Pierwszą grupę programu Startup Collider stanowić będą start-upy związane z sektorem fintech. Dziesięć wybranych start-upów zostanie zaproszonych na trzymiesięczny program, w trakcie którego każdy z nich pod okiem mentorów będzie poznawał potrzeby swoich klientów, dopracowywał swój model biznesowy, analizował rynki pod kątem ich potencjału i poznawał zagadnienia prawne związane z rodzajem planowanej działalności. Najlepsze start-upy będą miały możliwość skorzystania ze współpracy z PwC i wprowadzenia swoich produktów czy usług zarówno na rynki w Europie Środkowo-Wschodniej, ale także globalnie.
– Jestem przekonana, że nasza nowa inicjatywa będzie stanowić istotną pomoc dla europejskich startupów. Program oferuje szeroki wachlarz możliwości – rozwiązania opracowane przez start-upy będą wdrażane w ramach usług PwC w Europie Środkowo-Wschodniej, a dzięki globalnej pozycji PwC, mogą zyskać nowych klientów na całym świecie – mówi Jolanta Kokosińska, partner w PwC, lider zespołu Innowacje i B+R.
Startupy wybrane do programu akceleracji znajdą się pod opieką dwóch dedykowanych mentorów, spośród których jeden jest ekspertem zewnętrznym, drugi zaś z ramienia PwC związanym z branżą, w której start-up będzie działał.
– Startup Collider oferuje starannie zaplanowany proces współpracy pomiędzy PwC a start-upami w ramach działań zespołu ds. innowacji i B+R. PwC uruchomiło program akceleracji, aby wzmacniać transgraniczne więzi przedsiębiorców ze społecznością start-upów i inwestorów, wspierać wchodzenie start-upów na rynek oraz przyspieszać ich rozwój. Europejscy przedsiębiorcy wybrani do współpracy z PwC zyskają niepowtarzalną szansę na rozwój – mówi Mateusz Nowak, menedżer w PwC, lider inicjatywy Startup Collider.
Rekrutacja do programu jest już otwarta i odbywa się za pośrednictwem strony www.startupcollider.pwc.com. Najbardziej innowacyjne i obiecujące start-upy z sektora Fintech z całej Europy mają możliwość znalezienia się w dziesiątce najlepszych.
Każdy roczny cykl programu Startup Collider obejmuje trzymiesięczny etap akceleracji w ramach stacjonarnego „bootcamp’u”, podczas którego przedsiębiorcy spotykają się z ekspertami PwC i różnymi jednostkami biznesowymi, aby zgromadzić jak najwięcej informacji. Po tak rozbudowanym programie akceleracji start-upów następuje 6- lub 9-miesięczny etap wchodzenia na rynek, w trakcie którego PwC będzie wspierało start-upy w finalizacji koncepcji i pierwszej sprzedaży.
fot. pixabay.com