Ponad 5 milionów złotych od NCBR dla EpicVR na rozwiązanie dla użytkowników „Metaverse”

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Ponad 5 milionów złotych od NCBR dla EpicVR na rozwiązanie dla użytkowników „Metaverse”

Udostępnij:

EpicVR – producent gier Virtual Reality (VR) oraz twórca technologii i aplikacji VR/AR podpisał umowę na finansowanie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). W ramach projektu „Innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR” – krakowska spółka otrzyma ponad 5 milionów złotych. Środki te zostaną przeznaczone na stworzenie narzędzia dedykowanego twórcom i użytkownikom „Metaverse”.

– Chcemy stworzyć narzędzie wpisujące się w koncepcję zapowiadanego głośno w ostatnim czasie „Metaverse”, czyli trójwymiarowej przestrzeni zacierającej granice między światem wirtualnym a realnym. Nasz produkt będzie wieloplatformowy i znacznie ułatwi tworzenie i wdrażanie rozwiązań wieloosobowych w projektach VR– mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.

EpicVR to producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Na koncie firmy są projekty zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości dla np. Procter&Gamble, FedEx, PGE, Mitsubishi Motors czy Arcelor Mittal. Spółka zajmuje się także tworzeniem rozwiązań szkoleniowych oraz wspierających sprzedaż i marketing. Obecnie pracuje nad narzędziem przeznaczonym dla użytkowników „Metaverse”. Jego prototyp powstanie w ciągu 2 lat.

– Dzięki naszemu otwartemu rozwiązaniu wszelkie aktywności, które jesteśmy w stanie wykonywać w świecie Virtual Reality, nie będą miały żadnych barier dla użytkowników. Narzędzie będzie można wykorzystywać zarówno w celach rozrywkowych – grając w wieloosobowe gry VR, ale też edukacyjnych czy biznesowych biorąc udział w szkoleniach, eventach czy spotkaniach w przestrzeni wirtualnej – dodaje Adrian Łapczyński.

Niezależnie od działalności software house w segmencie VR, EpicVR tworzy również gry na platformy Oculus Quest i Steam VR. Od chwili pojawienia się Grupy PlayWay w strukturze udziałowców EpicVR, spółka we współpracy z giełdowym Live Motion Games pracuje nad adaptacją w VR gry „Builder Simulator”.

– W pierwszej kolejności zaprezentujemy trailer gry i zamierzamy budować dalszą społeczność wokół niej na platformie Steam. Zarys tytułu oraz wysoka wishlista Builder Simulator stwarza również duży potencjał do odniesienia sukcesu w sferze VR – nadmienia Adrian Łapczyński.

Kolejną grą, jaką zamierza stworzyć zespół EpicVR, jest „Reptile Park VR”. Gra ma być survivalową produkcją utrzymaną w realiach współczesności z uwzględnieniem elementów sci-fi.

EpicVR stale rozwija swoje kompetencje w obszarze szkoleniowym. Wyspecjalizowani eksperci firmy dostarczają zaawansowane rozwiązania m.in. dla branży lotniczej, motoryzacyjnej i medycznej.

Jak wynika z najnowszych raportów rynek rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości VR / ARma przed sobą olbrzymi potencjał, zwłaszcza po zmianach nazwy Facebook na Meta. Według TechNavio w 2021 r. jego wartość wzrosła o jedną czwartą. Szacunki pokazują, że do 2025 r.rynek VR będzie rósł średnio w tempie  46 proc. rocznie.

EpicVRw dalszym ciągu zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku giełdowym NewConnect.

 

Przeczytaj również: EpicVR w portfolio Arts Alliance