Powstaje w Polsce konkurencja dla Quory i Aardvarka

Dodane:

Marcin Małecki, MamStartup Marcin Małecki

Udostępnij:

Czy startup wisdio.com, który tworzy kilku pasjonatów ma szansę zagrozić znanym światowym serwisom takim jak Quora, Aardvark lub Yahoo Answers? Czas pokaże, tymczasem warto przyjrzeć się bliżej co kryje się pod tajemniczą nazwą wisdio.

Czy startup wisdio.com, który tworzy kilku pasjonatów ma szansę zagrozić znanym światowym serwisom takim jak Quora, Aardvark lub Yahoo Answers? Czas pokaże, tymczasem warto przyjrzeć się bliżej co kryje się pod tajemniczą nazwą wisdio.


Genezą nazwy wisdio jest „social wisdom” czyli mądrość społeczności. Wisdio jest nowym sposobem na znajdowanie informacji – korzystając z sieci specjalistów użytkownik otrzymuje bezpłatnie odpowiedź na swoje pytanie, propozycję rozwiązania problemu lub po prostu opinię na jakiś temat od najbardziej odpowiednich osób. Często lepiej będzie skorzystać z takiej możliwości niż samemu przeszukiwać wyniki Google’a lub korzystać z forów internetowych.

Wiele osób ma odpowiednie kompetencje, aby uważać się za specjalistę czy eksperta w swojej dziedzinie. Poczynając od takich poważnych zawodów jak medycyna, prawo czy finanse, gdzie wymagane jest odpowiednie wykształcenie, aż do zajęć „lżejszego gatunku” lub wręcz hobby jak gotowanie czy fotografia, gdzie często pasja i doświadczenie pozwalają na udzielanie wartościowych porad – najważniejsze, aby dopasować potrzebną wiedzę i kompetencje do konkretnego problemu.

I tym właśnie jest serwis wisdio.com. Dzięki mechanizmom sztucznej inteligencji, algorytmom statystycznym i zaawansowanej technologii ukrytej pod przyjaznym dla użytkownika interfejsem, osoby poszukujące informacji mogą ją teraz otrzymać wprost od najwłaściwszych osób.

Natomiast dla osób chcących podzielić się wiedzą – np. właścicieli małych i średnich firm, konsultantów czy pasjonatów – serwis wisdio.com jest dobrym sposobem do wypromowania swojego profesjonalizmu dzięki budowaniu sieci kontaktów i reputacji w oczach potencjalnych klientów. Daje on również świetne możliwości bezpłatnej i skutecznej internetowej reklamy – ale o tym napiszemy w innym artykule.

Platforma wisdio jest tzw. „dwustronnym rynkiem” (ang. two-sided market) – tym większą wartość dostarcza, im więcej osób aktywnie działa po obu stronach dostarczając sobie nawzajem korzyści. Oznacza to, że bardzo istotne jest zarówno zadawanie pytań jak i odpowiadanie na nie. Dlatego zachęcamy do aktywnego korzystania w celu zbudowania niezwykle cennej „sieci społecznej mądrości” (social wisdom network), w której żaden problem nie pozostanie bez rozwiązania!

W chwili obecnej trwają ostatnie prace nad uruchomieniem testowej wersji serwisu. Więcej informacji można znaleźć na blog.wisdio.com.

źródło: informacja prasowa