Quantum CX i Activy zwycięzcami pierwszej edycji Digital Fundraising Competition UNICEF Polska

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Quantum CX i Activy zwycięzcami pierwszej edycji Digital Fundraising Competition UNICEF Polska

Udostępnij:

Czy uśmiech i jazda na rowerze mogą pomóc w zbieraniu funduszy na szczytne cele? Okazuje się, że to nie skomplikowane algorytmy, ale właśnie nieszablonowe spojrzenie na codzienne czynności oczarowały jury pierwszej edycji konkursu Digital Fundraising Competition, organizowanego w ramach Ambasady Dobrej Woli przez UNICEF Polska.

Konkurs Digital Fundraising Competition, podczas którego poszukiwano innowacyjnych pomysłów na pozyskiwanie funduszy, był pierwszym projektem Ambasady Dobrej Woli, platformy stworzonej przez UNICEF Polska, by połączyć świat biznesu oraz nowych technologii na rzecz poprawy jakości życia dzieci na całym świecie.

Podróż rowerem i jeden uśmiech

Do UNICEF Polska napłynęło kilkadziesiąt aplikacji od polskich startupów i agencji, zgłaszających swoje autorskie rozwiązania w obszarze AdTech&Marketing. Spośród nich komisja wybrała 10 najlepszych, które zaprosiła do finałowego etapu konkursu, polegającego na zaprezentowaniu pomysłów na żywo przed jury. Sceną dla tych występów była przestrzeń co-creatingowa Brain Embassy, która ugościła w swoich wnętrzach finalistów oraz jury Digital Fundraising Competition.

– Celem Digital Fundraising Competition było odkrycie wyjątkowych technologii, które będą dla  UNICEF wsparciem w jeszcze skuteczniejszym docieraniu do poszczególnych osób z naszą misją. Zwycięskie rozwiązania Quantum CX oraz Activy w nowatorski sposób odpowiadają na tę potrzebę, dodatkowo zapewniając nam narzędzia do budowy stałego zaangażowania Darczyńców w nasze projekty, tworząc widoczną wartość dodaną również dla nich samych – opowiada Magdalena Malinowska, jurorka konkursu, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego UNICEF Polska.

Technologia Quantum CX polega na umieszczaniu w punktach obsługi klienta specjalnych sensorów, które wyłapują uśmiech klienta i obsługującego go pracownika. Każdy wyłapany przez system uśmiech to złotówka przekazana na szczytny cel. To model biznesowy oparty na filozofii win-win – przedsiębiorca wdrażający system w swojej firmie zyskuje lepszą jakość obsługi klienta, wspierając jednocześnie działania charytatywne. Z kolei aplikacja Activy umożliwia wdrożenie w firmach programu motywacyjnego dla pracowników opartego o grywalizację. Narzędziem jest rower, ale we wzajemnej rywalizacji chodzi o zaangażowanie, a nie liczbę pokonanych kilometrów. Każdy zdobyty przez pracownika punkt za zaangażowanie w jazdę na rowerze przekłada się na złotówkę przekazaną na rzecz UNICEF.

Każdy z dziesięciu startupów, który został wybrany do finałowego etapu konkursu, miał 10 minut na zaprezentowanie swojego pomysłu na usprawnienie procesu pozyskiwania funduszy przez UNICEF Polska. Po prezentacji następowała 5-minutowa sesja pytań od jury, w którym zasiedli specjaliści ds. nowych technologii: Michał Jaskólski (współzałożyciel MZN Property S.A. i Anioł Biznesu), Tomasz Rudolf (współtwórca i CEO The Heart Warsaw), Daniel Jastrun (partner w kancelarii Maruta-Wachta), Paweł Michalski (członek zarządu i partner w klubie inwestorów prywatnych COBIN Angels), Elżbieta Wojciechowska (Dyrektor Programowa Fundacji Digital University) oraz Magdalena Malinowska (Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego UNICEF Polska).