Przemysław Zieliński w obszarze marketingu swoje pierwsze kroki stawiał w 2014 r. Choć początkowo przez siedem lat pracował w… TVP – jako redaktor. Choć trzeba podkreślić fakt, że wówczas była to zupełnie inna telewizja. Dzisiaj Przemysław wykorzystuje swoje marketingowe doświadczenie do pomocy startupom w zakresie komunikacji.
Zieliński skoncentrowany jest zwłaszcza w obszarze przemysłu 4.0 i współpracuje z Krakowskim Parkiem Technologicznym. Jak sam przyznaje – przemysł 4.0 w Polsce nie ma się szczególnie dobrze, ale widzi w tym obszarze sporo przestrzeni do zagospodarowania.
– Przemysł 4.0 w Polsce jest na etapie – powiedzmy dyplomatycznie – rozwoju. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Wystarczy spojrzeć na uczelnie w Polsce, które są naturalnym źródłem innowatorów, to niestety ich struktury i sposoby zarządzania pozostawiają wiele do życzenia. Każdy z nas wie, jak daleko są nasze uczelnie w różnych rankingach światowych. Szkoły wyższe bardzo słabo radzą sobie we wdrażaniu innowacji, które byłyby rynkową odpowiedzą na to, czego potrzebuje przemysł 4.0. I to pomimo tego, że mamy naprawdę dobrych naukowców, ale droga, którą muszą przejść od wymyślenia innowacji do wdrożenia jej – jest na tyle wyboista, że potrzeba świętej cierpliwości – mówi Przemysław Zieliński.
W najnowszym odcinku MamStartup Podcast Przemysław Zieliński opowiada o marketingu w startupach, o czym founderzy najczęściej zapominają w komunikacji i na jakim etapie jest polski przemysł 4.0.
Posłuchaj również:
- Maciej Skarul to partner w ffVC – amerykańsko-polskim funduszu VC, który narodził się w 2008 r. w Nowym Jorku. Maciej na antenie MamStartup Podcast opowiada o tym, w jakie spółki inwestuje ffVC, dlaczego często pomija rundy pre-seed i jak polska scena startupowa wypada na tle Europ;
- Dawid Wójcicki to CEO Vee S.A. – gdańskiej spółki zajmującej się tworzeniem hostów głosowych. Wójcicki zdradza, jak wygląda rozwój sztucznej inteligencji w tym segmencie i gdzie może się przydać;
- Krakowski Park Technologiczny stworzył Radar Innowacji Przemysłu 4.0. W raporcie można znaleźć 90 spółek z Polski i Finlandii, które dostarczają rozwiązań dla przemysłu 4.0.