PZU szuka startupów, które zaproponują rozwiązania poprawiające jakość życia seniorów

Udostępnij:
PZU wspólnie z RBL, Pekao SA i Huge Thing podejmuje #wyzwaniePZU – Senior 2.0, którego celem będzie wypracowanie koncepcji rozwiązań poprawiających jakość życia osób starszych oraz ich opiekunów. Podczas intensywnych trzydniowych warsztatów uczestnicy pod okiem doświadczonych mentorów będą formułować wyzwania projektowe, opracowywać koncepcje i prezentować wstępne prototypy rozwiązań.

Do podjęcia #wyzwaniaPZU – Senior 2.0 zapraszamy wraz z partnerami – RBL_, Pekao SA i Huge Thing – specjalistów UX, service design czy osoby zainteresowane koncepcją srebrnej gospodarki. W projekcie mogą wziąć udział także wolontariusze i pracownicy NGO oraz pasjonaci pracy w oparciu o design thinking. Aby uczestniczyć w trzydniowych warsztatach, które odbędą się 10-12 maja w Warszawie wystarczy zgłosić się, wypełniając formularz rejestracji dostępny na stronie internetowej wydarzenia.

W trakcie warsztatów 30 uczestników w pięcioosobowych zespołach będzie projektować użyteczne rozwiązania dla seniorów i ich opiekunów. Do grup dołączą eksperci z PZU, RBL_,  Pekao SA, którzy będą wspierać uczestników swoją wiedzą i doświadczeniem. Twórcy koncepcji rozwiązań o największym potencjale otrzymają nagrody pieniężne (pula to 10 tys. zł), a ich koncepcje mogą być dalej rozwijane.

– #wyzwaniePZU – Senior 2.0 to wyjątkowe wydarzenie o charakterze ultraszybkiego maratonu projektowania usług. Chcemy skonfrontować energię i pomysłowość młodych osób z potrzebami seniorów i wspólnie wypracować koncepcje rozwiązań, które będą pomocne dla osób starszych i ich opiekunów. Mam nadzieję, że ta kreatywna mieszanka da nam na koniec naszych warsztatów fantastyczne pomysły na usługi i rozwiązania – powiedział Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji w PZU.

– Wydarzenie będzie weekendowym maratonem design thinkingu. W jego trakcie uczestnicy skupią się nad rozwiązaniami  nie tylko dla osób starszych, ale również ich opiekunów. W Polsce często to rodzina zajmuje się seniorami. W 85 proc. przypadków najbliżsi pomagają im w codziennych aktywnościach. Z drugiej strony, zauważamy, że ludzie obecnie starzeją się wolniej- żyją dłużej, dłużej pozostają sprawni, pracują, są aktywni w różnych sferach.  Seniorzy stanowią bardzo liczną grupę klientów PZU. Dlatego wyzwaniem dla nas jest sprostanie zmieniającym się postawom i nawykom osób starszych, konieczność wdrożenia produktów i usług uwzględniających oczekiwania „starszej” grupy docelowej, ale przede wszystkim całkowita zmiana myślenia o tej grupie – powiedziała Anna Janiczek, dyrektor Biura Zarządzania Relacjami z Klientem w PZU.

W Polsce żyje ponad 6,5 mln osób w wieku powyżej 65 lat. Stanowią one blisko 20 proc. społeczeństwa. Liczba ta będzie systematycznie rosnąć. Prognozuje się, że w 2050 roku odsetek seniorów w Polsce wyniesie 40 procent. Równocześnie średnia życia w Polsce będzie się wydłużać. Do 2050 roku przeciętna długość życia mężczyzn wrośnie o 9 lat, natomiast kobiet o 6 lat. Sytuacja ta rodzi wiele wyzwań związanych z funkcjonowaniem seniorów, a w szczególności w zakresie opieki nad nimi. Według badań ponad połowa seniorów wskazuje zdrowie jako problem, z którym musi się mierzyć. Opieka nad osobami w starszym wieku to olbrzymie wyzwanie fizyczne i psychiczne. W Polsce seniorami najczęściej zajmują się najbliżsi członkowie rodziny. Duże wyzwanie dla seniorów stanowi także utrata/brak rodziny,  zakończenie życia zawodowego, samotność/izolacja oraz brak pieniędzy i utrata samodzielności.