QRtag pod skrzydłami Polskich ePłatności

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

polskie epłatności tagqr

Udostępnij:

Polskie ePłatności, drugi największy operator płatności bezgotówkowych w Polsce zawarł umowę nabycia udziałów w spółce Qrtag. Firma wdraża na rynek programy lojalnościowe dla sklepów LoyaltyClub. W efekcie tej transakcji, swoje udziały w spółce sprzedały fundusze inwestycyjne Aligo Capital i Younick Mint.

LoyaltyClub

Produkt spółki QRtag, wdrażany pod marką LoyaltyClub, umożliwia zautomatyzowane tworzenie programów lojalnościowych dla firm. Na tle konkurencji wyróżnia się szybkością i prostotą wdrożenia oraz szerokim wachlarzem funkcjonalności. Klientami QRtag są firmy z różnych branż – od niewielkich sklepów i punktów usługowych do większych sieci handlowych.

-LoyaltyClub zdecydowanie różni się od agregatów aplikacji. Każdy klient otrzymuje własną aplikację na system Android lub IOS, która nie odbiega funkcjonalnie i wizualnie od największych tego typu rozwiązań na rynku. Już teraz jesteśmy liderem na rynku aplikacji lojalnościowych, jednak wspólnie z PeP jesteśmy w stanie zmienić ten rynek – tłumaczy Paweł Gogołek, Członek Zarządu QRtag.

Od aplikacji dla miast do programów lojalnościowych

Spółka działa na rynku od 2016 roku, przy czym pierwotnie w obszarze jej zainteresowania było tworzenie aplikacji mobilnych dla miast i instytucji kultury. Zmieniający się rynek i zachowania klientów otworzyły przed spółką nowe możliwości i skłoniły założycieli do poszukiwania odbiorców także wśród właścicieli sklepów i punktów usługowych. Popularność rozwiązań tego typu wśród klientów dużych sieci handlowych, to jeden z powodów dla których także mniejsze firmy decydują się na ich wprowadzenie. Rozwiązanie QRtag dzięki zastosowanej technologii, dostarcza na rynek jakościowe aplikacje w cenie, która jest w zasięgu także mniejszych odbiorców.

Strategiczna współpraca

– Badania pokazują, że ⅔ Polaków korzysta z aplikacji lojalnościowych. Nie wszyscy przedsiębiorcy mogą jednak pozwolić sobie na stworzenie dedykowanej aplikacji, z uwagi na wysokie koszty jej wytworzenia. Wejście Loyalty Club do Grupy PeP gwarantuje tysiącom naszym merchantów dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznym w relacjach z konsumentami. Cieszymy się, że spółka QRtag znalazła się w strukturach PeP – to kolejny kamień milowy na drodze w strategicznym dla nas kierunku. Inwestycja była możliwa również dzięki sprawnym i efektywnym negocjacjom transakcji z funduszami inwestycyjnymi Aligo VC oraz YouNick Mint. – mówi Mateusz Nowak, Dyrektor ds. Strategii i M&A w Grupie Polskie ePłatności.

Exit funduszy

W efekcie transakcji, udziały w spółce sprzedały oba zaangażowane w jej rozwój fundusze inwestycyjne. Wcześniej w ramach kolejnych rund finansowania do spółki dołączały kolejno Aligo VC i YouNick Mint.

– Konsekwentnie realizowana wizja rozwoju firmy wsparta współpracą z inwestorami, pozwoliła spółce QRtag zdobyć zaufanie klientów w dość wymagającym obszarze rynku. Cieszymy się że nasz fundusz mógł towarzyszyć spółce w tej drodze i trzymamy kciuki za jej dalszy rozwój w kooperacji z PeP – mówi Piotr Danielewicz, Manager Inwestycyjny YouNick Mint.

– Współpraca z dużym i znaczącym na polskim rynku inwestorem branżowym to duży sukces zespołu QRtag – komentuje Tomasz Chwiałkowski, Partner w Aligo VC. – Jako inwestor, który jako pierwszy wsparł spółkę na wczesnym etapie jej rozwoju, jesteśmy niezmiernie zadowoleni z jej sukcesu i traktujemy go jako pozytywną weryfikację naszej strategii wsparcia udzielanego spółkom portfelowym.

Przypomnijmy, że od 2020 roku Polskie ePłatności należą do duńskiej grupy Nexi-Nets.