To prestiżowe wyróżnienie dostaje zwykle parę procent firm zgłoszonych do konkursu organizowanego przez Komisję Europejską. Instrument SME to narzędzie finansowania, wspierające najbardziej innowacyjne europejskie spółki technologiczne. Jest przeznaczone dla tych firm z całej Europy, które mają rozwinięte i perspektywiczne technologie w fazie rozwoju pozwalającej wprowadzić je na międzynarodowe rynki.
– Nasz produkt, czyli mobilne KTG Pregnabit, wchodzi właśnie na rynek polski, ale naszą ambicją jest ekspansja zagraniczna. Widzimy duże zainteresowanie urządzeniem wśród zagranicznych potencjalnych partnerów, testujemy rozwiązanie w niemieckich szpitalach, rozmawiamy z dystrybutorami, jesteśmy więc gotowi do tego, aby sprzedawać Pregnabit także poza Polską. Grant w ramach Instrumentu SME stanowi kolejny dowód na to, że stworzone przez Nestmedic teleKTG ma międzynarodowy potencjał, a nasz plan biznesowy jest dobrze przemyślany – mówi dr n. med. Patrycja Wizińska-Socha, pomysłodawczyni urządzenia Pregnabit i prezes firmy Nestmedic.
Nestmedic otrzymał już certyfikację CE oraz ISO 13485, która pozwala firmie sprzedawać produkt w całej Unii Europejskiej. Rozpoczął się proces starania się o certyfikację m.in. amerykańskiego urzędu FDA. W grudniu ruszyła też prywatna oferta akcji skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych.
– Rynek digital health rośnie w siłę i wartość. Według szacunków analityków firmy doradczej Roland Berger przedstawionych w raporcie „Digital and disrupted: Allchange for healthcare” rynek digital health do roku 2020 ma być wart ponad 200 mld dolarów. Dziś wartość ta wynosi ok. 80 mld, medycynę czeka zatem w tym zakresie duży skok – na całym świecie. Widzimy w tym swoją szansę, a wysoka ocena, którą otrzymaliśmy od Unii Europejskiej, potwierdza, że nasz produkt jest bardzo konkurencyjny i może rozwiązać problemy, z którymi zmagają się lekarze i oczekujące mamy w Europie i nie tylko – dodaje Patrycja Wizińska-Socha.
Instrument SME działa jako część Programu Ramowego Horyzont 2020. Jego budżet na lata 2014-2020 wynosi niemal 80 mld euro. Pieniądze mają pomóc europejskim firmom rozwijać pomysły i technologie i rozszerzać działalność na inne kraje całego świata.