Pozwalamy zrozumieć i lepiej wykorzystywać Twoją przestrzeń – rok 2018 w Indoorway

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Nowa technologia poprawiająca precyzję analizy ruchu wewnątrz pomieszczeń. Komercyjne wdrożenia w zakładach przemysłowych i biurowcach. Rok 2018 był dla Indoorway, firmy dostarczającej rozwiązania smart building, czasem intensywnej pracy i pierwszych kroków na drodze do międzynarodowej ekspansji.

Adam Komarnicki, CEO Indoorway

Ultra dokładna lokalizacja

W ubiegłym roku Indoorway wprowadził do swojej oferty rozwiązania z obszaru PropTech wykorzystujące ultra wideband (UWB), które umożliwiają precyzyjną lokalizację obiektów wewnątrz budynków. Wykorzystanie tej technologii pozwala na lokalizację obiektów z dokładnością do 50 cm, co daje kilkukrotnie większą precyzję niż powszechnie stosowane  rozwiązania oparte na Bluetooth, lub Wi-Fi. .

Narzędzia od Indoorway umożliwiają monitorowanie ruchu różnego rodzaju obiektów w czasie rzeczywistym, a dokładne dane historyczne i statystyki dostępne w panelu analitycznym pomagają firmom m.in. w optymalizacji procesów, oraz poprawie jakości pracy i bezpieczeństwa pracowników. Są wykorzystywane głównie w biurowcach, magazynach, oraz zakładach produkcyjnych.

– Wdrożenie nowej technologii poprawiło jakość pozyskiwanych przez nas danych i tym samym pozwoliło na dostarczanie klientom bardziej wartościowych analiz. Jesteśmy trochę jak Google Analytics, ale dla zamkniętych przestrzeni i fizycznych  procesów. Dla mnie najbardziej ekscytujące jest jednak coś innego. Cały czas rozwijamy nasz produkt pod kątem otwartości na integrację z innymi systemami, dzięki czemu dane i analizy z Indoorway dostarczają kontekst fizycznej lokalizacji dla kluczowych procesów naszych klientów. To pozwala firmom na zrozumienie wielu aspektów swojej działalności w oparciu o dokładne dane, a nie tylko na wyczucie, jak ma to miejsce obecnie – mówi Adam Komarnicki, CEO Indoorway.

Oferowany przez Indoorway system składa się z Tagów – miniaturowych urządzeń  o rozmiarach zbliżonych do kart dostępu, które wysyłają sygnał do połączonych z siecią Hubów –  niewielkich urządzeń montowanych na ścianie lub suficie, które potrzebują do działania jedynie zasilania i połączenia Wi-Fi.

– Urządzenia zbudowaliśmy od zera, nakładem prac własnego zespołu R&D. Cały know-how pozostaje więc w naszych rękach. Udało się nam stworzyć sprzęt, który nie jest inwazyjny dla przestrzeni, łatwy w montażu i bezproblemowy w obsłudze. Za produkcję odpowiadają podwykonawcy z Polski,dzięki czemu mamy pełną kontrolę nad urządzeniami, ich wydajnością i bezpieczeństwem oraz nieograniczone możliwości dostosowania się do potrzeb konkretnego wdrożenia. Uprościliśmy też montaż systemu. Nie wymaga udziału naszych techników na miejscu, wystarczy zdalne wsparcie.Instalacja w magazynie o powierzchni 5 tys. metrów kwadratowych może się zamknąć w jednym dniu – dodaje Grzegorz Koblański, COO Indoorway.

Od fabryk po biurowce

Branża logistyczna oraz produkcyjna to duża grupa klientów Indoorway. W roku 2018 firma prowadziła m.in. analizy w magazynie jednego z dużych producentów samochodów w Polsce, a z kolejnymi rozmawia na temat wprowadzania stałego monitoringu ruchomych zasobów. Indoorway przygotowuje też rozwiązanie dla jednego z koncernów z branży gospodarki odpadami. Precyzyjna lokalizacja umożliwi zwiększenie bezpieczeństwa pracowników sortowni. Gdy człowiek znajdzie się w obszarze pracy maszyny, wywołany będzie alarm.

Wielkie hale fabryczne i magazynowe to nie jedyne przestrzenie, w których znajduje zastosowanie technologia Indoorway. W minionym roku firma wdrożyła swoje rozwiązania także w biurach, m. in. dla koncernu FMCG w Niemczech, dając możliwość monitorowania sposobu wykorzystania przestrzeni. Analizy przygotowane  na podstawie tego typu danych pozwalają na zaprojektowanie nowego biura w taki sposób, by podnieść efektywność, ale też komfort pracy zespołów i dopasować przestrzeń do stylu pracy w firmie.

W stołecznych biurowcach Warsaw Spire i Rondo 1 Indoorway wdrożył rozwiązania umożliwiające lokalizację oraz komunikację administratorów biurowców z najemcami. Aplikacje mobilne pozwalają na nawigację w częściach wspólnych budynków, służąc jako cyfrowy asystent zarówno dla pracowników, jak i gości. Indoorway wprowadził też do oferty m.in. rozwiązania parkingowe, które umożliwiają zwiększenie efektywności wykorzystania miejsc parkingowych poprzez zarządzanie miejscami nieobecnych pracowników, czy rezerwację ich dla klientów lub gości.

Najwięcej pomysłów ma użytkownik

W gronie klientów Indoorway znajdują się też uczelnie – oprogramowanie i sprzęt firmy zamówił jeden z uniwersytetów w Portugalii. Z kolei w styczniu 2018 Indoorway, przy wsparciu spółki-matki Daftcode, zorganizował na Politechnice Warszawskiej hackathon Campus App Challenge. Zadaniem studentów było stworzenie prototypu aplikacji opartej o system mikrolokalizacji Indoorway. W konkursie zwyciężył zespół, który zaprezentował model zaawansowanego, wewnątrzbudynkowego GPS prowadzącego osoby niewidome po wielopiętrowych gmachach uczelni.

Technologia Indoorway znalazła zastosowanie także na innej warszawskiej uczelni – w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Jej studenci stworzyli aplikację, która ułatwia ich kolegom, gościom i kursantom uczelni sprawne poruszanie się po kampusie.

– Jeśli udostępnimy dobrej jakości technologię i przydatne narzędzia do jej użycia to użytkownicy sami nas zaskoczą. Można to porównać z rewolucyjnością technologii GPS, której twórcy na pewno nie spodziewali się, jakie znajdzie zastosowania – mówi Adam Komarnicki.

Dostrzeżeni przez branżę PropTech

Osiągnięcia i wysiłki Indoorway zostały docenione przez branżę i publiczność z regionu. Firma zdobyła tytuł Best PropTech Startup w krajowym finale prestiżowego konkursu Central European Startup Awards 2018. Konkurs CESA jest jednym z największych wydarzeń branży technologicznej w Europie Środkowo-Wschodniej, a jego celem jest promocja młodych i innowacyjnych biznesów.

Firma wygrała również regionalny etap konkursu “Get in the Ring”, który odbył się w ostatnich dniach listopada w ramach Startup and Innovation Day w Budapeszcie. Startupy z Europy Środkowo-Wschodniej rywalizowały ze sobą w dwóch kategoriach: Smart City i Agritech. Rozwiązanie PropTech, kierowane głównie do zarządców przestrzeni przemysłowych i biurowych, przyniosło Indoorway pierwsze miejsce w kategorii Smart City i otworzyło drzwi do szerszej współpracy z liderem branży oświetleniowej, firmą Tungsram.

Indoorway zdobył również główną nagrodę w krajowym finale konkursu PowerUp! by InnoEnergy 2018. Jurorzy docenili narzędzia analityczne, które pozwalają na optymalizację wykorzystania przestrzeni, a w konsekwencji oszczędność czasu oraz pieniędzy.

2019: międzynarodowa ekspansja ze wsparciem

– Branżowe nagrody to dla nas jasny sygnał, że rozwijamy się w dobrym kierunku, ale o wiele ważniejsza jest weryfikacja przez rynek. To właśnie komercyjne wdrożenia udowodniły, że rozwiązania Indoorway dają klientom rzeczywistą wartość i pomagają im budować przewagę konkurencyjną na bazie dokładnych danych lokalizacyjnych. Moim priorytetem na najbliższe miesiące jest pozyskanie kolejnej rundy finansowania od funduszy Venture Capital. Na ten moment mamy konkurencyjny produkt na atrakcyjnym i rosnącym rynku, który został pozytywnie zweryfikowany przez klientów. klientów. Kolejnym etapem jest szybka ekspansja, zdobywanie kolejnych rynków i budowanie skali – podsumowuje Adam Komarnicki.

Przeczytaj również o podsumowaniach roku Bioceltix, EcoCar i Omni3D.