Marki przykładają coraz większą wagę do roli technologii marketingowych w ich codziennych działaniach marketingowych i sprzedażowych. Natomiast stale rosnąca ilość rozwiązań martech na rynku daje marketerom więcej opcji, aby sprostać codziennym wyzwaniom.
„PL Marketing Technology Landscape 2019” to panorama kluczowych narzędzi w procesie transformacji cyfrowej organizacji, zwłaszcza w kontekście marketingu i sprzedaży. Jest to 7. tego typu wydawnictwo na świecie zaraz po USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Chinach, Szwecji i Niemczech. Zawiera ono subiektywny wybór 266 narzędzi, które powstały w Polsce i tych, które są lokalizowane na nasz rynek.
– Porównując nasze badania rok do roku (2018/2019), możemy zaobserwować wzrost liczby startupów martech, które zostały uruchomione w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Biorąc pod uwagę fakt, że przez kolejne lata będziemy świadkami inwestycji funduszy unijnych, wydaje się możliwe, że Polska stanie się liderem martech w Europie – komentuje Piotr Krauschar z F11 Agency.
Kliknij w grafikę, aby zobaczyć ją w pełnym rozmiarze.
Prekursorem i autorem pierwszego globalnego zestawienia martech jest Scott Brinker, zwany ojcem chrzestnym martechu. Jest on redaktorem naczelnym portalu chiefmartec.com stworzył to on Marketing Technology Landscape. Taka coroczna mapa narzędzi marketingowych pomaga marketerom poruszać się po ogromnej i stale rosnącej liczbie dostępnych dla nich technologii marketingowych i klasyfikuje je do 6 kategorii i 49 całkowitych podkategorii.
Za polską edycję przedsięwzięcia odpowiada F11 Agency wraz z partnerami – MMP i akceleratorem Startberry. Znajdziemy w niej 266 podmiotów, które powstały w Polsce lub które są tutaj bardzo aktywne. Narzędzia zostały sklasyfikowane do 6 głównych kategorii i 45 podkategorii.
– Kolejna edycja polskiej mapy martech, którą przygotowaliśmy wraz z partnerami, stanowi esencję najciekawszych podmiotów, które naszym subiektywnym zdaniem, w konkretnych konfiguracjach, mogą zmieniać rzeczywistość organizacji. Pamiętajmy jednak, że same narzędzia bez strategii, będą tylko i wyłącznie przypadkowo dobranymi narzędziami – dodaje Piotr Krauschar.