– W krajach o rozwiniętych systemach ochrony zdrowia pacjenci coraz rzadziej kierują się nazwiskiem lekarza, a coraz częściej wiarygodnością i jakością placówki medycznej. Podobny trend widać już w Polsce – pacjenci opierają swoje decyzje na opiniach w Google, Facebooku czy autorskich rankingach jakości, takich jak Kliniki.pl Rating Index – dodaje Marcin Fiedziukiewicz, prezes Kliniki.pl, cytowany w serwisie PAP.
Przejęcie to, jak zaznacza prezes Kliniki.pl, Marcin Fiedziukiewicz, jest odpowiedzią na rosnące potrzeby zarówno placówek medycznych, jak i pacjentów. Konsolidacja pozwala zaoferować w jednym miejscu szerszy wybór usług i klinik – od największych sieci, przez placówki rodzinne, po prywatne gabinety.
– Pacjent, który potrzebuje operacji czy zaawansowanego leczenia, szuka nie tylko lekarza, ale całego zespołu i zaplecza medycznego. I właśnie w tym segmencie jesteśmy dziś największym graczem w Polsce – tłumaczy Marcin Fiedziukiewicz, prezes Kliniki.pl.
Potwierdza to Agnieszka Kędzierska-Strzępka, kierownik marketingu Kliniki.pl, wskazując, że w Polsce widoczny jest trend znany z rozwiniętych systemów ochrony zdrowia: pacjenci coraz częściej kierują się wiarygodnością i jakością placówki, opierając swoje decyzje na opiniach i autorskich rankingach, takich jak Kliniki.pl Rating Index. Zdaniem ekspertów, samo nazwisko specjalisty już nie wystarcza – kluczowe jest zagwarantowanie pacjentowi kompleksowej opieki, zespołu medycznego i nowoczesnego sprzętu.
Konsolidacje jako europejski trend
Procesy konsolidacyjne na polskim rynku wpisują się w europejski trend, widoczny m.in. w Niemczech i Hiszpanii. Kliniki.pl, notujące roczny wzrost przychodów na poziomie około 35% (rozwijając się organicznie, bez zewnętrznych inwestycji), nie wykluczają dalszych akwizycji serwisów internetowych oraz rozwiązań technologicznych.
Firma rozwija również własne narzędzia, w tym system OnAI. To rozwiązanie oparte na dużych modelach językowych, wspierające rejestrację pacjentów oraz zarządzanie ruchem komercyjnym w placówkach. Umożliwia on analizę wszystkich rozmów telefonicznych z pacjentami, w tym nieodebranych, co pozwala na identyfikację, „gdzie system zawodzi”, jak mówi Rafał Plewa, członek zarządu i dyrektor IT Kliniki.pl. Ambicją spółki jest dostarczanie placówkom narzędzia, które nie tylko rejestruje wizyty, ale także pomaga odzyskać utraconych pacjentów. Od maja 2025 roku system OnAI analizuje blisko 100 tysięcy połączeń miesięcznie w kilkunastu placówkach.