Pozyskaliśmy 5 mln zł, zwiększyliśmy zatrudnienie do 40 osób i wydaliśmy książkę. Podsumowanie roku PsiBufet

Dodane:

Filip Jaśkiewicz Filip Jaśkiewicz

Pozyskaliśmy 5 mln zł, zwiększyliśmy zatrudnienie do 40 osób i wydaliśmy książkę. Podsumowanie roku PsiBufet

Udostępnij:

Na początku 2021 roku pozyskaliśmy 5 mln złotych, co pozwoliło nam świetnie zacząć rok, który okazał się pasmem sukcesów. To jednak nie wszystko – wciąż, podobnie jak tysiące psów, które karmimy świeżą karmą, mamy apetyt na więcej.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok

PsiBufet to startup produkujący indywidualnie dopasowane posiłki dla psów. W ramach oferty proponujemy karmę ugotowaną ze świeżych i naturalnych składników. Przepisy, z których korzystamy, zostały opracowane przez specjalistkę żywienia zwierząt domowych – dr inż. Olgę Lasek.

Runda finansowania i dobry początek

Rok 2021 zaczął się dla nas bardzo dobrze. Pozyskaliśmy kwotę 5 mln złotych. Wśród inwestorów znaleźli się fundusz Kogito Ventures, Aniołowie Biznesu – m.in. Chris Guzowski (związany z Polipo Ventures), Amadeusz Król – oraz Butternut Box, globalny lider rynku świeżej karmy dla psów z Wielkiej Brytanii. Środki te pozwoliły nam pracować nad skalowaniem biznesu oraz szybko budować pozycję lidera w branży naturalnej żywności dla psów.

W ciągu roku podwoiliśmy zatrudnienie – z około 20 osób pracujących w PsiBufet, na koniec 2021 roku zatrudniamy ponad 40 osób. Zwiększyliśmy działy marketingu, obsługi klienta i produkcji. W mijającym roku wzrosła również liczba psiaków, które udało nam się nakarmić – było to niemal 10 tysięcy zadowolonych czworonogów w całej Polsce i z każdym miesiącem ta liczba się powiększa.

Nagrody i akcje charytatywne

Dodatkowo przez ten rok przeprowadziliśmy kilka akcji charytatywnych, dostaliśmy nagrody branżowe i dołożyliśmy swoją cegiełkę do powstania książki o zdrowym żywieniu psów.

W minionym roku byliśmy kilkukrotnie nagradzani. Najpierw za najwyższą jakość produktów i innowacyjne podejście do żywienia psów w ramach programu Konsumencki Lider Jakości otrzymaliśmy wyróżnienie Debiut Roku 2021. Następnie jedna z naszych karm – „Jagnię Wcina” – została Produktem Roku w kategorii „Karmy mokre dla psów” w Niezależnym Plebiscycie Branży Zoologicznej magazynu „ZooBranża”. Pod koniec roku założyciel PsiBufet Piotr Wawrysiuk został laureatem 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie magazynu „Brief”.

Przeczytaj równie: Pracę rozpoczynałem o świcie i niejednokrotnie kończyłem o 3 rano – Piotr Wawrysiuk (PsiBufet)

W kwietniu we współpracy z fundacją Karmimy Psiaki rozpoczęliśmy zbiórkę na bezdomne psiaki. Chętnie wspierali ją miłośnicy zwierząt i influencerzy. W efekcie udało się zebrać 15 tys. zł. W sierpniu wraz z firmą Natura Cold Press, w ramach akcji o nazwie „Zdrowa relacja z psem” szukaliśmy domów dla psów z fundacji Znajdki. Dodatkowo zorganizowaliśmy wyjątkowe wydarzenie – sesję Psiogi, czyli jogi dla psa i jego opiekuna. We wrześniu wzięliśmy udział w charytatywnym wernisażu Win:Win 5:0, organizowanym przez artystę Michała Torzeckiego i markę DaftCode. Całość zebranej kwoty podczas wydarzenia przekazaliśmy na schronisko w Korabiewicach.

Wydaliśmy książkę

W ostatnim kwartale roku miało też miejsce wyjątkowe wydarzenie – 27 października miała swoją premierę książka „Psi bufet. 63 przepisy na zdrowe i smakowite dania dla twojego psa”. Książka została wydana przez wydawnictwo Znak, a jej autorami są Olga Lasek, Piotr Wawrysiuk i Aleksandra Więcławska.
Po raz pierwszy pojawiliśmy się też na wydarzeniach branżowych, na których mogliśmy bezpośrednio spotkać się z naszymi klientami. Warto wymienić takie imprezy jak: Niech Żyją Psy i Ludzie w Elektrowni Powiśle, Miłe PSOtkanie – organizatorem wydarzenia jest muzyk Patrick The Pan, Animals Days – największe targi branży zoologicznej w Europie środkowo-wschodniej.

Z niecierpliwością czekamy na kolejny rok

W planach na 2022 rok mamy przede wszystkim rozwój – szybki i na dużą skalę. W najbliższym roku chcemy jako firma urosnąć kilkukrotnie i dostarczać świeżą karmę zdecydowanie większej ilości czworonożnych klientów. Planujemy też maksymalnie zautomatyzować proces produkcyjny, poprawić retencję, oferować jak najbardziej elastyczne plany dostaw i wciąż rozwijać naszą ofertę. Dodatkowo nadal będziemy rozbudowywać działy marketingu i obsługi klienta, a wszystko to powinno pozwolić nam osiągnąć założone cele.

Autor: Filip Jaśkiewicz, marketing manager PsiBufet