Prosoma pozyskała blisko 14 mln złotych. Pomoże pacjentom chorym na raka wyjść z depresji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Prosoma

Udostępnij:

Prosoma stworzyła portfolio cyfrowych produktów medycznych, które opierają się na aktualnej wiedzy z zakresu medycyny i psychologii kognitywno-behawioralnej. Dzięki temu adresuje kluczowe potrzeby i oczekiwania pacjentów chorych na raka w zakresie wsparcia behawioralnego.

Flagowy produkt firmy – Living Well – to certyfikowana aplikacja medyczna, która prowadzi i wspiera pacjenta od momentu postawienia diagnozy w kierunku odzyskania kontroli nad swoim samopoczuciem. Living Well pomaga pacjentom radzić sobie z trudnymi emocjami i stresem, budować zdrowe nawyki oraz zrozumieć lepiej proces leczenia i zdrowienia. Aplikacja jest już dostępna także poprzez refundację przez największe niemieckie kasy chorych.

Rozmów produktów opartych o AI

W kolejnym kroku spółka będzie rozwijać produkty, poprzez wdrażanie rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji oraz budować szeroką współpracę z firmami farmaceutycznymi, które coraz lepiej rozumieją istotę holistycznego podejścia do potrzeb pacjentów, coraz chętniej uzupełniając terapię farmakologiczną rozwiązaniami w obszarze terapii cyfrowych. Obecnie liderem w upowszechnianiu digital therapeutics są Stany Zjednoczone, ale Europa szybko nadrabia zaległości, a rynek rośnie ok. 40% r/r.

W celu realizacji planów, w ramach obecnej rundy Prosoma pozyskała środki od nowych i obecnych inwestorów – 6 mln złotych w ramach koinwestycji od YouNick Mint i Simpact Ventures, a pozostałe środki jako follow-on od funduszy RST Ventures for Earth i Pomerangels oraz kilkunastu prywatnych Aniołów Biznesu.

Ostatnie sukcesy

W ostatnim czasie Prosoma została wytypowana do udziału w projekcie Mayor of London International Business Accelerator, jako jeden z najlepszych startupów działających w Londynie, dając możliwość uczestniczenia w międzynarodowych misjach handlowych i rozwoju wraz z liderami biznesu w Wielkiej Brytanii.

W USA z kolei Spółka nawiązała współpracę w zakresie komercjalizacji Living Well jako terapii wspierającej zdrowie psychiczne i potrzeby behawioralne pacjentów chorych na raka z firmą Eversana..

– Skupiamy się głównie na rynkach, gdzie aplikacja może być „przepisywana na receptę”. Chcemy być światowym liderem terapii cyfrowych w onkologii. W połowie przyszłego roku planujemy zamknąć rundę A w wysokości 7–8 milionów euro. Przeznaczymy ją głównie na dokończenie ścieżki refundacyjnej FDA w Stanach Zjednoczonych oraz na skalowanie sprzedaży w Niemczech. Liczymy też na Polskę. Ministerstwo Zdrowia deklaruje, że w ciągu dwóch lat powstanie możliwość wdrożenia aplikacji Prosoma do systemu opieki zdrowotnej – mówi Marek Ostrowski, CEO Prosoma.

Wcześniej Prosoma pozyskała 1,2 mln zł na rozwój od funduszu Black Pearls.

Aleksander Kłósek, partner zarządzający YouNick Mint, o inwestycji:

Zdecydowaliśmy się zainwestować w Prosomę, ze względu na olbrzymie przyspieszenie w wykorzystaniu terapii cyfrowych. Popularyzacja telemedycyny i pandemia Covid-19 spowodowały wzrost akceptacji dla rozwiązań e-health u pacjentów i klinicystów, ale także pozwoliły stworzyć regulacje administracyjne, które ułatwiają wprowadzenie ich na rynek. Segment DTx jest w obszarze zainteresowania nie tylko pacjentów i lekarzy, ale także ubezpieczycieli i płatników publicznych. Wsparcie psychoterapeutyczne powinno być elementem standardowej opieki onkologicznej, natomiast deficyt specjalistów w tej dziedzinie sprawia, że jedynie nieliczna grupa otrzymuje optymalny zakres świadczeń – i tutaj rozwiązaniem są zwalidowane klinicznie terapie cyfrowe, takie jak produkty Prosomy.