... ... ...

Czy startupy znają potrzeby swoich użytkowników? Hubraum i EDISONDA rozpoczynają międzynarodowe badanie Growth UX Study

Dodane

23-11-2018

Marta Wujek
Startupy odnoszą sukces, gdy ich rozwiązanie wpisuje się w potrzeby użytkowników. Choć jest to kwestia oczywista, wiele zespołów ma problem, by odpowiednio odczytywać oczekiwania potencjalnych klientów.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Chcąc sprawdzić, jak wyglądają prace nad tworzeniem i realizacją pomysłu, studio projektowo-badawcze EDISONDA oraz hubraum – inkubator technologiczny Deutsche Telekom, rozpoczynają badanie o nazwie Growth UX Study. Ankietę można wypełnić na stronie internetowej.

Raport, który powstanie na podstawie wyników Growth UX Study pomoże odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób polski i zagraniczny rynek rozwija swoje innowacyjne pomysły, projektuje produkty i usługi oraz sprawdza ich potencjał biznesowy. Startupy, które wezmą udział w badaniu otrzymają pakiet eksperckich porad na temat wdrażania innowacji zgodnie z user centred design.

Prawdziwy sukces startupów jest wtedy, gdy dobry pomysł łączy się z efektywną realizacją założeń. Żeby tak się stało, odpowiednio zaprojektowany produkt lub usługa cyfrowa powinny spełniać nie tylko cele biznesowe, ale przede wszystkim oczekiwania użytkowników.

– Chodzi o takie podejście do rozwoju nowych produktów i usług, czy to cyfrowych czy fizycznych, które pozwoli finalnie zaproponować klientom rozwiązanie dobrze odpowiadające na ich potrzeby. Jak to zrobić? Najlepiej zgodnie z podejściem User centered design, które zakłada, że przyszły klient uczestniczy w projekcie na różnych jego etapach – od generowania pomysłów, przez badania prototypów, aż po badania opakowania czy budowania przekazu marketingowego. Takie dopasowanie do rynku może być kluczowe dla osiągnięcia rynkowego sukcesu. Raport pokaże, czy startupy projektują produkty i usługi ze świadomością faktycznych potrzeb przyszłych użytkowników – komentuje Hubert Turaj, UX Director w Studio EDISONDA.

– Pracując ze startupami zauważamy istotny podział. Część zespołów opiera swój biznes na przypływie genialnego pomysłu, a reszta koncentruje się na rozwoju biznesowym przez konsultacje eksperckie i pozyskanie inwestora. W dyskusjach o biznesie zapomina się często o najważniejszym, a mianowicie o weryfikacji finalnego efektu całej pracy z użytkownikiem i konsumentem, czyli z bezpośrednim klientem startupowego rozwiązania. Dzięki badaniu chcemy sprawdzić, jaki jest faktyczny stan i rola projektowania z udziałem odbiorców, a w dalszej perspektywie, jak wygląda budowa świadomości i znaczenia tak ważnego elementu w kształtowaniu biznesu – dodaje Jakub Probola, szef hubraum i Dyrektor zarządzający DT hubraum Fund.

Badanie jest skierowane do startupów działających w Europie Środkowo-Wschodniej. Odpowiedzi można udzielać do 7 grudnia. Pomysłodawcami projektu są studio projektowo-badawcze EDISONDA oraz hubraum – inkubator technologiczny Deutsche Telekom. Firmy te od wielu lat wspierają startupy na poziomie inkubacji i rozwoju, także w obszarze User Experience.

Komentarze (0)