kobiety w wieku średnio 28.9 lat, z czego 2/3 mają wykształcenie wyższe,
- najpopularniejszym językiem jest angielski (66%), przy czym ponad połowa uczy się na poziomie Beginner,
- badania na reprezentatywnej grupie (584 osoby) wykazały, że: 79,9% osób uważa poziom edukacji językowej w szkołach publicznych w Polsce za niewystarczający (85% w krajach rosyjskojęzycznych!)
- posługujemy się angielskim (76,2%) i niemieckim (23,6%), następnie rosyjskim (13,9%)
- 75,3% wciąż chcemy poprawić lub nauczyć się angielskiego, 41,1% – niemieckiego, 28,9% – hiszpańskiego, 19,9% – francuskiego, 15,4% – rosyjskiego