Raport z facebookowego konkursu, czyli sprawdź jak Ci poszło

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Jeśli myślisz, że powodzenie konkursu na Facebooku można łatwo mierzyć przyrostem fanów dla strony – jesteś w błędzie. Aby odtrąbić sukces lub porażkę akcji, trzeba przeanalizować nieco więcej kryteriów, takich jak np. zaangażowanie użytkowników aplikacji czy liczba uczestników …

Jeśli myślisz, że powodzenie konkursu na Facebooku można łatwo mierzyć przyrostem fanów dla strony – jesteś w błędzie. Aby odtrąbić sukces lub porażkę akcji, trzeba przeanalizować nieco więcej kryteriów, takich jak np. zaangażowanie użytkowników aplikacji czy liczba uczestników zaangażowanych na fanpage’u.

Skąd wziąć te dane? Jeśli prowadzisz konkurs z użyciem którejś z trzech aplikacji konkursowych Fanpoint, problemu nie ma – wystarczy zgłosić chęć zakupu raportu przed startem konkursu i sprecyzować na jakiej stronie oraz jak długo będzie trwał. W oparciu o te wytyczne, Fanpoint i Sotrender zbiorą dane dotyczące konkursu, a na ich bazie stworzony zostanie szczegółowy raport zawierający liczby, wykresy i porównania.

W raporcie będzie można znaleźć dane takie jak: liczba fanów przed i po konkursie, liczba odwiedzin aplikacji (także unikalnych), średnie zaangażowanie użytkowników fanpage’a przed, w trakcie i po konkursie, przekrój uczestników aplikacji pod kątem płci i wieku, czy liczbę uczestników konkursu, który udzielają się także na fanpage’u. Przydatność takich danych nie tylko dla organizatorów, ale także copywriterów czy grafików, jest bezdyskusyjna.

A co jeśli liczby i wykresy nie trafią do wyobraźni? Fanpoint pomyślał i o tym – do raportu można będzie zamówić komentarz eksperta czyli około jednostronicową analizę raportu ujętą w przystępnej, słownej formie. Komentarz ma być wskazówką, źródłem nie tylko praktycznych wniosków, ale także porad, jak dobrze planować działania w przyszłości.

Dla kogo ten raport? Dla tych, którzy organizują konkursy i chcą być w tym coraz lepsi, dla agencji, działów social media, marketingu i PR-u. Dla tych, którzy dysponują budżetami na działania Facebookowe i chcą te budżety obronić przed przełożonymi, a mogą to zrobić tylko wtedy, jeśli udowodnią, że z ich działań wynikają określone wartości dodane.

Docelowo raport będzie dostępny w 2 wersjach cenowych –Standard (bez słownego komentarza) lub Expert (ze słownym komentarzem). Aby zachęcić do sprawdzenia możliwości zarówno raportu, jak i komentarza, Fanpoint przewiduje promocję – przez pierwszy miesiąc raport Expert będzie dostępny w cenie raportu Standard, czyli raport eksperta dodawany będzie za darmo.

Głównym założeniem wspólnego produktu Fanpoint i Sotrendera jest uświadomienie organizatorom konkursu (lub tym, którzy chcą nimi zostać), jak ważne w procesie planowania, prowadzenia i rozliczania akcji konkursowych są szczegółowe dane i rozpoznanie grupy docelowej. Produkt będzie sukcesywnie rozwijany i udoskonalany, na co bezpośredni wpływ będą miały uwagi klientów raportu.

źródło: informacja prasowa