Pozyskaliśmy 25 mln zł i uruchomiliśmy Digital Brokera. Podsumowanie roku SonarHome

Dodane: 14.12.2021

Mateusz Romanowski Anton Bubiel

Udostępnij:

Rok 2021 w SonarHome to czas bardzo dynamicznego rozwoju, który zaczęliśmy w drugiej połowie 2020. Pozyskaliśmy finansowanie w wysokości 25 mln zł i uruchomiliśmy drugą gałąź biznesową, która okazała się być sukcesem. W 2022 planujemy dalej rozwijać naszą technologię, poszerzać ofertę o nowe usługi, a także wystartować na Węgrzech.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok

Rok 2021 możemy zaliczyć do udanych. Pozyskaliśmy finansowanie na rozwój naszej działalności – w sumie około 25 milionów złotych. Dzięki pozyskanym środkom uruchomiliśmy usługę Digital Brokera i zwiększyliśmy skalę transakcji w iBuyingu. Dziś możemy powiedzieć, że SonarHome to kompletna platforma dla osób, które chcą sprzedać lub kupić mieszkanie. Oferujemy naszym klientom darmową wycenę w kilka minut, iBuying – czyli uproszczony i szybki proces sprzedaży mieszkań, a także usługę Digital Brokera – czyli eksperckie wsparcie klientów, którzy chcą sprzedać mieszkanie na wolnym rynku.

Rozwinąć iBuying, przetestować inne modele

Rok 2021 zaczynaliśmy z ambitnymi planami. Chcieliśmy zwiększyć skalę iBuyingu w Warszawie, przetestować Digital Brokera i wprowadzić do oferty usługi, które pomogą szukającym mieszkania znaleźć wymarzone lokum. Równocześnie chcieliśmy zapewnić naszym klientom najlepszą jakość obsługi klienta, także przy większej skali.

Wszystko to wymaga rozwoju technologii, między innymi do automatycznej wyceny, wsparcia analiz rynku i automatyzacji procesów. To też były nasze zadania na rok 2021.

Digital Broker na pierwszym planie

W roku 2021 urośliśmy szybciej niż zakładaliśmy. Na bieżąco weryfikowaliśmy nasze początkowe założenia i stawialiśmy sobie coraz ambitniejsze cele. Udało się nam istotnie zwiększyć skalę transakcji w iBuyingu. W konsekwencji odnotowaliśmy trzykrotny wzrost najważniejszych wskaźników biznesowych w firmie.

Przetestowaliśmy też model pośrednictwa i bardzo szybko okazało się, że Digital Broker jest usługą, której potrzebują nasi klienci. Testy zaczęliśmy, oferując usługę osobom, które chciały sprzedać nam mieszkanie w modelu iBuyingu, ale transakcja z różnych względów nie mogła dojść do skutku. Okazało się, że usługa sprzedawała się coraz lepiej i szybko podjęliśmy decyzję o tym, by otworzyć się na szerszy rynek. W efekcie znacznie zwiększyliśmy liczbę podpisywanych umów pośrednictwa i zrealizowanych transakcji.

Jesteśmy przekonani, że znaleźliśmy model, który doskonale odpowiada na potrzeby sprzedających mieszkania. Wiemy, że nasze usługi są potrzebne i docenione. Digitalizacja obrotu nieruchomości to strzał w dziesiątkę, ale tu jeszcze sporo pracy przed nami. Każdego dnia pracujemy nad nowymi produktami i usprawnieniami, które same w sobie są drobne, ale razem ułatwiają życie naszych klientów i dokładają cegiełkę do rewolucji w sprzedaży i kupowaniu mieszkań.

Rozwój usługi pośrednictwa sprawił jednak, że zawiesiliśmy zarówno plany ekspansji do innych miast, jak i usługę dla osób szukających mieszkania. W tym roku zdecydowanie skupiliśmy się na Warszawie.

60 osób na pokładzie

Za największy sukces uważamy zbudowanie trwałego, zmotywowanego zespołu, który dziś liczy ponad 60 osób. To nie tylko osoby rozwijające nasz cyfrowy produkt, jak deweloperzy, inżynierowie uczenia maszynowego, analitycy czy specjaliści od marketingu. SonarHome to także brokerzy, doradcy do spraw nieruchomości, a nawet architekci. Nie zapominajmy też o obsłudze klienta, czy o zespołach, które wspierają nas w operacjach, jak finanse.

Wciąż obecne są też z nami osoby, z którymi zaczynaliśmy SonarHome blisko 4 lata temu. I niezmiernie cieszy mnie to, że zespół SonarHome okazuje sobie wsparcie w trudniejszych momentach i dzieli sprawiedliwie zarówno sukcesy, jak i drobne porażki.

Kierunek Europa

Przed nami kolejny rok intensywnego rozwoju. W 2022 planujemy ekspansję na kolejne rynki. Nie tylko w Polsce, ale też poza jej granicami. Już teraz zaczynamy działalność w Budapeszcie i przyglądamy się kolejnym rynkom. Będziemy też rozwijać usługi dla poszukujących mieszkań. W roku 2022 chcemy odnotować w Polsce co najmniej trzykrotny wzrost.

Serce SonarHome to niezmiennie technologia i analiza danych oparta o uczenie maszynowe. W roku 2022 będziemy więc dalej rozwijać naszą technologię i automatyzować oraz usprawniać procesy zarówno dla sprzedających, jak i ich doradców. W tym celu wciąż powiększamy nasz zespół i cały czas poszukujemy osób, które pomogą nam zmieniać rynek nieruchomości w Polsce.

Autorzy: Mateusz Romanowski, CEO i założyciel SonarHome i Anton Bubiel, COO SonarHome